
Naujausios
Parodoje – tarpukario Lietuvos fotografija
Šiaulių fotografijos muziejuje veikia istorinės kūrybinės fotografijos paroda „Tapatybės formatai. Tradicija ir modernumas tarpukario Lietuvos fotografijoje“.
Parodoje eksponuojama beveik 200 Vytauto Augustino, Petro Babicko, Gerardo Bagdonavičiaus, Balio Buračo, Jano Bulhako, Kazio Daugėlos, Jono Dvariškio, Povilo Karpavičiaus, Vytauto Maželio, Juliaus Miežlaiškio, Otto (Otono) Milaševičiaus, Antano Naruševičiaus, Veronikos Šleivytės, Domicelės Tarabildienės ir kitų autorių kūrinių, tarpukario fotografijos leidinių ir kitos medžiagos.
Ekspozicija sudaryta iš dviejų dalių. Atskirai pateikiama iki 1939 metų Lenkijos valstybėje buvusio Vilniaus fotografijos tradicija.
Parodos kuratorė Vilija Ulinskytė-Balzienė nuotraukas surinko iš įvairių Lietuvos muziejų, privačių kolekcijų.
Parodos pagrindą sudaro Šiaulių „Aušros“ muziejaus Fotografijos muziejaus rinkinio eksponatai, eksponuojami ir kūriniai iš Nacionalinio M. K. Čiurlionio dailės, Lietuvos dailės, Lietuvos nacionalinio, Kupiškio etnografijos muziejų rinkinių ir privačių kolekcijų.
Fotografijose atsiskleidžia daugiasluoksnės tarpukario Lietuvos tapatybės paveikslas, gamtos, miestų ir miestelių, visuomeninės sanklodos kraštovaizdis, pilietinė savivoka ir vertybės, užfiksuotos savitais fotografų vizualiniais formatais, reprezentuojančiais tradiciją ir modernius kūrybinius ieškojimus.
Lietuvos fotografija tarpukariu peržengė amato rėmus ir įsiliejo į modernėjančios valstybės parodų sales, spaudos leidinių puslapius, viešąją miestų ir miestelių erdvę.
Fotografija populiarėjo ir asmeninėje erdvėje, kur ji buvo pritaikoma ne tik kasdienybės akimirkoms dokumentuoti, bet ir naudojama kūrybiniams eksperimentams.
To meto kūrybinės fotografijos darbuose dominuoja tradicinė dokumentinė raiška, o turinyje – tautinės valstybės propaguojamos vertybės ir simboliai.
Fotografinėje kasdienio gyvenimo kronikoje retesni socialiniai, psichologiniai motyvai.
Būta ir originalių temų ar kūrybinių individualios raiškos paieškų ir bandymų, atitinkančių modernizmo principus.
Parodą lydi edukacinė programa, joje lankytojai gali užsiimti savarankiška veikla, tarpukario autorių kūrybą pristatančių leidinių ekspozicija.
Parengta parodos atminimo suvenyrų kolekcija, skirta atkurtos Lietuvos valstybės 100-mečiui. Kiekvieną mėnesį parodoje vyks paskaitos ir ekskursijos, leisiančios išsamiau susipažinti su tarpukario fotografija.
Paroda veiks iki birželio 17 dienos.
Parengta pagal „Aušros“ muziejaus inf.
Fotografijos muziejaus rinkinio nuotr.
Gerardas Bagdonavičius. Šiauliai. Cirko kupranugariai Vilniaus gatvėje, 1930 metai.
Kazys Daugėla. Saulėlydis, 1937 metai.
Gerardas Bagdonavičius. Rasnickas fotografuoja Bortkevičių, Simanavičių ir Gedminą, XX amžiaus 3–4 dešimtmetis.
Antanas Naruševičius. Derliaus šventė Šiauliuose, 1937 metai.