Kaip neužstrigti Kryžkalnyje?

Kaip neužstrigti Kryžkalnyje?

Kaip neužst­rig­ti Kryž­kal­ny­je?

Šiau­lių „Bus­tu­rui“ nu­trau­kus ke­lis marš­ru­tus, iš di­džių­jų mies­tų iki Kryž­kal­nio par­va­žia­vu­siems kel­miš­kiams nė­ra kaip grįž­ti na­mo. Su­rin­kę 116 pa­ra­šų, gy­ven­to­jai pa­sie­kė, kad va­ka­re į Kryž­kal­nį va­žiuo­tų ir iš ten žmo­nes par­vež­tų Kel­mės au­to­bu­sų par­ko au­to­bu­sas. Ta­čiau, gy­ven­to­jų tei­gi­mu, jis iš Kryž­kal­nio iš­va­žiuo­ja kiek per anks­ti. Ne vi­si spė­ja iki to lai­ko grįž­ti.

Ina VIR­GA­NAUS­KAI­TĖ

kelme@skrastas.lt

Į Kau­ną iš Kel­mės per Šiau­lius

Kel­miš­kis gy­dy­to­jas An­ta­nas Rai­nys ra­jo­no va­do­vų su­siti­ki­me su Kel­mės gy­ven­to­jais iš­kė­lė su­si­sie­ki­mo pro­ble­mą.

Dau­ge­lis kel­miš­kių vyks­ta į Vil­niaus, Klai­pė­dos, Kau­no ir ki­tų di­džių­jų mies­tų gy­dy­mo įstai­gas. Tie­sio­gi­nių au­to­bu­sų į di­džiuo­sius mies­tus va­žiuo­ja la­bai ne­daug. Žmo­nėms pa­to­giau­sia tuos mies­tus pa­siek­ti per Kryž­kal­nį. Anks­čiau, va­ka­re par­va­žia­vę iki Kryž­kal­nio, į Kel­mę jie ga­lė­da­vo grįž­ti „Bus­tu­ro“ au­to­bu­su. Da­bar „Bus­tu­ras“ su­ma­ži­no marš­ru­tų. Pas­ku­ti­nis au­to­bu­sas iš Kryž­kal­nio per Kel­mę iš­va­žiuo­ja 16 va­lan­dą.

Ta­čiau iki to lai­ko į mies­tų li­go­ni­nes va­žia­vę kel­miš­kiai dar ne­spė­ja grįž­ti.

Ne­pa­to­gu ir Kryž­kal­ny­je, Ra­sei­nių ar Tau­ra­gės ra­jo­nuo­se dir­ban­tiems žmo­nėms. Jiems 16 va­lan­dą dar ne­si­bai­gęs dar­bas.

Kel­miš­kiai su­rin­ko 116 gy­ven­to­jų pa­ra­šų ir krei­pė­si į Su­si­sie­ki­mo mi­nis­te­ri­ją. Ga­vo at­sa­ky­mą, jog mi­nis­te­ri­ja ne­ga­li pri­vers­ti „Bus­tu­ro“ at­nau­jin­ti marš­ru­to. Pa­siū­ly­ta kreip­tis į Kel­mės ra­jo­no sa­vi­val­dy­bę ar­ba į di­džiuo­sius mies­tus vyk­ti per Šiau­lius.

Nau­jas marš­ru­tas

Sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rės pa­rei­gas ei­nan­ti Da­nu­tė Lai­vie­nė paaiš­ki­no, jog jau at­si­žvelg­ta į gy­ven­to­jų pa­gei­da­vi­mus. Kel­mės au­to­bu­sų par­ko au­to­bu­sas iš Kel­mės į Kryž­kal­nį iš­va­žiuo­ja 17 va­lan­dą 10 mi­nu­čių. Jis par­ve­ža na­mo Kel­mė­je dir­ban­čius Pap­rū­džių, Pak­ra­žan­čio ir ki­tų kai­mų gy­ven­to­jus. 18 va­lan­dą 30 mi­nu­čių iš Kryž­kal­nio iš­va­žiuo­ja at­gal į Kel­mę.

„Raš­te bu­vo nu­ro­dy­ta, jog žmo­nės ne­ga­li par­va­žiuo­ti po dar­bo, taip nau­ją­jį marš­ru­tą ir pri­tai­kė­me“, – sa­kė D. Lai­vie­nė.

Ta­čiau, pa­sak gy­ven­to­jų, op­ti­ma­liau­sias va­rian­tas bū­tų, jei­gu au­to­bu­sas iš Kryž­kal­nio iš­vyk­tų 19 va­lan­dą 30 mi­nu­čių.

Kel­mės au­to­bu­sų par­ko di­rek­to­rius A. But­kus „Šiau­lių kraš­to“ pa­klaus­tas, ką ma­no apie marš­ru­to lai­ko kei­ti­mą, at­sa­kė, jog kol kas ste­bi­ma, kiek ke­lei­vių va­žiuos ši­tuo marš­ru­tu. Tuo­met bus spren­džia­ma. Nau­jo­jo marš­ru­to iš­vy­ki­mo iš Kryž­kal­nio lai­kas nu­sta­ty­tas at­si­žvel­gus į tai, kiek tuo lai­ku su­va­žiuo­ja au­to­bu­sų iš Vil­niaus, Kau­no, Klai­pė­dos, Tau­ra­gės ir ki­tų mies­tų. Jei­gu bus konk­re­čių gy­ven­to­jų pa­gei­da­vi­mų, gal­būt au­to­bu­so iš­vy­ki­mas bus pa­vė­lin­tas.

Ma­žė­ja žmo­nių – ma­žė­ja marš­ru­tų

Gy­ven­to­jai kė­lė ir su­si­sie­ki­mo su di­džiai­siais mies­tais pro­ble­mą. Kel­mės au­to­bu­sų par­ko di­rek­to­rius A. But­kus paaiš­ki­no, jog ma­žė­jant gy­ven­to­jų, stu­di­juo­jan­čio jau­ni­mo, mo­ki­nių, ir di­džių­jų mies­tų au­to­bu­sų par­kai ma­ži­na marš­ru­tų. Vi­si skai­čiuo­ja – ne­pel­nin­gus tarp­mies­ti­nius marš­ru­tus nu­trau­kia.

Kel­mės au­to­bu­sų par­kas tu­ri 22 au­to­bu­sus. Par­kas at­nau­ji­na­mas. Per pa­sta­ruo­sius po­rą me­tų nu­pirk­ti ke­tu­ri nau­jes­ni au­to­bu­sai. Į ra­jo­no gy­ven­vie­tes va­žiuo­ja 20 marš­ru­tų. Jų gra­fi­kas pri­tai­ko­mas prie mo­ki­nių pa­mo­kų lai­ko. Už mo­ki­nių pa­vė­žė­ji­mą par­kui su­mo­ka Sa­vi­val­dy­bė.

Ta­čiau vis tiek, pa­sak A. But­kaus, vi­si ra­jo­no marš­ru­tai yra iš da­lies nuo­sto­lin­gi. Sa­vi­val­dy­bė per me­tus su­mo­ka apie 250 tūks­tan­čių eurų do­ta­ci­jų. Ats­ki­rai su­mo­ka­ma da­li­nė neį­ga­lių­jų ir ki­tų leng­va­tas tu­rin­čių ke­lei­vių ke­lio­nių kom­pen­sa­ci­ja.

„Au­to­bu­sų par­kas“ pa­jė­gus po ke­lis kar­tus nu­va­žiuo­ti į Kryž­kal­nį, pa­siek­ti kiek­vie­ną ra­jo­no kai­me­lį, bet kas už tai mo­kės, jei­gu va­žiuo­ja tik vie­nas ar ke­li ke­lei­viai?“ – klau­sia A. But­kus.

Pa­si­ro­do, net vie­nin­te­lis tarp­mies­ti­nis kel­miš­kių marš­ru­tas į Šiau­lius per Pa­gė­lu­vį – iš da­lies kom­pen­suo­ja­mas.

Dar vie­na pro­ble­ma – pra­sti ke­liai. Praė­ju­sį ket­vir­ta­die­nį dėl sli­džių, bet ne­pa­bars­ty­tų ke­lių au­to­bu­sai ne­ga­lė­jo iš­va­žiuo­ti sa­vo marš­ru­tais. Pa­sak A. But­kaus, ypač pro­ble­miš­ki ke­liai į Kark­lė­nus ir Pa­ši­lę, į Žal­pius.

Marš­ru­tai tai­ko­mi ir prie tur­gaus

Ka­dan­gi vi­si Kel­mės au­to­bu­sų par­ko marš­ru­tai – nuo­sto­lin­gi, įves­ti nau­ją marš­ru­tą ar jį nu­trauk­ti spren­džia Sa­vi­val­dy­bė­je su­da­ry­ta spe­cia­li ko­mi­si­ja. Ji iša­na­li­zuo­ja, kiek vie­nas ar ki­tas marš­ru­tas kai­nuos Sa­vi­val­dy­bei. Be to, at­si­žvel­gia­ma ir į gy­ven­to­jų pa­gei­da­vi­mus.

Pa­vyz­džiui, nuo praė­ju­sių me­tų lie­pos nu­sto­jus kur­suo­ti au­to­bu­sui Šiau­liai – Tau­ra­gė per Kryž­kal­nį, gy­ven­to­jai pra­šė, kad vi­dur­die­nį iki Kryž­kal­nio va­žiuo­tų Kel­mės au­to­bu­sų par­ko au­to­bu­sas. Jų pra­šy­mas pa­ten­kin­tas. Kol kas šis marš­ru­tas iš da­lies at­si­per­ka. Ke­lei­vių yra.

Į kai­mo vie­to­ves, kur nė­ra mo­kyk­lų, au­to­bu­sai vyks­ta ne kas­dien. Ta­čiau tą die­ną, kai kur­suo­ja, va­žiuo­ja du kar­tus, kad gy­ven­to­jai nu­vyk­tų į Kel­mę ir ga­lė­tų iš jos par­vyk­ti.

Die­nos pa­ren­ka­mos pa­lan­kes­nės gy­ven­to­jams. Pa­vyz­džiui, ket­vir­ta­die­niais au­to­bu­sas va­žiuo­ja į Ko­lai­nius ir iš jų. Mat tą die­ną Už­ven­ty­je yra tur­gus, į ku­rį kai ku­rie ko­lai­niš­kiai va­žiuo­ja.

Au­to­rės nuo­tr.

Kel­mės au­to­bu­sų par­ko au­to­bu­sas, gy­ven­to­jų pa­gei­da­vi­mu, da­bar du kar­tus per die­ną – vi­dur­die­nį ir va­ka­re – va­žiuo­ja į Kryž­kal­nį. Ta­čiau, jei­gu ke­lei­vių ne­bus, marš­ru­tą teks nu­trauk­ti.

Kel­mės au­to­bu­sų par­ko di­rek­to­rius Arū­nas But­kus sa­ko, jog ma­žė­ja ir tarp­mies­ti­nių au­to­bu­sų, nes vi­si skai­čiuo­ja.