
Naujausios
UAB „Busturas“ švenčia įmonės įkūrimo 60-ąjį jubiliejų
Viena didžiausių keleivinio autotransporto įmonių Lietuvoje šiaulietiška UAB „Busturas“ lapkritį švenčia įmonės įkūrimo 60-metį. Nuo 1955 metų ne kartą pasikeitė įmonės pavadinimas, technika ir darbuotojų kartos, kurių kiekviena įnešė savo indėlį į įmonės veiklos istoriją.
Agnė BRAZAITIENĖ
Šventėje pagerbti darbščiausieji
Šiandien 17 valandą į šventinį koncertą Šiaulių koncertų salėje „Saulė“ rinksis gausiausias būrys bendrovės darbuotojų, jų šeimos nariai, taip pat laukiama nemažai buvusių darbuotojų veteranų bei įmonės partnerių.
Ketvirtadienį „Saulėje“ surengta oficiali iškilminga „Busturo“ jubiliejaus šventė, kurioje pagerbti ilgamečiai, darbščiausi, kruopščiausi bendrovės darbuotojai. Pramonininkų asociacijos vardu nominuoti „profesijos riteriai“, „Busturas“ pasveikino ilgiausiai įmonėje išdirbusius darbuotojus, o Seimo narys Edvardas Žakaris atvežė visą šūsnį padėkos raštų geriausiems darbuotojams Seimo vardu.
„Norėčiau palinkėti „Busturui“, kai švęs 70-metį, kad Šiaulių mieste beveik nebūtų lengvųjų automobilių, kadangi visiems labiau apsimokėtų važiuoti „Busturo“ autobusais. Na, o šiandien visiems, kurie ne žodžiais, o darbais „Busturą“ gerbia, linkėčiau namo važiuoti „Busturo“ autobusais“, – šmaikščiai linkėjo E. Žakaris.
„Busturo“ kolektyvą sveikino ir ilgų gyvavimo metų linkėjo Šiaulių miesto savivaldybės, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“, įvairių Šiaulių įmonių atstovai ir Šiaulių vyskupas Eugenijus Bartulis.
Šventės dalyviai klausėsi Šiaulių valstybinio kamerinio choro „Polifonija“ atliekamų kūrinių, žiūrėjo Šiaulių kino meno klubo nario Ramūno Snarskio sukurtą dokumentinį filmą apie „Busturą“, o „Saulės“ fojė buvo surengta bendrovės darbuotojų rankdarbių paroda bei restrospektyvinė nuotraukų paroda, supažindinanti su bendrovės istorija.
Po šventės pakalbintas Algimantas Lebeda bendrovėje išdirbo 50 metų. Iš pradžių dirbo vairuotoju, vėliau – administracijoje, galiausiai – stoties viršininku. Autobusų parke vyras įsidarbino 1956 metais vos grįžęs iš kariuomenės. A. Lebeda prisimena, kad pirmieji autobusai buvo Kauno ir Pavlovsko (Rusija) gamybos. Neretai jie gesdavo, o remontuoti tekdavo ir patiems vairuotojams.
Užmiesčio maršrutais važinėjęs A. Lebeda prisimena, kad plentų dar buvo labai nedaug, dažniausiai tekdavo dardėti vieškeliais. Autobusai užsukdavo beveik į kiekvieną kaimą, ir keleivių netrūkdavo.
Mieste autobusai riedėdavo akmenimis grįstomis gatvėmis, pirmasis bandomasis asfaltas paklotas apie 1965 metus Birutės gatvės atkarpoje tarp Žemaitės ir J. Basanavičiaus gatvių.
Pernai į pensiją išėjęs Julius Radžius 45 metus vežiojo keleivius įvairiais Šiaulių miesto maršrutais. Per jo darbo stažą labiausiai keitėsi technika, tačiau prisitaikyti prie jos, pasak vairuotojo, nebuvo sunku. Keitėsi ir keleiviai. J. Radžius pastebi, kad jie tapo daug reiklesni.
Per pastaruosius penkerius metus – 30 naujų autobusų
Pasak bendrovės generalinio direktoriaus Tomo Bielinsko, „Busturas“ yra viena iš nedaugelio bendrovių Lietuvoje, kuri turi ir miesto, ir priemiestinius, ir tarpmiestinius pervežimus. Įmonė veža keleivius ne tik šiais maršrutais, bet ir užsakomaisiais.
Įmonėje šiuo metu dirba per 400 darbuotojų: apie 340 vairuotojų ir darbininkų, 50 specialistų ir tarnautojų, 4 vadovai. „Pakliūname į pirmąjį Šiaulių miesto darbdavių trejetuką pagal darbuotojų skaičių. Dauguma darbuotojų yra šiauliečiai“, – sako vadovas.
Dvejus su puse metų „Busturui“ vadovaujantis T. Bielinskas džiaugiasi, kad per jo vadovavimo metus pavyko suvaldyti bendrovės finansinę situaciją: „Bendrovė šiuo metu dirba pelningai. 2014 metais gavome beveik 74 tūkstančius eurų gryno pelno. Šiemet tikimės, kad rezultatas dar pagerės.“
Per 2011–2015 metus „Busturas“ įgyvendino septynis investicinius projektus. 2011 metais kartu su partneriais pastatyta ir pradėta eksploatuoti suspaustų gamtinių dujų (SGD) kompresorinė. SGD degalinių plėtra Lietuvoje prisideda prie aplinkos švarinimo.
Moderni gamtinių dujų panaudojimo infrastruktūra bendrovei „Busturas“ padėjo atsinaujinti šiuolaikiškais, ekologiškais ir ekonomiškais autobusais. Dar tais pačiais metais bendrovė savo lėšomis įsigijo šešis dujinius SGD „Volvo“ markės autobusus.
2011–2012 metais, įgyvendinus projekto „Ekologiškų viešojo transporto autobusų įsigijimas Šiaulių mieste“ pirmąjį etapą, įsigyti aštuoni nauji „Iveco Irisbus Citelis SGD“ ekologiški autobusai.
2011–2014 metais įgyvendintas projektas „Mažai taršių miesto autobusų keitimas atnaujinant UAB „Busturas“ autobusų parko transporto priemones“ finansuojamas ES Klimato kaitos specialiosios programos lėšomis. Autobusų parkas pasipildė dar aštuoniais naujais „Carrocera Castrosua City Versus Citelis“ miesto tipo žemagrindžiais autobusais ir vienu hibridiniu miesto tipo žemagrindžiu „Carrocera Castrosua Tempus“.
Praeitais metais už bendrovės lėšas įsigyti trys nauji „Mercedes“ markės pailginti 18 metrų autobusai, o Šiaulių miesto savivaldybės administracijos lėšomis – devyni naudoti „Mercedes“ markės autobusai. Per praeitus ir šiuos metus už bendrovės lėšas (projekto vertė 1 331 000 eurų) įsigyta 10 naujų „Otokar“ markės M3 klasės tarpmiestinių autobusų.
Atnaujindama autobusų parką bendrovė nežada sustoti. „Dabar vidutinis autobusų amžius yra 17 metų. Mes keliame sau ambicingą uždavinį per artimiausią dešimtmetį pasiekti, kad vidutinis turimų autobusų amžius būtų iki 10 metų, kaip įprasta Europoje. Mums padės Europos Sąjungos 2015–2020 metų priemonė, pagal kurią penkiems didiesiems Lietuvos miestams numatyta nupirkti autobusų beveik už 30 milijonų eurų. Tikimės nusipirkti apie 10 naujų autobusų, kurie greičiausiai bus dujiniai arba hibridiniai“, – pasakoja T. Bielinskas.
Naujovė – elektroninis bilietas
Šių metų sausį startavo pirmoji elektroninio bilieto rūšis – terminuotasis vieno kalendorinio mėnesio elektroninis bilietas. Metų pabaigoje paleistos ir kitos elektroninio bilieto rūšys: vienos kelionės, dienos bilietai, galimybė keliauti su persėdimu, sumokėti už kartu keliaujantį ir panašiai.
Elektroninio bilieto sistema yra tinkama važiuoti naudojantis elektroniniais mokinio pažymėjimais. Įdiegta sistema leidžia dar tiksliau laikytis grafiko, nes ir vairuotojai, ir dispečeriai gali kontroliuoti, kaip laikomasi suplanuoto grafiko.
Mieste yra 24 e.bilieto papildymo taškai – žymiai daugiau nei spaudos kioskų. „Džiugu, kad mūsų kelionės bilietai yra vieni pigiausių Lietuvoje ir branginti jų neplanuojame“, – pažymėjo bendrovės vadovas.
T. Bielinskas sako, jog netolimoje ateityje numatomas šio projekto tęstinumas: „Autobusų stotelėse norime įrengti švieslentes, kuriose realiu laiku keleiviai galėtų matyti atvykstantį autobusą ir visą informaciją apie jį. Jeigu pavyks gauti Europos Sąjungos paramą, projektas galėtų būti įgyvendintas jau 2017 metais.“
Keleiviams svarbu patogumas
„Keleiviui pagrindiniai dalykai yra patogumas, saugumas, komfortiškumas. Kad keleiviai rinktųsi miesto viešąjį transportą, jis turi važiuoti greitai ir laikytis numatyto grafiko, nes keleivis taupo laiką. Dar labai svarbu, kad autobusai būtų geros būklės, modernūs, švarūs. Tikimės, kad ekologija miestiečiams taip pat svarbu. Visgi vienas autobusas perveža tiek keleivių, kiek daugiau nei 20 automobilių, o variklis dirba tik vienas“, – sako „Busturo“ vadovas.
Viešojo susisiekimo tinklas aptarnauja daugiau nei 80 procentų užstatytos Šiaulių miesto teritorijos. 2014 metais viešojo transporto pasiekiamumo rodiklis dar pagerintas sukūrus privežamuosius maršrutus. Dabar keleiviai gali pasiekti priemiestinius kvartalus ir netgi artimąjį priemiestį. Kasdien šia paslauga pasinaudoja nuo 700 iki 900 keleivių. Mieste yra 36 (8 iš jų – privežamieji) reguliaraus susisiekimo maršrutai.
„Atsižvelgiant į priemiesčių plėtrą, atitinkamai bus koreguojami ir privežamieji maršrutai. Mūsų noras, kad mieste augtų gyventojų ir kartu keleivių skaičius“, – sako T. Bielinskas.
Ar žinote, kad...
... kiekvienas keleivis, važiuojantis „Busturo“ autobusu, yra apdraustas.
... pirmasis autobusas iš autobusų parko pajuda ryte 4 valandą 20 minučių, paskutinis į parką grįžta 23 valandą 50 minučių.
... per praeitus metus „Busturo“ autobusai nuvažiavo 9 628 019 kilometrų, t. y. beveik 241 kartą aplink Žemę. Didžiausias atstumas nuvažiuotas mieste – 5 492 635 kilometrai, arba 137 kartai aplink Žemę.
... pernai pervežta 15 274 177 keleivių, arba daugiau kaip penkios Lietuvos.
... vienas darbuotojas bendrovėje dirba jau 52 metus, tai – kalvis Antanas Balčiūnas. 10 darbuotojų dirba daugiau nei 40 metų ir 30 – daugiau nei 30 metų. Įmonėje dirba trys moterys vairuotojos.
... kiekvieną dieną į miesto gatves išrieda 72 miesto autobusai. Tarpmiestiniais ir priemiestiniais reisais važiuoja 35 autobusai.
... vidutinis miesto maršruto ilgis – apie 19 kilometrų, priemiestinio – apie 35 kilometrus, tarpmiestinio – apie 195 kilometrus, o tarptautinio susisiekimo – 149 kilometrai.
UAB „Busturas“ nuotr.
Keleivių vežimo įmonė savo veiklą skaičiuoja nuo 1955 metų. 1999-aisiais UAB Šiaulių autobusų parkas pradėjo naudoti naują logotipą ir pakeitė pavadinimą į UAB „Busturas“.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
UAB „Busturas“ generalinis direktorius Tomas Bielinskas bendrovės jubiliejaus proga pažadėjo: „Tik aukštos kokybės, saugus, švarus ir greitas visuomeninis transportas gali tikėtis didesnio keleivių srauto, todėl nuolat geriname ir gerinsime ne tik autobusų parką, bet ir aptarnavimo kokybę.“
LR Seimo narys Edvardas Žakaris patiems darbščiausiems „Busturo“ darbuotojams įteikė Seimo padėkas.