
Naujausios
UAB „Busturas“ pavasarį pasitinka turėdamas didelių užmojų
Kaip ir kasmet, pavasaris atneša daug džiugesio ir naujo įkvėpimo visiems – tiek žmonėms, tiek įmonėms. UAB „Busturas“ irgi turi kuo pasidalyti ir pasidžiaugti planuodamas naujus pasiūlymus ir siekdamas artimesnio bendravimo su savo mėgstamiausiu partneriu – keleiviu.
Auksė SMAGRIŪNAITĖ
Skaičiai – įspūdingi
„Busturas“ turi daugiau nei 14,2 milijono keleivių. Tai nėra unikalūs keleiviai, kai kurie žmonės važiuoja ne vieną dešimtį ar net šimtus kartų.
Vien mieste per praėjusius metus keliavo 13,2 milijono keleivių, užmiestyje „Busturo“ autobusą savo kelionėms rinkosi apie 929 tūkstančiai keleivių.
Per 2015 metus autobusai nuvažiavo daugiau nei 9,7 milijono kilometrų (vien Šiaulių mieste – daugiau nei 5,5 milijono kilometrų).
Sutikite, tai – įspūdingi skaičiai, todėl bendrovė pagrįstai keleivius vadina savo pagrindiniais partneriais, kuriems reikia žinoti, kaip įmonei sekasi ir kokie jos artimiausi planai. Apie tai – interviu su UAB „Busturas“ generaliniu direktoriumi Tomu Bielinsku.
Pelningi metai
– Kokie bendrovei „Busturas“ buvo praėję metai?
– Praėję metai bendrovei buvo sėkmingi, nes antrus metus iš eilės užbaigėme pelningai. 2014 metais bendrovės pelnas buvo 68 tūkstančiai eurų, o 2015 metais įmonė gavo jau 118 tūkstančių eurų pelno.
Džiaugiuosi, kad 5 procentais pavyko sumažinti bendrovės veiklos sąnaudas, padidinti efektyvumą. Tai irgi lėmė pagerėjusį rezultatą.
Po ilgo laikotarpio sugebėjome rasti vidinio rezervo ir investavome lėšas į šiuolaikinę, modernią autobusų išorės plovyklą, ji pradėjo veikti praėjusių metų pabaigoje.
Įmonė į plovyklos modernizavimą investavo apie 145 tūkstančius eurų. Rankų darbą pakeitė šiuolaikinė technika. Naudojamas automatinis įrenginys yra unikalus Vokietijos įmonės „Otto Christ AG“ gaminys.
Savaeigis plovimo portalas automatiškai bėgiais juda pirmyn ir atgal apie autobusą 6 m/min.–18 m/min. greičiu.Plovimo procesą papildomai galima kontroliuoti ir valdyti nuotoliniu valdymo pultu.
Švarūs autobusai – vienas iš keleivių pervežimo kokybę atspindinčių elementų.
Nors bendrovės pelnas išaugo, gaila, kad mieste mažėja gyventojų, studentų ir – keleivių. Mums reikia į tai reaguoti. Esame įsitikinę, kad priemonių keleivių skaičiui auginti yra.
Mūsų tyrimų duomenimis, apie 65 procentai keleivių mieste važinėja asmeniniais automobiliais, 30–35 procentai naudojasi viešuoju transportu. Tad dar yra didelė keleivių dalis, kurią norėtume iš automobilių pakviesti persėsti į viešąjį transportą.
– Kaip planuojate pritraukti daugiau keleivių?
– Norime gerinti aptarnavimo kokybę, paslaugumą, organizuosime mokymus darbuotojams, ypač – vairuotojams, kurie tiesiogiai bendrauja su keleiviais. Būna visko, tad reikia gebėti išvengti konfliktinių situacijų, kad keleivis būtų mūsų geriausias draugas.
Mūsų tikslas – pasiekti, kad šypsotųsi ir vairuotojai, ir keleiviai, taip žinosime, kad jie važiuoja patenkinti.
Didinant keleivių skaičių, būtina modernizuoti parką. Jau keletą metų tai darome. Tam reikia ir savo lėšų, ir ieškoti galimybių gauti pinigų iš Europos Sąjungos. Šiemet bus skelbiami konkursai, nes penkiems didiesiems Lietuvos miestams yra skirtas Europos Sąjungos finansavimas. Tikimės, kad kitais metais mus pasieks dešimt naujų suspaustomis dujomis varomų autobusų. 2015 metais „Busturas“ gavo devynis naujus autobusus.
Grafikai – optimalūs
– Kiek kas rytą į gatves išvyksta autobusų ir kaip sudaromi grafikai?
– Bendrovė mieste eksploatuoja per 100 didelių autobusų, turime tam tikrą rezervą. Eisme kasdien dalyvauja 72–75 autobusai.
Autobusų judėjimo grafikas yra maksimaliai priderintas prie keleivių poreikių. Jau antrus metus naudojame specialią programinę įrangą, kuri leidžia suplanuoti autobusų eismą, kad jie važiuotų tolygiai pasiskirstę.
Netgi programos sudarytojai pagyrė, kad Šiaulių mieste autobusų judėjimo grafikai yra sudaryti optimaliai.
– Kokie važiavimo autobusu privalumai, kuriuos verta būtų išskirti?
– Visų pirma – tai yra pigiau. Bilieto kaina Šiauliuose pigiausia Lietuvoje, o lengvąjį automobilį išlaikyti atsieina nemažai sąnaudų. Antra – patogiau, nes atvažiavus į miesto centrą ar grįžus namo, nereikia ieškoti vietos, kur pastatyti automobilį. Trečia – važiuodami autobusais, miestiečiai prisidėtų prie švaresnio miesto oro.
Be to, autobusas perveža tiek žmonių, kiek sėdi keturiasdešimtyje automobilių. Mažiau automobilių – mažiau spūsčių miesto gatvėse, švaresnis oras.
Į ateitį – optimistiškai
– Mieste nemokamai autobusu gali važinėti vyresni nei 75 metų asmenys. Kokių dar naujienų turite keleiviams?
– Vakar Šiaulių miesto taryba patvirtino, kad pensinio amžiaus Šiaulių gyventojai, kuriems nustatytas didelių specialiųjų poreikių lygis, su elektroninio bilieto kortele galės važiuoti nemokamai. Preliminariai tokių žmonių yra apie 2 000.
– Kaip sekasi diegti elektroninio bilieto sistemą?
– Elektroninio bilieto diegimo, suderinimo darbai eina į pabaigą. Daugiau kaip pusė Šiaulių keleivių yra įsigiję elektroninio bilieto korteles, jos nemokamai platinamos iki liepos 1 dienos. Kviečiu pasinaudoti proga ir įsigyti elektroninį bilietą atvykus į Keleivių aptarnavimo centrą Šiaulių autobusų stotyje.
Naujovė – nemažai šiauliečių jau pastebėjo, kad veikia elektroninio bilieto papildymo internetu sistema, jos adresas internete e.busturas.lt.
Kadangi pildymo internetu paslauga tik pradėta įgyvendinti, maloniai laukiame pastabų, pasiūlymų iš visų miesto viešojo transporto keleivių elektroniniu paštu ebilietas@busturas.lt arba nemokamu telefonu (8 800) 20203.
– Ko tikitės iš šių metų?
– Į ateitį žiūrime optimistiškai. Nepaisant to, kad žmonių skaičius mieste mažėja, sieksime savo geru darbu pritraukti keleivių į autobusus.
Tikimės, kad ir šie metai bus sėkmingi, kad gausime pelno ir toliau dirbsime patikimai. Visais būdais ieškosime galimybių, kaip atnaujinti autobusus, kad jie būtų patrauklūs keleiviams.
UAB „Busturas“ generalinis direktorius Tomas Bielinskas džiaugiasi, kad bendrovė antrus metus iš eilės užbaigė pelningai.