
Naujausios
Pašto dėžutėje pranešimų nepalieka?
Tik vargais negalais šiaulietei pavyko išsiaiškinti, kad Lietuvoje siuntinį perėmė DPD kurjerių tarnyba. Susisiekus su ja, moteris išgirdo, kad kurjeris, atvykęs nurodytu adresu, nieko nerado namuose, kadangi ant siuntinio nebuvo nurodytas telefono numeris, siuntinį išsivežė, o po kelių dienų jis buvo grąžintas siuntėjui.
Moteris tikina, kad užsakinėdama prekes tikrai parašė savo telefono numerį, tačiau telefonu atsiliepusi DPD atstovė tikino, kad ant lipduko buvo tik adresas, o telefono numerio nebuvo.
"Paklausiau, nejaugi negalėjo man pašto dėžutėje palikti pranešimo, kad atkeliavo siuntinys ir kur galėčiau jį atsiimti. Atsakė, kad jie tokio dalyko nedaro dėl duomenų apsaugos įstatymo", – pasakoja Lina.
Moteris stebisi, kokie duomenys gali būti pažeisti nurodant pranešime, kad šiuo adresu atkeliavo siuntinys. Netgi pasidomėjo Valstybinėje duomenų apsaugos inspekcijoje ir sužinojo, kad inspekcija "bendro pobūdžio pranešime nemato jokio įstatymo pažeidimo".
Pradėjus ieškoti teisybės, iš DPD pavyko gauti siuntos kelionės informaciją. Joje nurodyta, kad spalio 23 dienos rytą DPD kurjeris, atvykęs nurodytu adresu, nieko nerado namuose, paliko pranešimą, o siuntinį grąžino į siuntų pristatymo punktą.
Lina stebisi, kodėl siuntos kelionės informacijoje nurodyta, kad paliktas pranešimas, jeigu DPD atstovė teigė, kad jie tokių pranešimų nepalieka dėl asmens duomenų apsaugos. Be to, vienintelis tą dieną pašto dėžutėje buvęs pranešimas buvo iš Lietuvos pašto.
"Tada dar pagalvojau, kad mano siuntinys atkeliavo, nuvažiuoju į paštą, o ten – man registruotas laiškas iš Sodros. Jokio kito pranešimo tą dieną į pašto dėžutę nebuvo įmesta", – pasakoja moteris.
Negana to, siuntos kelionės informacijoje spalio 31 dieną atsirado įrašas, kad "klaidingas adresas ir siunta grąžinta siuntėjui".
Šį įrašą DPD atstovai vėliau paaiškino taip: "Šiaulių terminalo darbuotojas per klaidą priskyrė ne tą skenavimo kodą, todėl sistemoje matoma neteisinga informacija apie klaidingą gavėjo adresą."
Siunta iškeliavo atgal
Kai šiaulietė pradėjo intensyviai ieškoti savo pradingusio siuntinio, jis dar nebuvo kirtęs Lietuvos sienos. Tačiau nei lapkričio 1-ąją, nes buvo šventinė diena, nei lapkričio 2–3 dienomis (savaitgalis) susisiekti su kurjerių atstovais telefonu nepavyko, atsiliepdavo autoatsakiklis. Lina įsitikinusi, kad visą savaitgalį siuntinys prabuvo Lietuvoje, tačiau DPD atsiuntė tik laišką apgailestaudami dėl įvykusio nesusipratimo, bet siuntinio nebegrąžino.
Šiaulietės siuntinys, parkeliavęs į Prancūziją, gruodžio mėnesį vėl buvo išsiųstas į Lietuvą. Šįkart Lina jau galėjo sekti visą siuntos kelionę.
Moteris sako, jog nedaug trūko, kad istorija ir vėl būtų pasikartojusi. Siuntos kelionės informacijoje Lina matė, kad siunta pristatyti išvežta apie 9 valandą ryto, tačiau nesulaukė nei skambučio, nei žinutės, kada siuntinys bus pristatytas.
"Tik apie 16 valandą, kai pati pradėjau skambinti ir ieškoti, siuntinys buvo atvežtas. Vadinasi, laukiant siuntinio reikia pasiimti išeiginę?" – svarsto moteris.
Pažeidimų nerado
Šiaulietė dėl patirtų nepatogumų laukiant svarbaus jai siuntinio kreipėsi į Ryšių reguliavimo tarnybą. Ši aiškinosi situaciją, tačiau atsiųstame atsakyme moteris nesužinojo nieko naujo, ko dar nebūtų išgirdusi iš DPD atstovų.
"Patikrinti, ar buvo įmestas pranešimas į pašto dėžutę, atseit, jie negali. O kitų pažeidimų nenustatė, – sako Lina. – Manau, kad kurjeris, neradęs telefono numerio, nematė reikalo eikvoti laiko ir kuro veždamas tokį nedidelį siuntinį."
"Šiaulių kraštas" taip pat susisiekė su DPD. Situaciją sutiko pakomentuoti įmonės atstovas spaudai Tomas Vaišvila.
"Paslaugos teikėjas privalo informuoti gavėją apie pašto siuntą, palikdamas pranešimą gavėjo gaunamųjų laiškų dėžutėje arba elektroninėmis priemonėmis, užtikrinančiomis tokio pranešimo gavimą. Dažnas atvejis, kai priėjimas prie pašto dėžutės yra po užraktais, todėl kurjeris neturi galimybės palikti pranešimo. Šiuo atveju elektroninėmis ryšio priemonėmis taip pat nebuvo galimybės palikti pranešimo, nes nebuvo pateiktas nei telefono numeris, nei elektroninio pašto adresas", – sakė T. Vaišvila.
Tačiau, kaip galėjo nutikti, kad kurjeris nepaliko rašytinio pranešimo pašto dėžutėje, kuri prie nuosavo namo tvoros yra lengvai prieinama, T. Vaišvila negalėjo atsakyti.
T. Vaišvila taip pat informavo, kad nurodytu adresu neradus gavėjo, siunta grąžinama į DPD terminalą, o klientas apie tai informuojamas elektroniniu paštu. Vykdant Kliento pavedimą už papildomą paslaugos mokestį neįteikta siunta gavėjui pristatoma pakartotinai. Jeigu ne dėl DPD kaltės nepavyksta pristatyti siuntos per 7 kalendorines dienas, siunta grąžinama siuntėjui be atskiro suderinimo.
Lina sako, kad panašių kaip jos istorija teko girdėti ne iš vieno: "Skaudžiausia, kad jokia tarnyba negali apginti žmogaus, niekur negali rasti teisybės. Pats kaltas lieki, kad kažkas blogai dirba."
Tik apie 16 valandą, kai pati pradėjau skambinti ir ieškoti, siuntinys buvo atvežtas. Vadinasi, laukiant siuntinio reikia pasiimti išeiginę?
Duomenų apsaugos pareigūnas https://novusnexus.lt/duomenu-apsaugos-pareigunas/