„Virusas“ pasklido

„Virusas“ pasklido

„Virusas“ pasklido

Ketvirtadienį Šiaulių dailės galerijoje mados motyvais prasidėjo tryliktasis miesto šiuolaikinio meno festivalis „Virus“.

Marina VISOCKIENĖ

marina@skrastas.lt

Detalė K

Vyriausias tarp keturių dalyvių — šiaulietis dailininkas Bronislovas Rudys apsiribojo vienu objektu — kišene, kurią savo parodos pavadinime užšifravo, kaip „Detalę K“.

„Žodyne aiškinama, kad kišenė — tai maišelis, įsiūtas į drabužį, norėjau ir sutikti ir paprieštarauti šiam, galbūt jau mūsų laikais pasenusiam teiginiui, juk kišenių dabar yra ir rankinėse, ir automobiliuose, — pasakojo B. Rudys. — Domėjausi, kokios kišenės yra technologine prasme — pridėtinės, įpjautinės, paslėptos, atvertos, su atlankais, užsegamos, užtraukiamos ir visokios kitokios. Domėjausi, kokios kišenės šiais laikais siuvamos elitinių gamintojų drabužiuose ir tuo pačių apėjau ne vieną dėvėtų drabužių parduotuvę, ieškodamas kitų šalių gamintojų drabužių ir juos skirstydamas pagal originalias kišenes. Skaičiavau, kiek kišenių gali būti ant vienos kelnių klešnės ir kiek mažesnių kišenių tilpti didesnėje“.

Į kišenę autorius pažvelgė ir socialine prasme: kas yra „bendra kišenė“, kokia ta “plati kišenė“, kurios dėka galima įgyvendinti savo svajones. Jis paskaičiavo, kokia galėtų būti “viso gyvenimo kišenė“ ar tiesiog “metų kišenė“, kad jos turinio savininkui pakaktų pragyvenimui.

Burbulų karalystėje

Buvusi šiaulietė drabužių kūrėja Agnė Biskytė savo kolekcijos sukneles apibūdino kaip darbus „apie tobulą formą, o tiksliau — jos gimimą“. Parodą pavadinusi “Buble-eidos“ (galimi vertimai — “burbulo grynoji esmė“ arba “burbulo pavidalas“) autorė neabejojo, kad tai — “nauja sąvoka, apibūdinti naują moteriškumą“.

Lengvai krentančiose ir žaismingai plevėsuojančiose kūrėjos suknelėse panaudoti burbulų motyvai.

„Mūsų pasaulyje tiek daug “burbulų“. Net egzistuojame ant didžiulio “burbulo“ ir šviečia mums kiekvieną dieną dar didesnis “burbulas“, o visi daikčiukai sudaryti iš mažų nematomų “burbuliukų“ (mokslininkai juos vadina molekulėmis ar atomais) ir šiaip viena iš tobuliausių formų — burbulas“, — aiškino autorė.

Nuo praeivių prie abstrakčių kūnų dalių

Vilniuje gyvenantis fotografas Tomas Černiševas parodoje „Houte couture“ demonstravo per dviejų metrų dydžio ryškiaspalves fotografijas, kurios, jo žodžiais, — paskutinių vienerių metų darbo vaisius.

„Tai atsitiktinės, daugiausia miestų gatvėse Lietuvoje ir kelionių užsienyje metu darytos nuotraukos“, — “Šiaulių kraštui“ sakė autorius.

Šiaulių Didždvario gimnazijos dvyliktokės Geistė Marijos Kinčinaitytės fotografijų parodos „De corps“ (apie kūnus) darbai žvelgia į kūniškąją mados pusę. “Noriu suteikti galimybę pamatyti, apčiuopti užfiksuotas kūno būsenas, kūniškas emocijas, pasąmonės iškeltus vaizdinius. Jie sukurti iš sapnų spalvų, kūno dalių, garsų, pojūčių“, — savo kūrinius pristatė autorė.

ROŽĖ: Vilniaus senamiesčio gatvėse puikiai žinoma ekstravagantiška ponia Rožė — vienas iš fotografo Tomo Černiševo modelių.

 

Tomo Černiševo nuotr.

 

AUTORIAI: Labai skirtingi, tačiau „Virus“ festivalyje kiekvienas savaip prabilę viena mados tema autoriai (iš kairės) — Tomas Černiševas, Geistė Marija Kinčinaitytė, Agnė Biskytė ir Bronislovas Rudys.

SUSIDOMĖJIMAS: Agnės Biskytės burbulų kupinos kolekcijos darbai traukė ir patyrusio fotografo, ir eilinių lankytojų akį.

 

Sauliaus JANKAUSKO nuotr.