Mokiniams įteik­ti Eko­no­mi­kos ir ly­de­rys­tės mo­kyk­los bai­gi­mo pa­žy­mė­ji­mai

Mokiniams įteik­ti Eko­no­mi­kos ir ly­de­rys­tės mo­kyk­los bai­gi­mo pa­žy­mė­ji­mai

Mokiniams įteik­ti Eko­no­mi­kos ir ly­de­rys­tės mo­kyk­los bai­gi­mo pa­žy­mė­ji­mai

Vla­da Skir­man­tai­tė

Šiau­lių vers­lo in­ku­ba­to­riu­je bir­že­lio 3 d. vy­ko gra­ži jau­nys­tės šven­tė – še­šio­li­kai Šiau­lių mies­to moks­lei­vių įteik­ti Eko­no­mi­kos ir ly­de­rys­tės mo­kyk­los bai­gi­mo pa­žy­mė­ji­mai. Šių me­tų pa­va­sa­rio mo­kyk­lo­je ak­ty­viau­si bu­vo Didžd­va­rio, J. Ja­no­nio, „Ro­mu­vos“ ir S. Dau­kan­to gim­na­zi­jų gim­na­zis­tai.

Įgy­ta pa­tir­tis leis ap­si­spręs­ti

Jau tre­čią kar­tą su­reng­to­je Eko­no­mi­kos ir ly­de­rys­tės mo­kyk­lo­je, ku­rio­je mokiniai su­si­tin­ka su vers­lo ly­de­riais, lan­ko­si įmo­nė­se, da­ly­vau­ja mo­ky­muo­se, dis­ku­tuo­ja ir at­lie­ka įvai­riau­sias su vers­lu su­si­ju­sias už­duo­tis, do­mi­na­vo pra­kti­niai už­siė­mi­mai. Bū­tent jie la­biau­siai ir pa­ti­ko mo­kyk­los ab­sol­ven­tams, ku­rie, ga­vę mo­kyk­los bai­gi­mo pa­žy­mė­ji­mus, su mo­kyk­los or­ga­ni­za­to­riais mie­lai da­li­no­si pa­tir­tais įspū­džiais ir sa­vo atei­ties pla­nais.

„La­bai sma­gu, kad mokiniams la­bai pa­ti­ko su­si­ti­ki­mai su jau­nais vers­li­nin­kais, ku­rie sa­vo pa­vyz­džiu juos tie­siog įkvė­pė, pa­si­da­li­no neį­kai­no­ja­ma pa­tir­ti­mi, ku­ri pra­vers mokiniams ap­si­spręs­ti, ku­rią gy­ve­ni­mo kryp­tį pa­si­rink­ti. Ži­no­ma, neiš­dil­do­mą įspū­dį pa­li­ko pra­kti­niai mo­ky­mai „Ko­man­di­nė ly­de­rys­tė“. Šios pa­va­sa­rio mo­kyk­los me­tu mokiniai mo­kė­si 30 va­lan­dų. Ru­de­nį mo­kyk­la tęs sa­vo dar­bą“, – sa­ko Šiau­lių vers­lo in­ku­ba­to­riaus pro­jek­tų va­dy­bi­nin­kė Ri­ta Vil­kai­tė.

„No­ri to­li nuei­ti, rei­kia ko­man­dos“

Fi­na­li­nis Eko­no­mi­kos ir ly­de­rys­tės mo­kyk­los už­siė­mi­mas tar­si lei­do iš­ban­dy­ti, ar anks­tes­niuo­se mo­kyk­los už­siė­mi­muo­se įgy­tos teo­ri­nės ir pra­kti­nės ži­nios ge­rai įsi­sa­vi­ntos – su­reng­tuo­se mo­ky­muo­se „Ko­man­di­nė ly­de­rys­tė“, ku­rie vy­ko Kur­tu­vė­nų re­gio­ni­nia­me par­ke, pra­kti­nių-kū­ry­bi­nių už­duo­čių ne­trū­ko.

Dvi ko­man­dos per me­na­mą upę tu­rė­jo nu­ties­ti til­tą, ku­rį yra su­konst­ra­vęs ži­no­mas dai­li­nin­kas, dau­ge­lio ki­tų sri­čių spe­cia­lis­tas L. da Vin­čis. No­rint at­lik­ti šią už­duo­ti, rei­kė­jo su­si­kau­pi­mo,  ly­de­rio, idė­jų ir kant­ry­bės at­lik­ti dar­bą iki ga­lo. Vė­liau sa­vo pa­sta­bas apie ko­man­dų dar­bą iš­sa­kiu­si Dei­man­tė pa­brė­žė, tai tu­rė­jo bū­ti bend­ras abie­jų ko­man­dų dar­nus dar­bas, nes vie­nas bend­ras abie­jų ko­man­dų pa­sta­ty­tas til­tas tu­rė­jo su­jung­ti abu upės kran­tus. Ap­ta­riant pra­kti­nę už­duo­tį priei­ta iš­va­dos, kad nie­ka­da ne­rei­kia pa­si­duo­ti: ko­man­da tu­ri bū­ti su­si­tel­ku­si, am­bi­cin­ga at­lik­ti už­duo­tį ir tu­rė­ti ly­de­rį, ku­ris va­do­vau­tų. Vien­bal­siai bu­vo nu­spręs­ta, kad šio­je už­duo­ty­je aiš­kiu ly­de­riu bu­vo Au­ri­mas, o jam itin ak­ty­viai ir sėk­min­gai pa­dė­jo Ag­nė.

„Mo­ky­muo­se ga­vo­me daug pra­kti­nės pa­tir­ties, tik­ra ly­de­rys­tė yra ta­da, kai tu su­ge­bi į dar­bą įtrauk­ti vi­są ko­man­dą. Da­bar ir pa­ts su­pran­tu, kad tu­rė­jau ak­ty­viau mo­ty­vuo­ti ki­tus na­rius, ku­rie per anks­ti pa­si­da­vė ar­ba bu­vo pa­sy­vūs“, – mo­ky­muo­se įgy­ta pa­tir­ti­mi da­li­no­si Au­ri­mas, pri­dur­da­mas, kad ly­de­riui bū­ti­na ant­ro­ji ran­ka – pa­ti­ki­mas pa­gal­bi­nin­kas.

Už­siė­mi­mų „Ko­man­di­nė ly­de­rys­tė“ tiks­las bu­vo la­bai aiš­kus – kur­ti Eko­no­mi­kos ir ly­de­rys­tės mo­kyk­los mo­ki­nių ko­man­di­nio bend­ra­dar­bia­vi­mo nau­dą: efek­ty­vaus ko­mu­ni­ka­vi­mo, in­for­ma­ci­jos da­li­ji­mo­si, įsi­klau­sy­mo į ki­to nuo­mo­nę ar pa­siū­ly­mus bei grįž­ta­mo­jo ry­šio svar­bą ir stip­rin­ti ko­man­di­nę vie­ny­bę bend­ru­mą, su­si­tel­ki­mą, vie­nin­gu­mą, pa­si­ti­kė­ji­mą sa­vo drau­gais.

Mo­ky­mų tre­ne­ris, „Mo­ky­mų aka­de­mi­jos“ va­do­vas Gin­ta­ras Ig­na­ta­vi­čius, džiau­gė­si, kad į Kur­tu­vė­nus pa­si­mo­ky­ti su­si­rin­ko iš­ties ak­ty­vūs, smalsūs, kū­ry­bin­gi jau­ni žmo­nės, tik­ri atei­ties ly­de­riai. „No­ri to­li nuei­ti, rei­kia ko­man­dos. To­dėl mo­ky­muo­se ir ak­cen­ta­vo­me, kaip su­si­bu­ria ko­man­da, kuo ji ski­ria­si nuo gru­pės, koks ly­de­rio vaid­muo ko­man­do­je ir pan. Ma­nau, kad to­kios pra­kti­nės pa­tir­tys la­bai nau­din­gos mo­ki­niams“, – įsi­ti­ki­nęs G. Ig­na­ta­vi­čius.

Eko­no­mi­kos ir ly­de­rys­tės mo­kyk­la ru­de­nį tęs sa­vo dar­bą. Tai yra vie­na iš Šiau­lių mies­to sa­vi­val­dy­bės ini­ci­juo­tos „Jau­ni­mo vers­lu­mo ini­cia­ty­vų ska­ti­ni­mo pro­gra­mos“ prie­mo­nių, ku­rią įgy­ven­di­na Vie­šo­ji įstai­ga Šiau­lių vers­lo in­ku­ba­to­rius.

Ed­var­do Ta­mo­šiū­no nuo­tr.

Eko­no­mi­kos ir ly­de­rys­tės mo­kyk­los mo­ki­nių nuo­tai­ka mo­ky­muo­se pui­ki.

Užs. Nr. 317745