
Naujausios
Kelionės į Kauną neatlaikė
Į redakciją užsukęs ilgametis vairuotojas J. Petraitis papasakojo neįtikėtiną istoriją. Paskutiniu metu pasivažinėjęs su ne pirmos jaunystės „opeliu“, pasiryžo įsigyti „nulinį“ automobilį. Pasirinko plačiai reklamuojamą „Nissan Qashqai“. Ir kaimynas tokį turi, ir pažįstamas, teko pavairuoti, patiko.
Šiauliuose esančiame automobilių salone „Autlit“ užsisakęs automobilį, po trijų savaičių jo sulaukė. Šis pirkinys J. Petraičiui kainuos apie 25 tūkstančius eurų. Per 10 tūkstančių vyras įmokėjo iškart, likusius – lizingo būdu per kelerius metus.
Liepos 2 dieną pasiėmęs naują „Nissan'ą“ žmogus po trijų dienų su šeima susiruošė vykti į Kauną pas gydytojus. Nuvažiavo smagiai. Tačiau grįžtant netoli Jonavos netikėtai automobilis ėmė vibruoti, temperatūros rodmuo staiga šoko ant raudonos padalos ir automobilis ėmė stoti, pats blokuoti veiklą, kad neperkaistų variklis.
Pasiskambinus į saloną sužinojo, kad turi kreiptis į techninę pagalbą. Čia jam paaiškino, kad veš remontuoti į arčiausią garantinio remonto tašką Kaune. J. Petraičiui toks variantas buvo nepatogus, jis norėjo į Šiaulius, tad teko kreiptis į savo draudimo bendrovę.
„Pirmiausiai salone buvo nepatenkinti, kad parvežėme mašiną į Šiaulius, o ne palikome Kaune. Paprašiau pakaitinio automobilio. Man ėmė aiškinti, kad nepriklauso. Teko kreiptis į direktorių, tada pakaitinę mašiną gavau“, – pasakojo savo vargus vairuotojas.
Pasak J. Petraičio, liepos 8 dieną jis sulaukė skambučio iš salono. Naujienos nedžiugino – gedimas yra didelis subyrėjo pavarų dėžė. Automobilio savininkas sako, jog iš pradžių jam pranešė, kad galėjo perkaisti variklis, vėliau salono atstovai tai neigė.
Mašinos remonto vertė – apie 10 tūkstančių eurų. J. Petraitis sako iškart parašęs, kad su garantiniu remontu nesutinka ir nori, kad automobilis jam būtų pakeistas nauju.
Po kelių dienų iš salono pirkėjas sulaukė skambučio, kad automobilis sutaisytas. Jo paprašė grąžinti pakaitinę mašiną ir pasiimti savo.
„Man plaukai pasišiaušė. Toks gedimas! Praktiškai beveik pusę automobilio vertės. Dar neaišku kaip su varikliu bus. 44 metus vairuoju, bet nebuvau matęs, kad temperatūros rodyklė taip staiga šoktų iki raudonos skalės. Šitas automobilis turi būti testuotas gamykloje. Mašinos vertė krito, tačiau salono atstovai to nepripažįsta. Juk gedimai išlieka elektroninėje atmintyje“, – piktinosi J. Petraitis.
Žmogus parašė skundą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai, kuri vis dar atlieka tyrimą.
Norėjo geros mašinos – įsigijo vargą
„Norėjau geros mašinos. Galvojau, pavažinėsiu ramiai, dvi dukros gyvena užsienyje, pas jas nuvažiuosim. Tiek išreklamuota mašina. Gavosi taip, kad dabar reikia vargti“, – apgailestavo šiaulietis.
Jis piktinosi, kad salono atstovai nesileidžia į jokias kalbas. J. Petraitis kreipėsi į „Nissan“ atstovybę Baltijos šalyse.
Gavo atsakymą, kad situaciją turi spręsti su įmone, kurioje automobilį įsigijo.
„Automobilio grąžinimas, atpirkimas arba keitimas nauju yra sudėtingas procesas ir galimas tik išskirtiniais atvejais“, – rašo „Nissan“ atstovai.
Vyrą piktina, kad salonas net nuolaidos jokios už naujo automobilio, pravažiavusio vos 280 kilometrų, gedimą nesiūlo.
„Nenoriu sutarties nutraukti, noriu, kad mašiną pakeistų į naują. Kol kas tos markės automobilis manęs nepykina. Mane teisininkai patikino, kad aš teisus. Jei salonas nesutiks su vartotojų teisių gynėjais, tada teks eiti per teismus“, – dėstė nesėkmingai brangų automobilį įsigijęs žmogus.
„Suremontavom, nėra daugiau ką derinti“
UAB „Autlit“ direktorius Nerijus Janulis šioje situacijoje išeitį mato tik vieną – pirkėjui pasiimti suremontuotą automobilį.
„Automobilis yra techniškai sveikas, suremontuotas, visiškai nepriekaištingos būklės. Laukiame, kada klientas jį pasiims. Mes bet kokį garantinį remontą deriname su gamykla. Šio atveju taip pat. Gamykla patvirtino, kad reikia pakeisti pavarų dėžę į naują. Pakeitėm ir viskas, nėra daugiau ko derinti“, – direktorius kategoriškas.
Jo įsitikinimu, automobilis, kaip ir bet kuri kita prekė, yra keičiamas tik tuo atveju, jeigu yra netinkamas naudoti. N. Janulis aiškino, kad šiuo atveju J. Petraičio automobilis buvo sugedęs, gedimas pašalintas, „automobilis yra tinkamas saugiai ir sėkmingai eksploatacijai ir nėra jokių priežasčių keisti jo į kitą“.
Apie galimą pirkinio kainos sumažinimą su klientu nekalbėjo, nes, anot vadovo, jis to nepageidavo.
N. Janulis tikino, kad jo darbo praktikoje tai buvo pirmas atvejas, kad sugedo visiškai naujas automobilis. Jis komentavo, kad gedimą sukėlė tai, jog gamykloje kažkas tiesiog neprisuko vieno varžto. Tas varžtas atsipalaidavo, įkrito į pavarų dėžę ir ją sugadino. Direktorius tvirtino, kad varikliui nieko neatsitiko: jis patikrintas – viskas tvarkoje.
Įmonės vadovas abejoja, ar mašinos vertė nukrito, nes naują pavarų dėžę pakeitė į nauja – niekas neremontuota, tik pakeista.
Paklaustas, ar jo manymu būtų lengva parduoti automobilį, kuris ką tik po remonto, N. Janulis atsakė: „Mes tokių parduodame daug ir jų pardavimo kaina yra tokia pat, nesvarbu, ar buvo remontuotas. Ir klientai nesiskundžia“.
Gali kreiptis į teismą arba antstolį
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyriausioji specialistė Natalija Jarmulkovič informavo, kad vartotojų prašymai dėl naujų automobilių kokybės tarnyboje yra labai reti. Dažniau vartotojai kreipiasi dėl įsigytų naudotų automobilių galimai netinkamos kokybės ir jų galimai paslėptų trūkumų.
„Atkreipiame dėmesį, kad vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, vartotojas, kuriam buvo parduotas nekokybiškas daiktas, pavyzdžiui, automobilis, savo pasirinkimu turi teisę reikalauti iš pardavėjo nemokamai pašalinti trūkumus, nemokamai pakeisti netinkamos kokybės daiktą tinkamos kokybės, atitinkamai sumažinti kainą arba vienašališkai nutraukti sutartį ir pareikalauti sugrąžinti sumokėtą kainą. Tačiau pirkėjas neturi teisės nutraukti sutarties, jeigu trūkumas yra mažareikšmis“, – aiškina specialistė.
Vartotojas į pardavėją dėl atsiradusių prekės trūkumų gali kreiptis per dvejų metų laikotarpį, jeigu sutartis nenumato ilgesnio termino.
Vartotojas, manantis, kad jo teisės ir teisėti interesai buvo pažeisti, pirmiausia privalo raštu kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą. Vartotojas, nesutikdamas su pardavėjo atsakymu, turi teisę kreiptis į tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo ne teismo tvarka.
„Atkreipiame dėmesį, kad tarnybos sprendimas yra privalomas vykdyti ginčo šalims, jeigu nė viena ginčo šalis per 30 dienų nuo sprendimo priėmimo nepareiškia ieškinio teismui, prašydama nagrinėti ginčą iš esmės. Jeigu tarnybos sprendimas neįvykdomas, vartotojas gali kreiptis į antstolį ir išieškoti reikalaujamą sumą“, – komentavo N. Jarmulkovič.