
Naujausios
Šiauliuose norima atgaivinti ratuotą sportą
Trečiadienį Šiaulių miesto savivaldybėje susirinko būrys automobilių, kartingų, vandens motociklų ir kitų techninio sporto šakų atstovų pasikalbėti su miesto valdžia dėl galimybės rengti mieste legalius „dragus“ (traukos arba gatvės lenktynes), automobilių ralį ant Talkšos ežero ledo bei vandens motociklų varžybas ant Rėkyvos vasaros metu.
Jurgita JUŠKEVIČIENĖ
jurgita@skrastas.lt
Raliui ant ledo reikia tik ledo
Techninio sporto ir Savivaldybės atstovų susitikimą inicijavo šiaulietis Antanas Žiulpa. Automobilių sporto entuziastas sakė negalįs ramiai žiūrėti, kaip kituose miestuose vyksta ir „dragai“, ir ralis ant užšalusių vandens telkinių, net vandens motociklų varžybos, nors tai draudžia Aplinkos ministerija, o Šiauliuose šios sporto šakos „prigesintos“.
„Geri klubai ralius ant ledo rengia Tauragės, Kelmės, Radviliškio, Pakruojo rajonuose, galima būtų ir čia, Šiauliuose, miesto centre, ant Talkšos, tam yra visos galimybės“, – įsitikinęs A. Žiulpa. Jo žiniomis, paskutinį kartą ralis ant Talkšos ežero vyko prieš daugiau kaip 40 metų.
Pasak vicemero Domo Griškevičiaus, toks ralis galėtų vykti, tačiau tam reikia ypatingų sąlygų – ledo storis turi būti ne mažesnis kaip 20 centimetrų, jeigu varžysis sunkiasvoriai automobiliai – 30 centimetrų.
„Kada pas mus paskutinį kartą ledas buvo tokio storio?“ – retoriškai klausė vicemeras, bet pažadėjo, kad jeigu tik susidarytų palankios oro sąlygos, Savivaldybė sprendimą rastų, ir ralis greičiausiai galėtų įvykti.
Dėl „dragų“ akys nesublizgėjo
Dar ne taip seniai, mažiau nei prieš dešimtmetį, nelegalūs „dragai“ vykdavo Zoknių mikrorajone, apleistame lėktuvų pakilimo take. Šiauliečiai automobilių sporto entuziastai siekia, kad „dragai“ būtų atgaivinti, bet legalūs, su visomis saugos priemonėmis.
A. Žiulpa įsitikinęs, kad toks renginys pritrauktų nemažai ir dalyvių, ir žiūrovų: „Be to, jaunimui gatvėse nereikės lakstyti, turės kur garą nuleisti“.
Savivaldybės atstovai suabejojo, ar ten, kur anksčiau vykdavo nelegalūs „dragai“, būtų galimybė juos rengti, kariškiai vargiai išduotų leidimą.
A. Žiulpa yra numatęs trasą – nebaigtas statyti pietrytinis aplinkkelis. Yra nutiesta asfaltuota keturių juostų, maždaug 200 metrų ilgio atkarpa, kuri kol kas niekur neveda, taigi joje nevyksta eismas ir nereikėtų uždarinėti gatvių, norint surengti varžybas.
D. Griškevičius sakė, kad jeigu organizatoriams pavyktų gauti visus leidimus ir pasirūpinti dalyvių bei žiūrovų saugumu, varžybos galėtų vykti.
Visgi, A. Žiulpos įsitikinimu, svarstant šį klausimą Savivaldybės atstovų „akys neužsidegė“. Entuziasto įsitikinimu, Kūno kultūros ir sporto skyrius turėtų būti suinteresuotas, kad tokie renginiai vyktų Šiauliuose, jie turėtų ieškoti ir varžybų administratoriaus. Pripažino, kad administratorių surasti ne taip lengva – A. Žiulpa pats kvietė į šį susitikimą „dragų“ organizavimu užsiimančius žmones, bet jie neatvyko.
Pasak šiauliečio, į „dragus“ vis dar žiūrima ne kaip į sportą, o kaip į chuliganizmą. „Bet mes ir siekiame, kad tai būtų sportas, o ne chuliganizmas.“
Vandens motociklų sportas draudžiamas
Nieko paguodžiamo Savivaldybės atstovai negalėjo pasakyti ir dėl galimybės rengti vandens motociklų varžybas Rėkyvoje.
Plaukiojimas vandens motociklais aplinkos ministro įsakymu (jį pasirašė Valentinas Mazuronis) leidžiamas tik Baltijos jūroje, Kauno hidroelektrinės tvenkinyje, Elektrėnų tvenkinyje ir Alaušo ežere Utenos rajone.
Visuose kituose šalies vandens telkiniuose plaukioti vandens motociklais draudžiama dėl galimo neigiamo poveikio žuvims, paukščių populiacijoms bei krantų stabilumui.
A. Žiulpa sakė, kad vandens motociklininkai jau kreipėsi į Aplinkos ministeriją prašydami pakeisti įstatymą, numatyti kai kurių išlygų. Entuziasto žiniomis, Tauragės savivaldybė priėmė sprendimą, leidžiantį savo ežeruose rengti vandens motociklų treniruotes ir varžybas. Galbūt ir Šiauliams pavyktų rasti sprendimą.
D. Griškevičius abejojo, ar Šiauliams ministerija padarytų kažkokių išlygų, bet žadėjo pasidomėti Tauragės praktika.
Priekaištai dėl kartodromo ir finansavimo
Klausimų sportininkai turėjo ir dėl Bačiūnų kartodromo. Baimintasi, kad jį planuojama išmontuoti. D. Griškevičius patikino, kad Bačiūnų kartodromas išliks, jis yra įtrauktas į miesto sporto infrastruktūros sąrašus ir detalųjį planą.
Tačiau motokroso trasa, esanti šalia kartodromo, yra nelegali. Šioje teritorijoje yra suplanuoti keliai bei sklypai individualiai statybai. Vyksta teisinių klausimų derinimas, kad Aleksandrijos motokroso trasoje galėtų vykti ne tik varžybos, bet ir treniruotės. Taigi motokroso sportas neturėtų nukentėti.
Techninio sporto bendruomenė pažėrė priekaištų, kad jų sporto šakos nefinansuojamos. D. Griškevičius sakė, kad finansavimas galimas iš Šiaulių miesto savivaldybės Sporto rėmimo programos, tačiau pirmiausia reikėtų parašyti prašymą.
A. Žiulpa sakė, kad susitikimas davė naudos: Savivaldybės atstovai sužinojo apie techninio sporto bendruomenės siekius, sportininkai išgirdo naudingos informacijos.
Motosporto entuziastas pripažįsta, kad reikalingas ir valstybės ar Savivaldybės indėlis į motosporto veiklą ir plėtrą, ir pačių sportininkų aktyvumas, užsidegimas.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
Šiaulietis automobilių sporto entuziastas Antanas Žiulpa sako, kad techninis sportas Šiauliuose „prigesintas": jam neskiriama Savivaldybės lėšų, neorganizuojami renginiai.
Šiaulių miesto savivaldybėje surengtame susitikime automobilių, motociklų, kartingų ir vandens motociklų sporto šakų atstovai išdėstė keturis pagrindinius prašymus: išsaugoti Bačiūnų kartodromą, surengti žiemos ralį ant Talkšos ežero, atgaivinti „dragus“ ir leisti vandens motociklų varžybas Rėkyvos ežere.
2004 metų liepa. Pirmą kartą Šiauliuose surengtą naktinį automobilių "dragą" sužlugdė po lenktynių trasą bėgioję žiūrovai. Į Dubijos gatvėje vyksiančias lenktynes plūdo daugiatūkstantinė minia. Dalyvauti legaliose varžybose norėjo trisdešimt šeši vairuotojai. Varžybos buvo vienas iš renginių, skirtų Karaliaus Mindaugo karūnavimo dienai pažymėti. Lenktynes globojo Šiaulių miesto savivaldybė. Pertraukų metu turėjo pasirodyti motociklininkai, sunkvežimiai, automobilių klubo nariai.
Redakcijos archyvo nuotr.