Lietuviai atranda vaisinį alų: „Švyturio Crimson Cherry“ šluojamas nuo lentynų

Lietuviai atranda vaisinį alų: „Švyturio Crimson Cherry“ šluojamas nuo lentynų

Lie­tu­viai at­ran­da vai­si­nį alų: „Švy­tu­rio Crim­son Cher­ry“ šluo­ja­mas nuo len­ty­nų

Lie­tu­viai vis drą­siau ra­gau­ja ir at­ran­da Fruit beer sti­liaus alų – tai ro­do alu­da­rių lū­kes­čius ge­ro­kai vir­ši­jan­tys par­da­vi­mai. Šį pa­va­sa­rį „Švy­tu­rio“ su tik­ro­mis džio­vin­to­mis vyš­nio­mis su­bran­din­tas tam­sus la­ge­ris „Crim­son Cher­ry“ par­duo­da­mas aki­mirks­niu – vos tik at­si­du­ria len­ty­no­se. Alu­da­riai sa­ko ne­si­ti­kė­ję to­kio nau­jo alaus po­pu­lia­ru­mo ir aiš­ki­na, ko­dėl ne­ga­li jo pa­ga­min­ti dau­giau.

To­mas Jan­kus

„Švy­tu­rio“ dar pa­va­sa­rį rin­kai pri­sta­ty­tas „Crim­son cher­ry“ alus ta­po pir­muo­ju Lie­tu­vo­je su na­tū­ra­lio­mis džio­vin­to­mis vyš­nio­mis bran­din­tu fruit beer sti­liaus alu­mi. Fruit beer (ar­ba vai­si­nis alus) iki šiol drą­siau bu­vo ra­gau­ja­mas ir sa­vo ger­bė­jų ras­da­vo tarp eks­pe­ri­men­tuo­ti sko­niais mėgs­tan­čių lie­tu­vių. Jis iš­si­ski­ria su­bti­liu ar sod­riu vai­sių ir uo­gų sko­niu, neuž­go­žian­čiu apy­nio kar­tu­mo. Sėk­min­gi „Crim­son Cher­ry“ par­da­vi­mai ro­do, kad lie­tu­viai vis daž­niau ša­lia tra­di­ci­nio la­ge­rio iš­ban­do ir vai­si­nius, ne­ra­gau­tus ir neįp­ras­tus sko­nius.

„Vai­si­nio alaus po­pu­lia­rė­ji­mą Lie­tu­vo­je pa­ste­bė­jo­me dar per­nai, kai iš­ryš­kė­jo ten­den­ci­ja, kad lie­tu­viai vis drą­siau ieš­ko ne vien tra­di­ci­nio la­ge­rio. Dar ta­da nau­jo alaus sko­nio paieš­kas pra­dė­jo­me ir mes. Ta­čiau tai už­tru­ko – „Crim­son cher­ry“ kū­ry­bai sky­rė­me daug dė­me­sio. No­rė­jo­me su­kur­ti vai­si­nį alų, ku­ris bū­tų ga­mi­na­mas su tik­rais, na­tū­ra­liais vai­siais ar uo­go­mis, ir kū­rė­me jį, lai­ky­da­mie­si sa­vo švy­tu­riš­kų stan­dar­tų. Bū­tent taip ir gi­mė „Crim­son Cher­ry“, o pir­mie­ji jo par­da­vi­mo re­zul­ta­tai mus ir nu­ste­bi­no, ir pra­džiu­gi­no, kad pa­vy­ko su­kur­ti nau­ją lie­tu­vių pa­mėg­tą sko­nį“, – tei­gia „Švy­tu­rio“ pro­duk­to va­do­vas And­rius Bag­dze­vi­čius.

Ne­ri­jaus Jan­kaus­ko nuo­tr.

Nuot­rau­ko­je: Vy­riau­sio­ji „Švy­tu­rio“ alu­da­rė Dž.Ar­mo­nie­nė: „Crim­son Cher­ry“ bran­di­na­mas še­šias sa­vai­tes ir nei die­nos trum­piau."

Lie­tu­viai at­si­grę­žia į na­tū­ra­lu­mą

„Crim­son Cher­ry“ alaus ga­my­ba trun­ka il­giau, nei įpras­ti­nių La­ger alaus rū­šių. Šis alus fer­men­tuo­ja­mas ir bran­di­na­mas ma­žiau­siai še­šias sa­vai­tes ir nei die­nos trum­piau – bū­tent tiek lai­ko rei­kia, kad at­si­skleis­tų vi­sas vyš­nių aro­ma­to ir sko­nio in­ten­sy­vu­mas.

„Švy­tu­rio“ vy­riau­sio­ji alu­da­rė Džul­je­ta Ar­mo­nie­nė tei­gia, kad, pra­de­dant kur­ti alų, bu­vo kruopš­čiai ieš­ko­ma tin­ka­mos vyš­nių rū­šies, nes ne vi­sos rū­šys tin­ka alui bran­din­ti. „Crim­son Cher­ry“ ga­mi­ni­mui bu­vo tie­kia­mos 2015 me­tų der­liaus vyš­nios iš Bul­ga­ri­jos.

„Tie­kė­jų vyš­nioms ieš­ko­jo­me il­gai, ta­čiau ga­liau­siai bu­vo pa­si­rink­tos vyš­nios iš Bul­ga­ri­jos, ku­rios tin­ka­mai at­si­sklei­džia alu­je ir su­tei­kia jam ypa­tin­gą sko­nį ir aro­ma­tą. Ruoš­da­mi vyš­nias su­si­ti­ki­mui su alu­mi, su­be­ria­me jas į spe­cia­lų tink­lą, ku­ris pa­tal­pi­na­mas alaus bran­di­ni­mo tal­po­je. Uo­gos pri­slo­pi­na apy­nio kar­tu­mą, ta­čiau pui­kiai iš­lai­ko pu­siaus­vy­rą tarp alaus ir vai­siš­ku­mo, neuž­gož­da­mos apy­nių aro­ma­to bei alaus sko­nio“, – sa­ko Dž. Ar­mo­nie­nė.

„Pas­te­bė­ję, kad alus ta­po la­bai po­pu­lia­rus ir la­bai grei­tai iš­per­ka­mas, ne­ga­li­me pa­di­din­ti jo vi­ri­mo kie­kių, nes, pa­si­ro­do, Eu­ro­po­je li­ko la­bai ne­di­de­lis mums tin­ka­mų vyš­nių kie­kis. Ren­ka­mės la­bai kruopš­čiai, to­dėl vyš­ni­nio alaus mė­gė­jus ra­gi­na­me bū­ti kant­rius“, – pri­de­da alu­da­rė.

Dž. Ar­mo­nie­nė pa­brė­žia, kad šis alus skir­tas eks­pe­ri­men­tuo­to­jams, ku­rie nuo­lat ieš­ko nau­jų sko­nio po­ty­rių ir rei­ka­lau­ja ko­ky­bės ir įvai­ro­vės iš alaus. Ta­čiau jei­gu šis api­bū­di­ni­mas anks­čiau bū­tų ti­kęs tik ne­di­de­lei gru­pe­lei di­džiau­sių gur­ma­nų, da­bar to­kį alų mėgs­ta dau­ge­lis lie­tu­vių. Tai ne­bė­ra ni­ša – tai tam­pa nau­ja alaus tra­di­ci­ja, tei­gia alu­da­rė.

Užs. Nr. 318684