Autobusų parkas nedidina atlyginimų

Autobusų parkas nedidina atlyginimų

Au­to­bu­sų par­kas ne­di­di­na at­ly­gi­ni­mų

Praė­ju­sią sa­vai­tę UAB „Nau­jo­sios Ak­me­nės au­to­bu­sų par­kas“ dar­buo­to­jų su­si­rin­ki­me pro­fsą­jun­gos rei­ka­la­vo, kad ad­mi­nist­ra­ci­ja vyk­dy­tų įsta­ty­mus – nuo šių me­tų pra­džios pa­di­din­tų at­ly­gi­ni­mus. Kol kas vai­ruo­to­jai, re­mon­ti­nin­kai į ran­kas gau­na iki 400 eu­rų per mė­ne­sį.

Vy­tau­tas RUŠ­KYS

vytautas@skrastas.lt

At­ly­gi­ni­mai pa­rem­ti ly­gia­vos prin­ci­pu

Su­si­rin­ki­me Lie­tu­vos ke­lių ir au­tot­rans­por­to dar­buo­to­jų pro­fsą­jun­gų fe­de­ra­ci­jos pir­mi­nin­kas Bro­nius Bu­če­lis sa­kė, kad pa­žei­džia­ma Dar­bo ko­dek­so 140 straips­nio 3 da­lis. Mat įmo­nių vi­di­niuo­se do­ku­men­tuo­se nuo šių me­tų pri­va­lu nu­ro­dy­ti, jog pre­mi­jų, prie­mo­kų ar ki­tų iš­mo­kų dy­džiai pa­di­dė­jo 1,289 kar­to. To­dėl darb­da­vio pa­rei­ga bu­vo iki praė­ju­sio sau­sio pra­džios pa­keis­ti ir dar­bo su­tar­tis.

Bend­ro­vės di­rek­to­rius Da­rius Ja­nu­šaus­kas nu­ro­dė vie­nin­te­lę prie­žas­tį – au­to­bu­sų par­ko stei­gė­ja Ak­me­nės ra­jo­no sa­vi­val­dy­bė ne­sky­rė ra­jo­no biu­dže­to lė­šų.

Įmo­nės va­do­vo įsi­ti­ki­ni­mu, jų vis dėl­to pa­vyk­sią gau­ti tiek, kad pa­kak­tų bend­ro­vės dar­buo­to­jų, neįs­kai­tant ad­mi­nist­ra­ci­jos, at­ly­gi­ni­mus pa­di­din­ti 10 pro­cen­tų, skai­čiuo­jant iki in­dek­sa­vi­mo.

„Tai yra tik nu­ma­ty­ta, bet ne­pat­vir­tin­ta, – sa­kė D. Ja­nu­šaus­kas. – Bet ti­ki­mės, kad pa­gal pro­jek­tą ma­žiau­sias po­pie­ri­nis at­ly­gi­ni­mas bus 571 eu­ras, o da­bar yra 555 eu­rai“.

Paaiš­kė­jo, kad at­ly­gi­ni­mų skai­čia­vi­mas pa­rem­tas ly­gia­vos prin­ci­pu. Esą taip ven­gia­ma su­si­prie­ši­ni­mo tarp vai­ruo­to­jų.

„Vie­ni vai­ruo­to­jai va­žiuo­ja marš­ru­tais, kur daug ke­lei­vių su moks­lei­vių pa­žy­mė­ji­mais, o ki­tuo­se marš­ru­tuo­se par­duo­da­ma dau­gy­bė bi­lie­tų, – aiš­ki­no D. Ja­nu­šaus­kas. – Jei pri­klau­so­mai nuo su­rink­tų pi­ni­gų in­dek­suo­si­me vai­ruo­to­jų už­dar­bį – at­si­ras daug pyk­čio“.

B. Bu­če­lis paaiš­ki­no kaip pa­pras­ta to iš­veng­ti: „Juk ne­pri­va­lu vai­ruo­to­jus siųs­ti vi­są mė­ne­sį tuo pa­čiu marš­ru­tu, o pa­gal Dar­bo ko­dek­są ga­li­ma keis­ti“.

Ar pi­ni­gai už bi­lie­tus – ko­mer­ci­nė pa­slap­tis?

B. Bu­če­lis ste­bė­jo­si, kad bend­ro­vės ad­mi­nist­ra­ci­ja vie­na­ša­liš­kai spren­džia fi­nan­si­nius rei­ka­lus, nors pri­va­lo de­rin­ti su vie­tos pro­fsą­jun­ga, nu­ro­dant ko­lek­ty­vi­nė­je su­tar­ty­je.

„Pa­gal Dar­bo ko­dek­są tu­ri bū­ti ad­mi­nist­ra­ci­jos ir pro­fsą­jun­gų su­si­ta­ri­mas, bet ne­ži­nau kas tu­ri ro­dy­ti ini­cia­ty­vą, – at­sa­kė au­to­bu­sų par­ko di­rek­to­rius D. Ja­nu­šaus­kas. – Aš ne­ra­dau ini­cia­ty­vos ir bet ko­kios kal­bos iš pro­fsą­jun­gų pu­sės“.

Nau­jo­sios Ak­me­nės au­to­bu­sų par­ko pro­fsą­jun­gos pir­mi­nin­kė Ja­ni­na Ne­meik­šy­tė kons­ta­ta­vo: įmo­nė­je su pro­fsą­jun­go­mis lie­ka ne­su­de­rin­tos Dar­bo tvar­kos tai­syk­lės, ne­si­kon­sul­tuo­ja­ma dėl vie­ti­nių tei­sės ak­tų ir dar­bo ap­mo­kė­ji­mo nuo­sta­tų.

Įmo­nės di­rek­to­rius D. Ja­nu­šaus­kas sa­kė ne­se­niai einąs šias pa­rei­gas, to­dėl ne­daug tė­ra priė­męs svar­bių įsa­ky­mų.

Su­si­rin­ki­me kal­bė­ta apie dau­gy­bę ne­sklan­du­mų, kai bend­ro­vės di­rek­to­re dir­bo Lo­re­ta Ave­lie­nė, ku­ri da­bar ta­po eko­no­mis­te. Ji ne­da­ly­va­vo su­si­rin­ki­me. Prie­kaiš­tau­ta ir bu­vu­sią va­do­vę pa­va­da­vu­siems bend­ro­vės spe­cia­lis­tams.

J. Ne­meik­šy­tės tei­gi­mu, ban­dy­ta „slap­ta duo­ti dar­buo­to­jams pa­si­ra­šy­ti svar­bius do­ku­men­tus“.

„Žmo­nėms aiš­ki­no: tai pa­ra­šai dėl dar­bų sau­gos“, – pa­sa­ko­jo J. Ne­meik­šy­tė. – Kaip vė­liau paaiš­kė­jo, iš tik­rų­jų bu­vo pa­teik­tos dar­bo tvar­kos tai­syk­lės. Kai aš pa­skai­čiau ir ra­dau drau­di­mą su bet kuo kal­bė­ti, kai ne­ga­li­ma nie­kam nie­ko pa­sa­ko­ti – nei su ži­niask­lai­da, nu­ro­džiau, jog tai ne­ten­ki­na. Pab­rau­kiau ir dau­giau blo­gų rei­ka­la­vi­mų“.

D. Ja­nu­šaus­kas at­sa­kė ne­gir­dė­jęs apie nu­ma­to­mus drau­di­mus bend­rau­ti su ži­niask­lai­da.

„Aiš­ku, iš­skir­ti­ni at­ve­jai dėl ko­mer­ci­nių pa­slap­čių“, – sa­kė D. Ja­nu­šaus­kas.

„Ko­kias ko­mer­ci­nes pa­slap­tis ga­li ži­no­ti au­to­bu­sų par­ko re­mon­ti­nin­kai – mes prie jų ne­priei­na­me, – ste­bė­jo­si J. Ne­meik­šy­tė. – Tie­sa, vai­ruo­to­jai ži­no, kiek su­rin­ko pi­ni­gų už bi­lie­tus – ir tai vi­sa ko­mer­ci­nė pa­slap­tis“.

Au­to­riaus nuo­tr.

Lie­tu­vos ke­lių ir au­tot­rans­por­to dar­buo­to­jų pro­fsą­jun­gų fe­de­ra­ci­jos pir­mi­nin­kas Bro­nius Bu­če­lis (vi­du­ry­je) ga­vo UAB „Nau­jo­sios Ak­me­nės au­to­bu­sų par­kas“ dar­buo­to­jų do­ku­men­tų apie šio­je įmo­nė­je pa­žei­di­nė­ja­mus įsta­ty­mus.

Ar nau­ju­tė­lius po šim­tą tūks­tan­čių eu­rų kai­na­vu­sių au­to­bu­sų vai­ruo­to­jai gaus at­ly­gi­ni­mus ne­daug di­des­nius ne­gu mi­ni­ma­lūs – lie­ka neaiš­ku.