
Naujausios
S. Dabašinskas pasakojo iš "Luminor" bankomato ėmęs didelę sumą pinigų ir nepastebėjęs pažeistų banknotų. Po kelių savaičių vyras susidūrė su nepatogumu – panoręs atsiskaityti parduotuvėje už prekes, jis ištraukė dešimties eurų banknotą nuplėštu kampu. Tokio pinigo parduotuvė nepriėmė.
Tada šiaulietis nutaręs kreiptis į banko "Luminor" skyrių. Darbuotojai patvirtino: sugadintas banknotas – iš jų bankomato, tačiau teigė negalintys pakeisti banknoto, nes pinigų tikrinimo aparatas šių 10 eurų neatpažįsta.
S. Dabašinskas dažnai išvyksta į komandiruotes po visą Lietuvą, todėl banko darbuotojai pasiūlė vykti į Vilnių.
"Padavė du Lietuvos banko adresus ir sakė ten pasikeisti. Galima sakyti, kad tuo ir baigėsi situacija, – prisimena vyras. – Laikas man brangesnis negu tie dešimt eurų."
Lietuvos banko Grynųjų pinigų departamento Ekspertizės ir techninio skyriaus viršininkas Mindaugas Montvilas teigia, kad komerciniai bankai, kurie gyventojams išduoda ir iš jų priima grynuosius pinigus, turi iš apyvartos pašalinti netinkamus naudoti eurų banknotus ir monetas ir juos perduoti Lietuvos bankui.
"Jeigu komercinis bankas nepriima iš gyventojų susidėvėjusių ar sugadintų eurų banknotų ar monetų, nes jų neatpažįsta pinigų tikrinimo įranga arba gal yra įtarimų, kad pinigas gali būti padirbtas, patartume kreiptis į Lietuvos banko kasas atlikti mokumo ekspertizę ar tikrumo tyrimą", – komentavo M. Montvilas.
Lietuvos banko kasos yra Vilniuje ir Kaune.
Skyriaus viršininko teigimu, į Lietuvos banką gyventojai, siekdami kompensuoti nominalo vertę, kreipiasi dažnai. Banko specialistai atlieka ekspertizę ir nusprendžia, ar nominalo vertė gali būti kompensuojama pagal nustatytas taisykles.
Banko "Luminor" komunikacijos vadovė Giedrė Bielskytė teigia, kad iš bankomato ištrauktas sugadintas banknotas – pirmas toks. Bankas esą aiškinsis, kaip sugadinti pinigai pateko į bankomatą.