
Naujausios
SKAITYTOJAI KREIPIASI
Mokėti kortele gali kainuoti brangiau
Prekybos centre, norėdama atsiskaityti mokėjimo kortele, kuršėniškė nustebo, sužinojusi, kad sąskaitoje nėra pinigų. Sumokėjo grynais, o vėliau paaiškėjo, kad bankas tą pačią sumą nuskaitė du kartus.
Sigita STONKIENĖ
siga@skrastas.lt
Kuršėniškė Janina (pavardė redakcijai žinoma) jaučiasi tarsi apvogta vidury baltos dienos. Viename miesto prekybos centre, mokėdama prie kasos banko kortele, nustebo, kai pardavėja pasakė, jog sąskaitoje trūksta pinigų. Moteris teigia pinigų specialiai pervedusi iš kito banko smulkioms išlaidoms.
Nesuprasdama, kas įvyko, paprašė pardavėjos, kad leistų nubėgti iki bankomato pasiimti pinigų iš kito banko kreditinės kortelės.
„Susimokėjau grynaisiais, bet niekaip nesupratau, kur dingo mano pinigai? Namuose prisijungiau prie savo banko internetinės bankininkystės. Paaiškėjo, kad ta pati suma buvo nuskaičiuota du kartus, todėl ir pritrūko sąskaitoje lėšų. O aš kasoje dar sumokėjau grynais,“ — pasakojo Janina.
Tai išsiaiškinusi, moteris nutarė važiuoti atgal Šiaulius ir atsiimti savo permoką. Bet nepavyko.
Anot pirkėjos, parduotuvės administratorė, pavarčiusi čekį ir atspausdintą banko rezervuotos sumos ataskaitą, trumpai paaiškino, jog čia ne parduotuvės, o banko kaltė. „Sakė, kad tai nuolatinė problema, o tokie dvigubi nuskaičiavimai nuo kortelės įvyksta labai dažnai.“
Pirkėjai kilo abejonių: kodėl kaltinamas bankas, o ne kasininkė, kuri galėjusi tą pačią sumą „įmušti“ du kartus?
KOMENTARAS
Pirkėjai turi būti budrūs
Kokie pavojai gali iškilti, atsiskaitant mokėjimo kortelėmis, „Šiaulių kraštas“ klausė su šia istorija nesusijusio banko atstovės — Kristinos ŠMIDTIENĖS, “Šiaulių banko“ Elektroninės bankininkystės departamento direktorės:
— Skirtingose parduotuvėse yra skirtingi atsiskaitymo terminalai ir atsiskaitymo priemonės. Vienuose prekybos centruose terminalai yra įmontuoti į kasas. Šiuo atveju pardavėjos negali daryti įtakos, nes operacijos vyksta automatiškai.
Kita problema, jei kasininkė paaiškintų, kad operacija neįvyko, nors ji iš tikrųjų įvyko, ir bandytų prašyti grynųjų pinigų.
Nepavykus mokėjimo operacijai, būtina reikalauti čekio, kuriame būna nurodyta nepasisekusios operacijos priežastis. Neretai tokiais atvejais kasininkės čekį suglamžo ir išmeta į šiukšlių dėžę, tačiau toks čekis yra įrodymas, kad operacija nebuvo atlikta mokėjimo kortele, bei kartu galimybė nustatyti klaidos priežastį. Ant tokių čekių nesirašoma.
Priežastys, kodėl nepavyko operacija, gali būti šios:
sutrikęs internetinis ryšys, kortelėje nėra pinigų, neveikia procesingo centras ir kitos.
Būna atvejų, kai mokėjimo operacija tarsi įvyksta teisingai, išspausdinamas kvitas, pirkėjas pasirašo, bet vėliau banko išraše apsižiūri, kad ta pati operacija buvo atlikta du kartus.
Tokiu atveju klientas turi teisę rašyti pretenziją bankui, išdavusiam kortelę, kuris analizuoja situaciją ir, jei tikrai įvyko klaida, sugrąžina kliento pinigus.
Patartina rašytis ant čekio tiktai tada, kai operacija atlikta iki galo, o čekius saugoti iki banko išrašo gavimo dienos. Tačiau laukti visą mėnesį nebūtina, nes apie atliktas operacijas galima pasižiūrėti savo internetiniame banke arba bankomate. Paspaudę klavišą: „Išrašas“, išsamiai sužinosite apie penkias paskutines mokėjimo operacijas.
Žmonės tikisi pinigus susigrąžinti greitai, tačiau pagal banko taisykles tyrimas vyksta apie dvi savaites, o jeigu problemų su mokėjimo kortele iškilo užsienyje, pretenzijų nagrinėjimas gali užtrukti mėnesį ir ilgiau.
Už nepagrįstos pretenzijos nagrinėjimą bankas ima apie 50 litų mokestį.
„Šiaulių bankas“, kuris per mėnesį atlieka kelis šimtus tūkstančių operacijų, per tą patį laikotarpį sulaukia 12— 14 klientų pretenzijų, maždaug pusė iš jų būna nepagrįstos. Sistemos perkrovų daugiau pasitaiko švenčių dienomis.
į langelį
Patartina žinoti:
Nepavykus mokėjimo operacijai, reikalaukite kvito, kuriame yra nurodyta nepasisekusios operacijos priežastis.
Nepavykus operacijai, būtina tikrinti mokėjimo čekį, kuriame būna nurodyta, kokiu būdu buvo atsiskaityta — kortele ar grynaisiais pinigais.
Jeigu suma buvo nuskaičiuota du kartus, reikia kreiptis į banką ir užpildyti pretenziją.
Mokėjimo čekius patartina saugoti iki mėnesio pabaigos ir sutikrinti juos su banko išrašu.
Patikrinti atliktas operacijas galima, naudojantis internetine bankininkyste arba bankomate.
Ekstra atveju visą parą galima skambinti į banką klientų aptarnavimo telefonu arba kortelėse nurodytais telefonų numeriais.
Citata: „Nepavykus mokėjimo operacijai, būtina reikalauti čekio, kuriame būna nurodyta nepasisekusios operacijos priežastis.
TERMINAI: Kristina Šmidtienė, „Šiaulių banko“ Elektroninės bankininkystės departamento direktorė: “Pagal banko taisykles tyrimas vyksta apie dvi savaites, o jeigu problemų su mokėjimo kortele iškilo užsienyje, pretenzijų nagrinėjimas gali užtrukti mėnesį ir ilgiau.“
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
RŪPESČIAI: Nenumatyti sutrikimai elektronikos sistemoje mokantiems už prekes kortele gali sukelti nemalonių rūpesčių.