
Naujausios
Lapkričio 29 - gruodžio 4 dienomis vykusiame projekto dalyvių susitikime Belgijos sostinėje Briuselyje dalyvavo devyni Juliaus Janonio gimnazijos gimnazistai - Beatričė Tupikaitė (III a), Armandas Ozolas (I d), Arnas Beišys (I f), Benita Ulytė (II e), Dominykas Stonkus (II d), Ringaudas Balčytis (III a), Gytė Marcinkutė (III a), Karolina Jonuškaitė (III a), Radvilė Vaigauskaitė (I a), mokytojos Vilija Šlivinskaitė bei projekto kordinatorė Kristina Murauskienė.
Susitikimo programa apėmė Europos istorijos, integracijos ir Europos Parlamento veiklas. Dalyviai dirbo Europos istorijos namuose, atlikinėjo su demokratija susijusias užduotis, diskutavo visai Europai aktualiais demokratijos klausimais. Mokiniai juokavo, kad po šios dienos istorijos egzaminas būtų išlaikytas puikiai. Dalyvavome Europos Parlamento simuliacijoje: buvome Europos parlamentarais, priklausėme skirtingoms partijoms, joms atstovavome ir bandėme priimti sprendimus dviem svarbiais klausimais: klimato kaitos ir lyčių lygybės. Dienos veiklas baigėme portugališka vakariene: ragavome jų valgių, dainavome dainas, žaidėme žaidimus.
Vėliau susipažinome su Parlamentu, jo sudėtimi, funkcijomis, įgaliojimais ir vaidmeniu šiuolaikinei Europai. Džiaugiamės, kad į mūsų pagalbos prašymą padėti sutvarkyti dokumentaciją ir susitikti su minėto projekto dalyviais iš kitų šalių atsiliepė vienintelis iš kelių parlamentarų, į kuriuos buvo kreiptasi, Bronis Ropė. Jo padėjėjas Martynas Norbutas mus globojo visos viešnagės EP metu. Tuo tarpu kitus projekto dalyvius nuoširdžiai pasitiko ir globojo jų šalių parlamentarai su padėjėjais.
M. Norbutas pasirūpino pietumis EP valgykloje, leidimais EP patalpose, skirtose parlamentarų darbui ir poilsiui. Pasivaikščiojome Baltijos keliu, suradome daug lietuviškų akcentų EP patalpose, lankėmės parlamentaro B. Ropės darbo kabinete.
Vykome į “Mini Europe” parką, “Atomiumą” - didelę metalinę net 165 milijardus kartų padidintą geležies molekulės konstrukciją. Briuselio centre ieškojome objektų susijusių su demokratija, centrinėje aikštėje, prie kalėdinės eglutės, mokėme vieni kitus tradicinių šokių. Kiekvienam projekto dalyviui buvo įteiktas sertifikatas, paliudijantis jo įgūdžių ir kompetencijų naują lygmenį. Patobulinti ne tik anglų kalbos įgūdžiai, bet ir išmokta dirbti komandoje su skirtingų tautybių ir kultūrų žmonėmis.