
Naujausios
Įsikūrė universiteto pastate
Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktorius Antanas Bartulis informavo, kad pirmam centralizavimo etapui konkursų būdu pasamdyta 20 buhalterių ir dar 8 kitų sričių darbuotojai – vadovas, dokumentų valdymo specialistai, teisininkas, kompiuterių specialistas ir kiti.
Pasirengiamasis etapas pernai miesto biudžetui kainavo 112,5 tūkstančius eurų. Už juos išnuomotos ir sutvarkytos patalpos Centrinių universiteto rūmų pastate (Vilniaus g. 88), nupirkti baldai, kompiuterinė bei programinė įranga.
Šiais metais padalinio išlaikymas kainuos 692,7 tūkstančio eurų, kurie bus išleisti darbuotojų atlyginimams, mokesčiams, patalpų nuomai, komunalinėms paslaugoms, kanceliarinėms prekėms, pasirengti antram centralizavimo etapui.
Administracijos direktorius A. Bartulis tikino, kad tokia pertvarka ne tik leis padidinti biudžetinių įstaigų buhalterinės apskaitos kokybę, bet ir sutaupys lėšų. 37 įstaigose įsteigta 51,8 buhalterių, apskaitininkų, kasininkų etato. Dabar jų darbą perima daugiau nei perpus mažiau specialistų.
Naujojo padalinio vadovas Aurelijus Juška informavo, kad 16 iš 20 konkursus laimėjusių ir naujai priimtų buhalterių iki šiol dirbo biudžetinėse įstaigose.
Planuoja sutaupyti
Kitais metais planuojama perduoti šiam padaliniui tvarkyti dar 52 biudžetinių įstaigų buhalteriją. Apskaitos specialistų padalinyje padvigubės – bus apie 40.
A. Bartulis aiškino, kad jie pakeis 128 buhalterinės apskaitos darbuotojus, iki reorganizacijos pradžios dirbusius 89 biudžetinėse įstaigose. Viena išlyga vis dėlto bus. Po dalį apskaitos darbuotojo etato liks ten, kur prekiaujama bilietais. Tai daugiausia kultūros įstaigos.
Administracijos direktorius žada, kad užbaigus centralizavimo procesą, 2022 metais jau bus sutaupoma apie milijoną eurų.
Kol kas apie didelę ekonomiją kalbėti anksti, nes dalyje įstaigų dar sausio-kovo mėnesį dirbs atleidžiami finansininkai, kurie rengs įstaigų 2019 metų finansines ataskaitas.
Padalinio vadovas pristatė, kad siekiant maksimalaus masto efekto, buhalterinė apskaita įstaigoms tvarkoma funkciniu modeliu pagal funkcines grupes – planavimą, atsiskaitymus ir kontrolę, turto apskaitos, įmokų apskaitos, maisto produktų apskaitos bei darbo užmokesčio.
Tikisi išvengti pažeidimų
Savivaldybės administracijos vadovas patvirtino, kad ne vienoje biudžetinėje įstaigoje buvo nustatyti buhalterinės apskaitos pažeidimai. Ne kartą viešai skambėjo įvairūs skandalai – apie neteisėtai išmokėtas premijas, gautas ar nusavintas lėšas ir panašiai. Visai neseniai baudžiamoji byla iškelta dėl lėšų grobstymo ir nusavinimo "Rasos" progimnazijoje, kur kaltinimai pateikti ne tik buvusiai vadovei, bet ir buhalterei.
Centralizavus buhalteriją, įstaigos vadovas tiesiogiai nebevadovaus buhalteriui. Anot A. Juškos, siekiant maksimalaus masto efekto, buhalterinė apskaita įstaigoms tvarkoma funkciniu modeliu pagal grupes – planavimą, atsiskaitymus ir kontrolę, turto apskaitos, įmokų apskaitos, maisto produktų apskaitos bei darbo užmokesčio. Vienos įstaigos apskaitą tvarkys keli atskirų grupių specialistai.
A. Bartulis tikisi, kad taip įstaigos vadovas, bandantis atlikti neteisėtą veiksmą, bus sustabdytas.
Kokia nauda įstaigai? Manoma, kad įstaigų vadovams reikės mažiau skirti laiko finansų kontrolei, jie galės daugiau rūpintis tiesioginės veiklos turiniu.
"Nauda jau ta, kad vadovas nebedarys pažeidimų ir nereikės tam tikrų sumų išskaičiuoti iš įstaigai skirtų asignavimų", – šyptelėjo Administracijos direktorius.
Šiais metais padalinio išlaikymas kainuos 692,7 tūkstančio eurų.