
Naujausios
Dieną be automobilio laimėjo automobilis
Vakar Šiauliuose paminėta Tarptautinė diena be automobilio. Ji prasidėjo lenktynėmis – pietinėje miesto dalyje, „Nuklono“ autobusų stotelėje, prie starto linijos stojo automobilis, autobusas ir dviratis.
Jurgita JUŠKEVIČIENĖ
jurgita@skrastas.lt
Finišą, kuris buvo skvere prie Savivaldybės, pirmoji pasiekė automobilio vairuotoja Viktorija Žutautė. Nuo pietinio iki centro ji užgaišo 13 minučių. Antrasis finišą pasiekė dviratininkas Edgaras. Jis kelyje užtruko 14 minučių. Dar po minutės stotelėje sustojo autobusas, iš kurio pabiro būrys akcijos dalyvių moksleivių.
Nors greičiausiai tikslą galima buvo pasiekti automobiliu, renginio organizatoriai šiauliečius ragino rinktis aplinką tausojančias transporto priemones: keliauti pėsčiomis, dviračiu, viešuoju transportu, o važiuojant automobiliu paimti pakeleivių. Mat šiemet Europos judumo savaitės šūkis – „Dalindamasis pasieksi daugiau“.
„Buvo smagu išbandyti, kuri priemonė atvažiuos pirma. Visi trys važiavo šalia, taigi tikslą visi pasiekėme beveik tuo pačiu laiku“, – įspūdžiais dalijosi V. Žutautė.
Lenktynių dalyvė sakė į darbą važinėjanti automobiliu, nes gyvena už miesto. Jeigu tenka važiuoti toliau, visada stengiasi paimti pakeleivių. Moteris su šeima planuoja persikelti į miestą ir į darbą žada vaikščioti pėsčiomis arba važiuoti dviračiu.
Dviračių sportu užsiimantis moksleivis Edgaras sakė, kad lenktynių trasa buvo lengva, važiavo Gegužių ir Tilžės gatvėmis, nepatogumų kėlė tik balos.
Ar įmanoma aplenkti automobilį? Edgaras įsitikinęs, kad taip, jeigu važiuotų ne dviračių taku, o važiuojamąja kelio dalimi.
Edgaras pritaria tiems, kurie sako, kad Šiauliuose dviračių takai nėra patys geriausi ir patogiausi. Jam sudėtingiausia yra atkarpa pietinėje miesto dalyje prie Lieporių turgelio, kur dviračių ir pėsčiųjų take vaikšto, stoviniuoja daug pėsčiųjų ir sunku būna laviruoti tarp jų. Taip pat, dviratininko pastebėjimu, labai prastos būklės senasis dviračių takas link Rėkyvos. Dangą ten išvarčiusios medžių šaknys.
Autobusu finišą pasiekusios moksleivės Kamilė ir Toma sakė, kad buvo įdomu dalyvauti lenktynėse, pagrindinė „kova“ – tarp autobuso ir dviratininko. Tai vienas, tai kitas išsiverždavo į priekį, tačiau finišą pirmas pasiekė dviratininkas. „Jam geriau, jis iki pat finišo galėjo atvažiuoti, o mums teko atbėgti nuo stotelės, jeigu būtume labiau pasistengusios, gal net būtume aplenkusios“, – šypsojosi merginos.
Vairuoti automobilį Toma ir Kamilė dar neturi teisės, į mokyklą dažniausiai keliauja pėsčiomis, dažnai važiuoja viešuoju transportu ir visiškai juo patenkintos.
Pasak renginio organizatorių, šiuo metu yra rengiamas Šiaulių miesto darnaus judumo planas. Tikimasi, kad įgyvendinus jo sprendinius, miesto dviračių ir viešojo transporto susisiekimo infrastruktūra pagerės ir vis daugiau gyventojų rinksis automobiliui alternatyvias transporto priemones.
Prie lenktynininkų prisidėjo ir dviračiu važiavusi šiaulietė Monika Zdanavičiūtė. Ji sakė dažnai važinėjanti dviračiu į darbą, ypač kai geras oras. „Nereikia net rytinės kavos“, – mynimo dviračiu naudą įvardija Monika.
Nuo namų iki darbo jai 5 kilometrai. Moteris sako gerai apgalvojanti maršrutą, kad būtų patogu ir saugu važiuoti. Džiaugiasi, kad darbe yra sudarytos visos sąlygos saugiai palikti dviratį.
Renginyje dalyvavę policijos pareigūnai visiems norintiems ženklino dviračius, dalijo lankstinukus su svarbia ir naudinga informacija. M. Zdanavičiūtė taip pat pasinaudojo proga pažymėti savo dviratį nuo vagysčių.
„Tai labai gera akcija, nes net nežinočiau, kur eiti norint pažymėti dviratį ar kitą vertingą daiktą. Jaučiuosi saugiau, kai jis pažymėtas“, – sakė Monika.
Ar dažnai šiauliečiai kreipiasi dėl dviračių, kitų vertingų daiktų ženklinimo?
Šiaulių miesto ir rajono policijos komisariato bendruomenės pareigūnų grupės tyrėjas Danielius Budrys sako, kad šiauliečiai, kaip ir dauguma lietuvių, kol neatsitinka bėda, tol nieko nedaro. Besikreipiančiųjų padaugėja po pranešimų apie padažnėjusias vagystes. Dviračius, pasak pareigūno, dažniausiai pavagia, jeigu jie būna palikti be priežiūros, neprirakinti.
Policijos pareigūnai kasmet Dieną be automobilio ženklina dviračius.
„Ši iniciatyva yra labai gera, noriai žmonės ateina pasižymėti dviračius, ypač brangius. Kartais net pasvarstome, ar žymėti, nes žyma yra išgraviruojama, o tai šiek tiek pažeidžia dviračio prekinę išvaizdą. Pats vaikystėje savo „Rambyną“ buvau nuvežęs pažymėti“, – sako D. Budrys.
Dviratį ar kitą vertingą daiktą galima paženklinti ne tik akcijos metu, bet ir bet kurią darbo dieną nuo 8 iki 17 valandos Šiauliuose, Purienų gatvėje 48, 234 kabinete. Ši paslauga teikiama nemokamai.
Paklaustas, kaip pats važiuoja į darbą, D. Budrys sako, kad mielai rinktųsi dviratį, tačiau orai retai tam palankūs – jei ryte bus geras oras, negali būti tikras, kad vakare grįši sausas, todėl dažniausia važiuoja automobiliu.
Skvere prie Savivaldybės taip pat surengta nuotaikinga mankšta su Šiaulių lengvosios atletikos ir sveikatingumo treneriu Arnoldu Monkumi. Vėliau darželinukai varžėsi dviratukų estafečių varžybose. Šiaulių municipalinė aplinkos tyrimų laboratorija atliko demonstracinius aplinkos triukšmo tyrimus.
Tarptautinė diena be automobilio yra viena iš Europos judumo savaitės (rugsėjo 16–22 d.), minimos nuo 2002 metų, renginių.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
Pirmoji finišą pasiekė automobilio vairuotoja Viktorija Žutautė. Moteris sakė kasdien važinėjanti automobiliu, nes gyvena už miesto, tačiau persikėlusi į miestą žada dažniau vaikščioti pėsčiomis.
Diena be automobilio Šiauliuose paminėta lenktynėmis, kuriose varžėsi lengvojo automobilio ir autobuso vairuotojai bei dviratininkai.
Šiaulietė Monika Zdanavičiūtė ne tik sudalyvavo lenktynėse, bet ir pasinaudojo proga pažymėti savo dviratį nuo vagysčių.
Dviratininkas Edgaras sako, jog važiuodamas gatve gal net būtų pralenkęs automobilį, dviračių take buvo daugiau kliūčių, todėl atvažiavo antras.
Nuotaikingą mankštą vedė Šiaulių lengvosios atletikos ir sveikatingumo centro treneris Arnoldas Monkus.