
Naujausios
Dėl naujų orlaivių tikrins oro uostą
Šiaulių oro uostą audituos vienos didžiausių pasaulyje orlaivių gamintojos „Boeing“ atstovas Richardas Vaisvila. Jis aiškinsis, ar oro uostas gali priimti krovininius „Boeing 747 8F“ lėktuvus – tokie Šiaulių oro uoste iki šiol nesileido.
Simona KVEDERYTĖ
simona.k@skrastas.lt
Oro uostu domisi oro linijos
Vakar su R. Vaisvila susitiko Šiaulių meras Artūras Visockas. Susitikime dalyvavo jo padėjėja Kamilė Sakalauskaitė, Šiaulių oro uosto direktorius Andrius Daujotas, Orlaivių aptarnavimo skyriaus vadovas Artūras Jurkevičius.
R. Vaisvila pasakojo ketinantis vertinti pakilimo tako, įriedėjimo takelių, stovėjimo aikštelių ir dangos būklę. Tikrins ir personalo, aptarnaujančio orlaivius, pasiruošimą – ar jie susipažinę su lėktuvų manevravimo, kuro užpylimo, pakrovimo ir iškrovimo niuansais. Jei prireiks, nurodys trūkumus, patars, kaip juos ištaisyti. Teiks techninę pagalbą.
„Gavome oro linijų, norinčių eksploatuoti šio modelio lėktuvą Šiaulių oro uoste, užklausimus. Tikrinsime, ar šio tipo orlaivis gali saugiai čia nusileisti. Mano darbas čia yra padėti oro uostui gauti sertifikatą. Kadangi dirbu bendrovėje, gaminančioje lėktuvus, sieksiu padėti ir oro linijoms juos eksploatuoti. Jie daugiau skraido – mes daugiau lėktuvų parduodame“, – audito tikslus apibūdino auditorius.
Vėliau R. Vaisvila teiks audito informaciją Civilinės aviacijos administracijai ir siūlys jai išduoti sertifikatą, leidžiantį Šiaulių oro uostui priimti naujo modelio orlaivius. Iki šiol tokius Lietuvoje priima tik Kauno oro uostas.
Orlaivis „Boeing 747 8F“ yra trečioji 747 modelio versija, didžiausias šios šeimos lėktuvas. Jo ilgis siekia daugiau nei 76 metrus, sparnų plotis – 68 metrus. Gali vežti apie 16 procentų daugiau krovinių nei ankstesni modeliai. Atitinkamai tiek pat sutaupo ir degalų.
Ieško naujų skrydžių
Šiaulių oro uosto direktorius Andrius Daujotas sako, kad dabar stengiamasi plėsti oro uosto galimybes priimti kuo įvairesnių modelių lėktuvus. Taip lengviau pritraukti daugiau potencialių oro linijų, gabensiančių krovinius per Šiaulių oro uostą.
„Sertifikato gavimas dar nereiškia, kad tokie lėktuvai Šiauliuose leisis. Tai reiškia, kad oro linijos galės planuoti čia leistis. Manome, kad sertifikatas padės pritraukti Kinijos maršrutus. Taip pat NATO karinius orlaivius – „Boeing 747 8F“ lėktuvai kariškiams yra ekonomiškai naudingi“, – sakė A. Daujotas.
Taip pat tikimasi, kad leidimas priimti naujus orlaivius padės Šiaulių oro uostui konkuruoti su Rygos, Kauno, Talino, Varšuvos oro uostais.
Anksčiau „Šiaulių kraštas“ rašė, kad Šiaulių oro uostas praėjusiais metais dėl sumažėjusių skrydžių skendėjo skolose. Iš jų išbristi padėjo Savivaldybės skirtos lėšos – 450 tūkstančių eurų. Tačiau liko iki šiol neišspręstas galvosūkis dėl oro uosto įriedėjimo takelių ir perono atnaujinimo – to reikalauja Civilinės aviacijos administracija.
A. Daujoto teigimu, dėl infrastruktūros remonto dar deramasi su Krašto apsaugos ministerija ir Lietuvos kariuomene. Praėjusį mėnesį oro uoste nusileido 12 lėktuvų. Dauguma jų atskrido iš Turkijos įmonių, čia gabenančių pramonines prekes.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
SKRYDŽIAI: „Boeing“ bendrovės specialusis patarėjas 747-8 programai Richardas Vaisvila (dešinėje) sako, kad dėl galimybių Šiaulių oro uoste nuleisti didelius, krovininius „Boeing 747 8F“ orlaivius domėjosi ne viena oro linija. Šalia – oro uosto direktorius Andrius Daujotas.