Šiaulių kelininkai – apie besibaigiantį žiemos sezoną ir sunaudotus rekordinius medžiagų kiekius

Šiaulių kelininkai – apie besibaigiantį žiemos sezoną ir sunaudotus rekordinius medžiagų kiekius

Šiau­lių ke­li­nin­kai – apie be­si­bai­gian­tį žie­mos se­zo­ną ir su­nau­do­tus re­kor­di­nius me­džia­gų kie­kius

Nors pir­mas ka­len­do­ri­nio pa­va­sa­rio mė­nuo jau ei­na į pa­bai­gą, o gat­vių va­ly­mo dar­bai ir­gi įpu­sė­ję, ta­čiau ke­li­nin­kai už­da­ry­ti žie­mos se­zo­no dar ne­sku­ba ir dir­ba bu­dė­ji­mo re­ži­mu. Pa­sak bend­ro­vės „Eco­ser­vi­ce pro­jek­tai“, pri­žiū­rin­čios da­lį Šiau­lių mies­to gat­vių ir ša­li­gat­vių, ge­ne­ra­li­nio di­rek­to­riaus And­re­jaus Ba­ri­no­vo, praė­jęs žie­mos se­zo­nas bu­vo iš­ties in­ten­sy­vus ir il­gas. Tai pa­tvir­ti­na ir su­nau­do­ti bars­ty­mo me­džia­gų kie­kiai, ku­rie, ly­gi­nant su anks­tes­niais me­tais, bu­vo re­kor­di­niai.

Bend­ro­vės „Eco­ser­vi­ce pro­jek­tai“ ge­ne­ra­li­nis di­rek­to­rius And­re­jus Ba­ri­no­vas.

Bend­ro­vės duo­me­ni­mis, per 2016–2017 m. žie­mos se­zo­ną su­nau­do­ta 60 pro­c. dau­giau drus­kos ir net 75 pro­c. dau­giau drus­kos ir skal­dos mi­ši­nio nei esant įpras­toms žie­mos są­ly­goms. Ati­tin­ka­mai – 2500 ir 1200 to­nų.

Im­ta­si pa­pil­do­mų prie­mo­nių

Pa­sak A. Ba­ri­no­vo, kaip ir pro­gno­zuo­ta, praė­ju­si žie­ma pa­žė­rė ne­ma­žai iš­šū­kių, o dar­bų se­zo­nas pra­si­dė­jo jau pir­mo­sio­mis lapk­ri­čio die­no­mis ir tę­sė­si iki pat ko­vo vi­du­rio. Kaip pa­vo­jin­giau­sias oro są­ly­gas, su ku­rio­mis te­ko su­si­dur­ti, jis įvar­di­no li­jund­rą, kuo­met gat­vių ir ša­li­gat­vių pa­vir­šius aki­mirks­niu ap­si­trau­kia plo­nu le­do sluoks­niu.

„Ly­gi­nant su anks­tes­nių me­tų dar­bų apim­ti­mis, šis se­zo­nas bu­vo iš­ties ga­na su­dė­tin­gas ir įtemp­tas. Išk­ri­to daug snie­go, o si­tua­ci­ją dar la­biau sun­ki­no stai­gūs tem­pe­ra­tū­rų po­ky­čiai, daž­na li­jund­ra. Di­džiau­siu iš­šū­kiu ta­po sau­sio pir­mo­mis die­no­mis mies­tą už­klo­jęs šla­pias snie­gas, kuo­met ter­mo­met­ro stul­pe­lis vos per dvi va­lan­das nu­kri­to 10 laips­nių že­miau nu­lio. Esant to­kiai ekst­re­ma­liai si­tua­ci­jai ne­tgi bu­vo pa­si­telk­tos pa­pil­do­mos prie­mo­nės – įsi­gi­jo­me spe­cia­laus kal­cio bei mag­nio chlo­ri­do mi­ši­nio, ku­ris, skir­tin­gai nei drus­ka, yra veiks­min­gas ir prie itin že­mos tem­pe­ra­tū­ros, tad si­tua­ci­ją pa­vy­ko su­val­dy­ti“, – apie dar­bų or­ga­ni­za­vi­mą pa­sa­ko­jo „Eco­ser­vi­ce pro­jek­tai“ va­do­vas.

Šiuo me­tu Šiau­lių mies­te jau pra­si­dė­jęs pa­va­sa­ri­nis gat­vių va­ly­mas, ku­rio me­tu nuo ke­lio dan­gos bus pa­ša­lin­tos per žie­mos se­zo­ną su­si­kau­pę smė­lio, drus­kos ir ki­tos są­na­šos. Vi­sa­me mies­te bus nu­va­ly­ta maž­daug 240 km bend­ro­vės pri­žiū­ri­mų gat­vių.

Pavasarinis gatvių valymas jau įpusėjo.

In­ten­sy­viau­si – du mė­ne­siai

A. Ba­ri­no­vo tei­gi­mu, in­ten­sy­viau­si žie­mos dar­bų se­zo­no mė­ne­siai bu­vo lapk­ri­tis ir sau­sis. Pa­ly­gi­ni­mui, vien per lapk­ri­čio mė­ne­sį gat­vės bu­vo bars­ty­tos 15, o va­ly­tos – 7 kar­tus, kai tuo pa­čiu lai­ko­tar­piu per­nai bars­ty­mo tech­ni­kos prie­mo­nės į gat­ves iš­va­žia­vo ke­tu­ris kar­tus, o va­ly­ti pri­rei­kė vos kar­tą. Sau­sio mėn. ati­tin­ka­mai – 33 ir 7 kar­tus.

„Dar prieš pra­si­de­dant žie­mos se­zo­nui, ku­rį si­nop­ti­kai pra­na­ša­vo bū­sian­tį itin su­dė­tin­gą, įsi­gi­jo­me po vie­ną pa­pil­do­mą bars­ty­tu­vą gat­vių bei ša­li­gat­vių prie­žiū­rai, taip pat du nau­jus snie­go va­ly­mo sky­dus. Tai lei­do dar­bus at­lik­ti dar efek­ty­viau ir ope­ra­ty­viau, o in­ves­ti­ci­jos į tech­ni­ką sie­kė 35 tūkst. eu­rų“, – pri­dū­rė A. Ba­ri­no­vas.

Bend­ro­vei pri­klau­san­tį žie­mos tar­ny­bos pa­da­li­nį su­da­ro 8 tech­ni­kos prie­mo­nės: 5 bars­ty­tu­vai ir 3 va­ly­tu­vai, dar 8 trak­to­riai, skir­ti ša­li­gat­viams pri­žiū­rė­ti. Bend­ras „Eco­ser­vi­ce pro­jek­tai“ pri­žiū­ri­mų Šiau­lių mies­to gat­vių plo­tas – 1340622 kv. m, ša­li­gat­vių – 430625 kv. m.

At­sa­ko­my­bė ten­ka ir vai­ruo­to­jams

Kal­bant apie ke­li­nin­kų dar­bų or­ga­ni­za­vi­mą, jų gra­fi­ką, kaip įpras­tai, dė­lio­jo be­si­kei­čian­čios oro są­ly­gos. Ta­čiau, pa­sak A. Ba­ri­no­vo, ju­dė­ji­mą mies­te di­džiau­sia da­li­mi le­mia pa­čių vai­ruo­to­jų są­mo­nin­gu­mas, taip pat tin­ka­mas pa­dan­gų pa­rin­ki­mas, vai­ra­vi­mo įpro­čiai ir ne­tgi ke­lio­nės pla­na­vi­mo įgū­džiai.

„Nors vai­ra­vi­mo įgū­džiai atei­na su pa­tir­ti­mi, ta­čiau vi­sa­da sten­gia­mės ne tik už­tik­rin­ti sau­gias eis­mo są­ly­gas, bet ir pri­min­ti vai­ruo­to­jams apie žie­mos ke­lią ir jo pa­vo­jus. Pas­te­bi­me, jog tarp daž­niau­siai da­ro­mų vai­ruo­to­jų klai­dų – per stip­riai nu­spaus­tas ak­ce­le­ra­to­riaus pe­da­las, stai­gus ma­nev­ra­vi­mas, stab­dy­mo ke­lio neaps­kai­čia­vi­mas. Taip pat no­rint iš­veng­ti ne­pa­to­gu­mų, vė­la­vi­mo ir sau­giai pa­siek­ti ke­lio­nės tiks­lą, rei­kė­tų pla­nuo­ti 10–20 min. il­ges­nį ke­lio­nės lai­ką“, – pa­ste­bė­jo A. Ba­ri­no­vas.

Užs. Nr. 346702