Talk­šos par­ko gy­ven­to­jus pik­ti­ns ke­pa­ma kiau­lės ko­ja

Talk­šos par­ko gy­ven­to­jus pik­ti­ns ke­pa­ma kiau­lės ko­ja

Talk­šos par­ko gy­ven­to­jus pik­ti­ns ke­pa­ma kiau­lės ko­ja

Šiau­lių mies­to sa­vi­val­dy­bė­je tre­čia­die­nį pa­kar­to­ti­nai šiau­lie­čiai bu­vo su­pa­žin­din­ti su Talk­šos par­ko de­ta­liuo­ju pla­nu. Vie­ša­me svars­ty­me par­ko te­ri­to­ri­jo­je gy­ve­nan­tys šiau­lie­čiai iš­reiš­kė su­si­rū­pi­ni­mą pla­ne nu­ma­ty­ta au­to­mo­bi­lių sto­vė­ji­mo aikš­te­le. Būgš­tau­ja­ma, kad ji taps pa­to­gia vie­ta lė­bau­ti. Aikš­te­lę siū­lo­ma keis­ti me­ni­niu ak­cen­tu.

Si­mo­na SI­MO­NA­VI­ČĖ

simona@skrastas.lt

Sup­ro­jek­tuo­tos sli­di­nė­ji­mo tra­sos

Dėl smul­kių pa­kei­ti­mų Talk­šos par­ko de­ta­lio­jo pla­no spren­di­niai vi­suo­me­nei bu­vo vie­ši­na­mi ant­rą kar­tą, kad ne­bū­tų pro­ce­dū­ri­nių pa­žei­di­mų. Pla­ną pri­sta­čiu­si UAB „Ur­ba­nis­ti­ka“ pro­jek­tų va­do­vė Rū­ta Ga­ruc­kie­nė pa­žy­mė­jo, jog šiek tiek ki­to tik plo­tai, spren­di­niai bei tiks­lai ne­si­kei­tė.

Pa­pil­do­mai bu­vo in­for­muo­ti par­ko te­ri­to­ri­jo­je esan­čių ne­le­ga­lių sta­ti­nių sa­vi­nin­kai, kad nie­kur ne­re­gist­ruo­ti pa­sta­tai bus ar­ba nu­griau­ti, ar­ba taps bend­ro nau­do­ji­mo. Sa­vi­nin­kai į vie­šą svars­ty­mą neat­vy­ko, raš­tu į laiš­kus neat­sa­kė.

At­siž­vel­giant į pės­čių­jų ir dvi­ra­ti­nin­kų po­rei­kius, pla­ne gre­ta Talk­šos eže­ro pa­kran­tės pla­nuo­ja­mas dvi­ra­čių ir pės­čių­jų ta­kas, vi­so­se gat­vė­se nu­ma­to­mi ša­li­gat­viai, at­si­ras dau­giau pa­vė­si­nių su suo­le­liais.

Ta­kai nu­ma­to­mi įreng­ti kiek įma­no­ma dau­giau juos pra­ve­dant tarp me­džių, sie­kiant iš­sau­go­ti ge­ros būk­lės, gra­žiau­sius ir se­niau­sius me­džius.

Par­ke dau­giau­sia nu­ma­to­ma kirs­ti me­džius nau­jos rek­rea­ci­nės inf­rast­ruk­tū­ros iš­dės­ty­mo vie­to­se ir ša­lia jų, sie­kiant for­muo­ti es­te­tiš­kai pa­trauk­lias ir sau­gias erd­ves pa­si­vaikš­čio­ti.

Nu­ma­ty­ta vie­ta sli­di­nė­ji­mo tra­sai, ta­kai jo­di­nė­ti, te­ni­so kor­tai. Gra­žaus vaiz­do vie­to­se pla­nuo­ja­ma įreng­ti aikš­te­lę ar te­ra­są, vie­tą ka­me­ri­niams kon­cer­tams.

Gy­ven­to­jai pa­tei­kė siū­ly­mą ša­lia sli­di­nė­ji­mo tra­sų nu­ma­ty­ti inf­rast­ruk­tū­ri­nį ko­ri­do­rių, ku­ris leis­tų atei­ty­je tra­są ap­švies­ti. Šio­je vie­to­je atei­ty­je siū­lo­ma įreng­ti ir dan­gą, tin­ka­mą rie­du­čiams.

Aikš­te­lė­je gir­taus ir triukš­maus?

Dau­giau­sia gy­ven­to­jų gin­čų su­kė­lė Talk­šos par­ko priei­go­se, prie Šiau­lių jau­nų­jų gam­ti­nin­kų cent­ro, nu­ma­ty­ta au­to­mo­bi­lių sto­vė­ji­mo aikš­te­lė.

Pro­jek­tų va­do­vė R. Ga­ruc­kie­nė pa­žy­mi, jog su­tvar­ky­ta­me par­ke vyks dau­giau ren­gi­nių nei da­bar, žmo­nėms rei­kės dau­giau au­to­mo­bi­lių sta­ty­mo vie­tų. Gy­ven­to­jai pa­gei­da­vo aikš­te­lės at­si­sa­ky­ti ar­ba per­kel­ti „pro­tin­gu at­stu­mu nuo gy­ve­na­mų­jų na­mų“.

„Da­bar man bus vi­sai už tvo­ros. Pro lan­gą ma­ty­siu, ką aikš­te­lė­je da­ro pa­ca­nai su bu­te­liais“, – pik­ti­no­si Še­du­vos gat­vės gy­ven­to­jas.

„Ar ma­tė­te, kas vyks­ta au­to­mo­bi­lių sto­vė­ji­mo aikš­te­lė­je prie Sal­du­vės me­di­nio pa­mink­lo? Nuo­lat bar­da­kai! Vai­kai su bu­te­liais ge­ria. Ar nuolat su jais vai­dy­si­mės, po­li­ci­nin­kus kvie­si­me, kad mums lan­gus iš­dau­žy­tų?“ – klau­sė gy­ven­to­jas.

Ar­chi­tek­tū­ros ir ur­ba­nis­ti­kos sky­riaus ve­dė­ja, ar­chi­tek­tė Ra­sa Bud­ry­tė pa­žy­mė­jo, jog aikš­te­lės pla­ne ne­pa­žei­džia nor­mi­nių at­stu­mų – 10 met­rų nuo gy­ve­na­mo­jo na­mo.

„Kad bend­ruo­me­nė ne­mo­ka­me vie­ni su ki­tais elg­tis, chu­li­ga­na­vo­jam, vie­ni ki­tiems krau­ją ge­riam – fak­tas kaip bly­nas. Tai yra bend­ruo­me­nės pro­ble­ma, o ne nor­ma­ty­vo ar de­ta­lio­jo pla­no spren­di­nių“, – ko­men­ta­vo R. Bud­ry­tė.

Svars­ty­me da­ly­va­vęs Jau­nų­jų gam­ti­nin­kų cent­ro di­rek­to­rius Gin­ta­ras Oliš­ke­vi­čius svars­tė, jog aikš­te­lės su­da­ry­tų ga­li­my­bes žmo­nėms in­ten­sy­viau va­ži­nė­ti po par­ką au­to­mo­bi­liu. Jau da­bar au­to­mo­bi­lių eis­mas ke­liąs pro­ble­mų vai­kų sau­gu­mui – jo­di­nė­da­mi žir­gais par­ke pa­vo­jin­gai su­si­du­ria su au­to­mo­bi­liais.

R. Bud­ry­tė gy­ven­to­jams siū­lė idė­ją – vie­to­je aikš­te­lės inf­rast­ruk­tū­ri­nia­me skly­pe sa­vo lė­šo­mis įsi­reng­ti me­ni­nį ak­cen­tą, skulp­tū­rą, ins­ta­lia­ci­ją, in­for­ma­ci­nį sky­dą.

Er­zi­na ke­pi­niai

Še­du­vos gat­vės gy­ven­to­jas taip pat pik­ti­no­si ne­to­li na­mų nu­ma­ty­ta pre­ky­bos vie­ta. „Tur­gų da­ry­si­te, šaukš­tus par­da­vi­nė­si­te?“ – rep­li­ka­vo gy­ven­to­jas. Jis tei­ra­vo­si, kiek ren­gi­nių par­ke pla­nuo­ja­ma or­ga­ni­zuo­ti, kas tvar­kys po jų li­ku­sias šiukš­les.

„Mies­to cent­re tu­ri­me gra­žų eže­rą, par­ką. Ka­dan­gi ten pa­si­sta­tė­te sa­vo na­mus, siū­lo­te nie­ko ne­da­ry­ti?“ – gy­ven­to­jų klau­sė vi­ce­me­ras Do­mas Griš­ke­vi­čius.

Še­du­vos gat­vės gy­ven­to­ja abe­jo­jo, ar šven­čių me­tu rei­kė­tų leis­ti sta­ty­ti pre­ky­bi­nin­kų pa­la­pi­nes, leis­ti pre­kiau­ti alu­mi, kep­ta duo­na.

D. Griš­ke­vi­čius pa­žy­mė­jo, jog apie tur­gaus kū­ri­mą net ne­kal­ba­ma – tik apie lai­ki­ną pre­ky­bos vie­tą. Šiau­lių jau­nų­jų gam­ti­nin­kų cent­ro zo­na ma­to­ma kaip tvar­ky­ti­na ir vys­ty­ti­na, prie jos ke­le­tą kar­tų per me­tus ga­li bū­ti or­ga­ni­zuo­ja­mi ren­gi­niai. Su švie­ti­mo įstai­ga su­si­ju­siuo­se ren­gi­niuo­se al­ko­ho­liu pre­kiau­ti yra drau­džia­ma.

„Tuo­met keps kiau­lės ko­ją už tvo­ros!“ – neat­ly­žo mo­te­ris. „O kai kai­my­nas ke­pa, jums ne­truk­do?“ – rep­li­ka­vo D. Griš­ke­vi­čius.

Ar­chi­tek­tė R. Bud­ry­tė pa­žy­mė­jo, jog vals­ty­bi­nis par­kas mies­to cent­re tu­ri bū­ti vi­siems, o ne tik jo te­ri­to­ri­jo­je gy­ve­nan­tiems žmo­nėms.

Svars­ty­mo me­tu nu­tar­ta pla­ne nu­ma­ty­tą ga­li­mą gin­čy­ti­ną vie­tą – po­ten­cia­lią aikš­te­lės vie­tą – pa­lik­ti dėl komp­li­kuo­tų pro­ce­dū­ri­nių da­ly­kų. Ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rius Eduar­das Bi­vai­nis pa­ti­ki­no, jog į gy­ven­to­jų nuo­mo­nę bus at­si­žvelg­ta – de­šim­ties pa­pil­do­mų vie­tų au­to­mo­bi­lių sto­vė­ji­mo aikš­te­lės atei­ty­je ne­pla­nuo­ja­ma sta­ty­ti dėl per di­de­lių iš­lai­dų. Gy­ven­to­jų nuo­gąs­ta­vi­mai įtrauk­ti į pro­to­ko­lą.

Talk­šos par­ko de­ta­lio­jo pla­nas buk­suo­ja be­veik 12 me­tų. 2006-ai­siais ne­pa­ten­kin­ti gy­ven­to­jai dėl ne­grą­žin­tos že­mės krei­pė­si į teis­mą. Priim­tas teis­mo spren­di­mas, kad bu­vo pro­ce­dū­ri­nių pa­žei­di­mų, nu­ro­dy­ta de­ta­lų­jį pla­ną reng­ti iš nau­jo.

Gied­riaus BA­RA­NAUS­KO nuo­tr.

Še­du­vos gat­vės gy­ven­to­jams ne­rimą kelia per­spek­ty­va, jog ša­lia jų gy­ve­na­mų­jų na­mų de­ta­lia­ja­me pla­ne nu­ma­ty­ta au­to­mo­bi­lių sto­vė­ji­mo aikš­te­lė.

Ar­chi­tek­tū­ros ir ur­ba­nis­ti­kos sky­riaus ve­dė­ja, ar­chi­tek­tė Ra­sa Bud­ry­tė gy­ven­to­jams siū­lė vie­to­je au­to­mo­bi­lių sto­vė­ji­mo aikš­te­lės  sa­vo lė­šo­mis įsi­reng­ti me­ni­nį ak­cen­tą ar in­for­ma­ci­nį sky­dą.

Talk­šos par­ko de­ta­lų­jį pla­ną vi­suo­me­nei ant­rą kar­tą pri­sta­tė UAB „Ur­ba­nis­ti­ka“ pro­jek­tų va­do­vė Rū­ta Ga­ruc­kie­nė.