
Naujausios
Į pirmąją parodą ėjo dešimtmetį
Pakruojo Juozo Paukštelio bibliotekoje atidaryta pirmoji pakruojietės Nadijos Sokirko Glėbienės tapybos paroda „Laiko gijos“. Autorė jau ne tik rajono meno mėgėjams žinoma kaip įvairių grupinių ekspozicijų, plenerų, festivalių dalyvė. O personalinei parodai ryžosi po dešimtmečio prie molberto.
Janina ŠAPARNIENĖ
Parodoje surinkta kelios dešimtys įvairaus formato N. Glėbienės paveikslų – nuo realistinio stiliaus iki simbolizmo, abstrakcijų. Beveik visus kūrinius vienija pakruojietės mėgstamos šiltos, ryškios spalvos. Ir moterų tema, keliaujanti iš drobės į drobę. Nadijos moterys – besidžiaugiančios žiedais ir susimąsčiusios, santūrios, paslaptingos, provokuojančios, pavargusios...
Personalinėje parodoje galima pamatyti toli gražu ne visus N. Glėbienės paveikslus – autorė nė neskaičiuoja, kiek drobių jau iškeliavo pas kitus žmones. Per kūrybinės veiklos dešimtmetį Pakruojo kultūros centro dailės studijos narė įgijo savo gerbėjų ratą. Kai kurie paveikslai išvažiavo į Ukrainą – Nadijos tėviškę: tapo dovanomis gimtajam Žitomirsko miestui, giminaičiams, jaunystės draugams.
Atidarymo metu Nadija prisiminė pernykštį įvykį: naujutėlis paveikslas buvo rezervuotas tiesiai iš parodos Pakruojo sinagogoje. Savininkai tik leido baigti jį eksponuoti. O po dienos kitos į N. Glėbienę kreipėsi jau kiti, norintieji būtent šio kūrinio. Autorei beliko skėstelėti rankomis...
„Nadia (taip pakruojietę vadina dailės studijos bendramintės – red. past.) jau seniai galėjo surengti personalinę parodą. Bet vis atidėliojo. Savo kūrinius ji vertina pernelyg savikritiškai, nors apdovanota dideliais gabumais“, – sakė Pakruojo kultūros centro dailės studijos vadovė Laimutė Veličkienė.
Į studijos veiklą N. Glėbienė įsijungė daugiau nei prieš dešimtmetį: apsilankiusi vienoje iš studijos parodų – pati panoro išbandyti jėgas prie molberto. Vaikystėje mokiusis grafikos, Pakruojyje atrado kūrybą pastelinėmis kreidelėmis, akriliniais bei aliejiniais dažais. Tapyba aliejumi ir tapo pagrindine.
„Kai ateina mūza – vyras lieka ir be pusryčių, ir be vakarienės“, – juokauja N. Glėbienė, daugiau nei prieš dvi dešimtis metų ištekėjusi už pakruojiečio ir atvažiavusi iš Ukrainos į vyro tėviškę.
Per tą laiką ji išmoko lietuviškai kalbėti, lietuviškai pasirašinėja ant paveikslų.
Vaikystėje įgyti įgūdžiai, lavinant ranką, pravertė: Nadija ilgai dirbo keramikos ceche, jos sukurti moliniai suvenyrai iškeliavo po visą pasaulį. O personalinė paroda sutapo su kitu svarbiu lūžiu: nuo Velykų N. Glėbienė šeimininkauja ką tik įkurtoje Pakruojo dvaro keramikos dirbtuvėlėje. O jos tapyboje pradėjo atsirasti dvaro motyvų.
Autorės nuotr.
Nadija gali tapyti įvairiai, nuo autoportreto iki abstrakcijos.
Moterų tema – viena iš pagrindinių N. Gėbienės kūryboje.
Pavargsta ir angelai...