
Naujausios
Duobes skaičiuos konsultantai
Šiauliuose kapitalinio remonto šiemet sulauks vienintelė Pramonės gatvė ir dar kelios žvyruotos gatvės. Kur bus atliekamas paprastas remontas, neaišku. Savivaldybė samdys konsultantus, kad sudarytų sąrašą, kur duobes reikia lopyti. Konsultantai ir prioritetus sudėlios. Kiek kainuos jų paslaugos – 15–20 tūkstančių eurų?
Rūta JANKUVIENĖ
ruta@skrastas.lt
Skirta 2,2 mln. eurų ir dar reikia
Šiauliams šiemet iš Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų skiriama per 2,28 milijono eurų. Miesto Tarybai yra teikiamas tvirtinti sąrašas objektų, kuriuos numatoma finansuoti iš programos lėšų.
Per 1,22 milijono eurų bus atseikėta gatvių kapitaliniam remontui bei rekonstrukcijoms projektuoti. Likę daugiau kaip 1 milijonas eurų skiriami gatvių, šaligatvių, dviračių takų paprastajam remontui, priežiūrai.
Šiuo metu mieste vykdoma vienintelės Dvaro gatvės rekonstrukcija. Jai baigti iš Kelių direkcijos tikimasi gauti tikslinių lėšų – 977 tūkstančių eurų.
Lietuvos kelių direkcijos Vietinių kelių administravimo skyriaus patarėja Neringa Kryževičienė „Šiaulių kraštą“ informavo, jog savivaldybėms tikslinės lėšos dar nepaskirstytos.
„Šiauliai teikė vienintelę paraišką – Dvaro gatvės rekonstrukcijai baigti, bet prašo beveik 1 milijono eurų. Kažkiek bus paskirta, bet kiek, neaišku, – sakė N. Kryževičienė. – Lėšų poreikis, kurį teikia savivaldybės, yra penkis kartus didesnis, nei yra lėšų. Todėl visų poreikių neįmanoma patenkinti.“
Aišku tik dėl kapitalinio remonto
Iš miestui jau skirtų Kelių programos lėšų kapitalinio remonto sulauktų Pramonės gatvė – būtų remontuojama atkarpa nuo Serbentų iki Bačiūnų gatvės.
Dar planuojamas penkių žvyruotų gatvių – Joniškėlio, Rėžių, Lygumų, Papievių ir Dotnuvos – kapitalinis remontas, įrengiant dvigubą paviršiaus apdarą, kuris pašalintų dulkėtumą.
Lėšos planuojamos ir rekonstrukcijos projektams rengti – Vytauto gatvės (atkarpa nuo Tilžės g. iki Draugystės prospekto ir nuo V. Kudirkos g. iki Darbininkų g.) bei Lyros ir Gardino gatvių sankryžos.
Šviesoforinį reguliavimą numatoma įrengti Tilžės ir Pakruojo gatvių sankryžoje. Tai ypač svarbu Šiaulių rajono Ginkūnų gyvenvietės žmonėms. Todėl tikimasi, kad prisidės ir Šiaulių rajono savivaldybė.
Remontuoti numatoma keturias autobusų stoteles su įvažais – Aušros al., Statybininkų, Pramonės bei J. Basanavičiaus gatvėse.
Samdys konsultantus
Kokių gatvių danga bus taisoma, kur lyginamos duobės, taisomi šaligatviai, dviračių takai, nėra aišku.
Tam numatomos per 1 milijono eurų lėšos paskirstytos tik pagal tikslus ir kilometrus – be objektų.
„Neįrašėme jokių objektų asfaltuoti – juos įrašysime po gatvių defektavimo, atliksime jį prasidėjus pavasariui“, – aiškino politikams Andrius Androsovas, Miesto infrastruktūros skyriaus vadovas.
Tačiau ne skyriaus specialistai „defektavimą“ atliks. Savivaldybė pirks konsultantų paslaugą miesto gatvių būklei įvertinti, remonto prioritetui ir rekonstrukcijos sąrašui sudaryti bei darbų technologijoms parinkti.
„Ar Savivaldybėje nebėra gatvių būklės kartotekos? – stebėjosi Finansų ir ekonomikos komiteto nariai. – Ar skyriaus specialistai negali gatvių patys apvažiuoti ir įvertinti situacijos?“
Politikai svarstė, jog „konsultantai susirinks informaciją iš Savivaldybės, pridės savo „posmelį“, o reikės mokėti 15 tūkstančių ar 20 tūkstančių eurų“. Pats A. Androsovas sakė pasidomėjęs kaina: apklausęs tris įmones, studiją 50 km gatvių parengtų už 30 tūkstančių eurų.
„Tokia studija gatvių apžiūrai ir būklei įvertinti – tai grynas pinigų švaistymas, – teigė „Šiaulių kraštui“ Justinas Sartauskas, Tarybos opozicijos atstovas. – Juoba kad yra sudaryti remontuotinų gatvių sąrašai“.
Taryba dar 2008 metais patvirtino žvyruotų gatvių asfaltavimo programą, eiliškumas nustatytas.
J. Sartauskas pabrėžė, jog žmonės tas eiles žino, viliasi, kad jų gatvės bus remontuojamos.
„Ar nuo tų eilių pabėgsime, jeigu konsultantai kitaip pasiūlys?“ – svarstė politikas.
Miesto ūkio ir plėtros komiteto pirmininkas Tomas Petreikis „Šiaulių kraštui“ sakė, jog komitetas teigiamai vertina, jog prioritetas teikiamas ypač blogos būklės Pramonės gatvei, kad rengiamasi problemų dėl eismo saugumo keliančių sankryžų bei Vytauto gatvės rekonstrukcijai.
Bet studijos pirkimas ir šiame komitete kritikuotas.
„Miestas ne iš kosmoso nusitiesė – galėtume pasikelti archyvus, – sakė T. Petreikis. – Rangovai turi duomenis apie miesto gatves, iš jų gal pigiau galėtume nupirkti.“
Kita vertus, jis svarstė, jog studija gali pasitarnauti ateityje. Komiteto pirmininko žiniomis, nuo 2018 metų Lietuvos kelių direkcija, skirstydama programos lėšas, reikalaus pateikti gatvių būklės tyrimą.
„Pasirengtume tokią studiją pirmieji“, – teigė T. Petreikis.
Remontą nori „depolitizuoti“
Giedrė Mendoza Herrera, Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja, kuruojanti miesto infrastruktūros reikalus, atmeta politikų kritiką.
Jos teigimu, perkama ne konsultantų studija, o „miesto gatvių auditas“. Surinkta duomenų baze ir sudarytu prioritetinių objektų sąrašu būtų penkerius metus vadovaujamasi planuojant ir nukreipiant investicijas.
„Tai – būdas depolitizuoti sprendimą, remtis profesionalais, o ne politikų nuomone, kokią gatvę ar kokį kiemą reikia taisyti, – pabrėžė G. Mendoza Herrera. – Dabar viskas daroma tik vizualiai įvertinus gatves ir kiekvieną pavasarį vis sprendžiama, kokią duobę kur užkimšti.“
Jos žiniomis, anksčiau laikytasi nuostatos, kad „pirmiausia reikia remontuoti miesto centro gatves, o vėliau eiti į periferiją“.
„Gal ir paaiškės, jog prioritetas turi būti teikiamas Tilžės gatvei, bet tai bus nustatyta specialistų – pagal metodiką“, – teigė direktoriaus pavaduotoja.
G. Mendozos Herreros teigimu, Kelių programos lėšų mažiau gauta nei pernai. Tai lemia mažėjantis miesto gyventojų skaičius. Pagal gyventojus ir gatvių ilgį Kelių direkcija skirsto savivaldybėms lėšas.
„Lėšų mažėja, todėl galime pradėti tik Pramonės gatvės kapitalinį remontą, – sakė pavaduotoja. – Planavome dar Architektų gatvę remontuoti, bet teks kitiems metams atidėti.“
Kol nėra baigta Dvaro gatvės rekonstrukcija, iš Kelių direkcijos neprašoma tikslinių lėšų jokioms kitoms gatvėms rekonstruoti.
Bet pavaduotoja pabrėžė, jog lėšos gatvių remontui skiriamos ne vien pagal Kelių priežiūros programą.
Savivaldybės biudžete šiemet 900 tūkstančių eurų planuojama skirti gatvėms ir kiemams tvarkyti, jeigu 50 procentų prisidės ir gyventojai.
Ar jie taip pat turės sukrapštyti beveik vieną milijoną eurų?
„Savivaldybė apmokės būklės tyrimus, projektavimo darbus, gyventojai, jeigu sutiks, tik 50 procentų finansuotų rangos darbus, – sakė G. Mendoza Herrera. – Šiuo metu jau turime 12 paraiškų.“
Arenos šaligatvis rūpi, Dainų bulvaras – ne
Kol remontas nėra „depolitizuotas“, į jį kišasi ir meras Artūras Visockas, ir kiti politikai.
Finansų ir ekonomikos komitetas, pavyzdžiui, nusprendė siūlyti įrengti šaligatvį prie arenos Jono Jablonskio gatvėje. Arena – reprezentacinis objektas, o renginių lankytojai turintys „klampoti per purvyną“.
A. Androsovas politikams aiškino, jog meras nusprendė šiam šaligatviui neteikti prioriteto. „Meras pasakė, o aš sprendžiamojo balso neturiu, – gynėsi skyriaus vedėjas. – Pateikiau tik skaičiavimus, reikėtų 30 tūkstančių eurų.“
Tačiau ir administracija, ir politikai nė nebesvarsto rekonstruoti Dainų pėsčiųjų bulvarą. Jį atnaujinti gyventojams žadėta net kelias kadencijas. Ar reikės laukti, kol bulvaro būklės tyrimą atliks konsultantai?
„Dėl Dainų pėsčiųjų tako jokio tyrimo nereikia, reikia tik apsisprendimo, bet jis dar kybo ore“, – teigė Miesto ūkio ir plėtros komiteto pirmininkas T. Petreikis.
G. Mendoza Herrera „Šiaulių kraštui“ patvirtino, jog Dainų bulvarui rekonstruoti lėšų šiemet neplanuojama.
„Techninis projektas seniai parengtas, jis labai brangus, daug visko priplanuota, – sakė ji. – Mano nuomone, reikėtų projektą rengti iš naujo.“
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
REKONSTRUKCIJA: Dvaro gatvės rekonstrukcijai baigti iš Kelių direkcijos prašoma beveik 1 milijono eurų tikslinių lėšų.
NUOSTATA: Giedrė Mendoza Herrera, Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja, įsitikinusi, jog reikia konsultantų remonto sąrašui sudaryti.
POŽIŪRIS: Dainų pėsčiųjų bulvaro atnaujinimas miesto valdžiai nėra prioritetinis – ir šiemet lėšų tam neplanuoja.
INVESTICIJA: Pramonės gatvės kapitaliniam remontui nuo Serbentų gatvės iki Bačiūnų gatvės bus skiriama 700 tūkstančių eurų.