Rizikingą atkarpą leidžiama tvarkyti savo lėšomis

Rizikingą atkarpą leidžiama tvarkyti savo lėšomis

SKAITYTOJAI KREIPIASI

Rizikingą atkarpą leidžiama tvarkyti savo lėšomis

Į redakciją paskambinęs Šiaulių garažų kooperatyvo Nr. 62 narys Alfonsas Butkevičius pakvietė pažiūrėti, šalia kokios rizikingos kelio atkarpos stovi kampiniai garažai — į juos nuolat atsitrenkia stačiame posūkyje automobilių nesuvaldantys vairuotojai.

Angelė MOCKUTĖ

angele@skrastas.lt

Automobiliai nulekia į garažus

A. Butkevičiaus ir jo kaimynų garažai yra šalia kelio, kuris staiga pasisuka 90 laipsnių kampu. Šiuo keliu naudojasi ne tik garažo kooperatyvo nariai. Intensyviausias eismas yra nuo S. Dariaus ir S. Girėno bei Statybininkų gatvių pusės — iš pietinio miesto mikrorajono šiuo keliu patogu įšokti į judrią Tilžės gatvę, aplenkiant tris šviesoforus.

„Lopiau savo garažo duris. Kaimyno durys daužtos du kartus, vieną kartą nuo smūgio nukentėjo ir garažo viduje esantis automobilis. Ne kartą tiesinome ir kito kaimyno garažo duris, kol šis nepasikentęs įsidėjo naujas — tvirtesnes“, — A. Butkevičius rodė pravažiuojančių automobilių paliekamas žymes.

Vienas kaimynas garažą bando apsaugoti stambiais akmenimis, kitas — metaliniais strypais. Bet tai negelbsti.

Gelbėtų tik atitvaras, dėl jo kreiptąsi į miesto Savivaldybę. Valdininkų nuomone, atitvaras šioje vietoje gautųsi nestandartinis. Tada žmonės siūlėsi patys jį įrengti. Atsakymas: negalima, nes nuo savališkai įrengto užtvaro nukentėjusiems automobiliams draudimo išlaidas dengtų garažų savininkai. Liko vienintelė išeitis — įrengti kalnelius, tačiau jiems Savivaldybė neturi pinigų.

Girtuoklių kelią gelbėtų kalneliai

Vytautas Jankauskas, Šiaulių savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas, šią vietą žino. Padėtį gelbėti bandyta greitį ribojančiais ženklais.

„Statyt nestatęs. Lekia. Ir kas antras važiuoja girtas, policininkai jų nepajėgia sugaudyti“, — V. Jankauskas įvardijo konkrečią priežastį.

Užtvaro čia neįmanoma įrengti, nes jo neįmanoma suprojektuoti. O ir jį įrengus, žmonės patys neišvažiuotų iš garažų. Be to, ant kampo yra savališkai pastatytas garažas, o pagal projektą toje vietoje kelias turėjo nuvesti tiesiai į Aukštabalio gatvę.

Tačiau yra kitos dvi išeitys. Kooperatyvas gali gatvę padaryti nepravažiuojama — leidimą gautų. Arba galima įrengti kalnelius, tam Saugaus eismo komisija pritarė.

„Kalnelis kainuoja apie 3000 litų. Jiems gal būtų ir pigiau, nes nereikia konkursų rengti. Užtektų vieno kalnelio: kartą kitą automobilis šoktelėtų ir važiuotų ramiai ramiai“, — išeitį siūlė V. Jankauskas. Tačiau miestas paremti negali — yra vietų prie mokyklų, kur kalnelius reikia įrengti.

GATVĖ: Kelių ereliai posūkyje ties garažais dažnai nesuvaldo automobilių ir trenkiasi į garažus.

Jono TAMULIO nuotr.