
Naujausios
Merui „važinėti senais Savivaldybės automobiliais yra gėda“
Šiaulių meras Artūras Visockas Savivaldybės darbuotojus skatina atsisakyti tarnybinių automobilių, važinėti nuosavais. Taip Savivaldybė esą sutaupytų, be to, dabar ir jam, ir Administracijos darbuotojams „važinėti senais Savivaldybės automobiliais yra gėda“.
Simona KVEDERYTĖ
simona.k@skrastas.lt
Galėtų vežti žmoną
A. Visockas tokios iniciatyvos ėmėsi po „Šiaulių krašto“ publikacijos apie išmoką degalams, kurią jis prisidūrė važinėdamas asmeniniu automobiliu. Išmoka skiriama su Tarybos nario veikla susijusioms išlaidoms padengti. Nors iki šiol šių lėšų joks Šiaulių meras nenaudojo, A. Visockas per trečiąjį ketvirtį išleido 68 eurus.
„Taip, aš prisidūriau, bet pateikiau tik vieną čekį iš dešimties“, – teisinosi A. Visockas.
Jo nuomone, savo automobiliu važinėti patogiau: „Grįžtant iš renginių nereikėtų bijoti sustoti prie parduotuvės ar lankantis kitame mieste užsukti pas ten gyvenančius artimuosius, savame automobilyje galima vežti ir žmoną, kitus šeimos narius.“ Visa tai tarnybinio automobilio naudojimo taisyklės draudžia.
A. Visockas įsitikinęs, kad savomis transporto priemonėmis važinėjantys darbuotojai sutaupytų miesto biudžeto lėšų. Jis kelia tikslą – kurui išleisti 10 tūkstančių eurų mažiau nei praėjusi kadencija.
„Dauguma žmonių važinėja dujomis varomais automobiliais. Savą transportą naudodamas tikrai žmogus sutaupo. Darbo reikalais irgi važinėsis pigiau – miestui mažiau kainuos“, – aiškino meras.
Jis sako, kad dabar ir jam, ir Administracijos darbuotojams „važinėti senais Savivaldybės automobiliais yra gėda“. Mano, kad tai kenkia miesto įvaizdžiui.
A. Visocko manymu, taip pat sumažėtų išlaidos Savivaldybės automobilių parkui išlaikyti, nebereikėtų pirkti naujų ir išlaikyti senų automobilių. Meras sako, kad tektų atsisakyti ir dalies vairuotojų arba surasti jiems kitokios veiklos.
Ūkis
Savivaldybė turi dvylika automobilių. Du jų – mikroautobusai. Dirba keturi vairuotojai.
Šiemet nurašyti ir aukcione parduoti 1988 metų „Audi-100“ ir 1991 metų „Volvo“. Toks pat likimas laukia ir 1991 metų „Volkswagen Passat“. Už 20 tūkstančių eurų pirks vieną naują. Jei automobilis atitiks reprezentacinius standartus, juo važinėsis meras.
Paskutinį kartą Savivaldybės parkas buvo atnaujintas 2007 metų pradžioje. Įsigyti du nauji 2006 metų „Volkswagen Passat“ automobiliai. Jais važinėja šios kadencijos meras ir Administracijos direktorius.
Kontrolierius pritaria
Miesto savivaldybės Tarybos nariams skiriamos išmokos, kuriomis jie gali padengti degalų, automobilio techninės priežiūros, remonto, draudimo išlaidas.
Meras, vicemerai ir Administracija gali naudotis tarnybiniais automobiliais ir jais važinėti iki nustatyto mėnesinio ridos limito.
Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos kontrolierius Arvydas Ušeckas aiškina, kad Administracijos darbuotojų asmeninių automobilių naudojimosi tvarka yra reglamentuota Vyriausybės nutarimu. Dar patikslinta ir Administracijos direktoriaus įsakymu.
Kiek ir kur specialistams būtina darbo reikalais važiuoti – nustato skyriaus vadovai. Poreikis su prašymu yra tvirtinamas Administracijos direktoriaus. Išmoka negali būti didesnė nei pusė nustatyto šalies vidutinio atlyginimo.
Darbuotojui kiekvieną mėnesį iš miesto biudžeto kompensuojamos kuro išlaidos. Išmokoje įskaičiuotas ir amortizacijos mokestis. Visas kitas išlaidas dengia patys darbuotojai – rūpinasi draudimu ar darbo metu sugadinto automobilio remontu.
Šiuo metu tokia asmeninių automobilių tvarka naudojasi šeši Savivaldybės darbuotojai. Jiems mokama kompensacija spalį siekė 331 eurą.
A. Ušeckas sako, kad prie mero iniciatyvos taip pat jungsis Kontrolės ir audito tarnyba. Dabar jai Savivaldybė leidžia naudotis vienu automobiliu. 1300–1400 eurų per metus skiria kuro išlaidoms.
„Tarnybiniu automobiliu naudotis nepatogu. Jis yra tik vienas. Nejaugi kaskart darbuotojui reikėdavo kviestis vairuotoją? Jį ne visada prisišauksi. O kai daug vairuotojų, daug šeimininkų, automobilis greičiau susidėvi. Be to, norime operatyviai dirbti. Autobusu irgi ne visada gerai važiuoti – vežamės gana slaptus dokumentus. O taksi samdytis būtų labai brangu“, – aiškino A. Ušeckas.
Jono TAMULIO nuotr.
PRIVALUMAI: Vienas iš nuosavo autmobilio privalumų, mero Artūro Visocko žodžiais, tai, kad grįžtant iš renginių nereikėtų bijoti sustoti prie parduotuvės.
PAVOJAI: Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos kontrolierius Arvydas Ušeckas pritaria iniciatyvai naudoti savo, o ne tarnybinius automobilius: „Autobusu irgi ne visada gerai važiuoti – vežamės gana slaptus dokumentus.“