
Naujausios
SKAITYTOJAI KREIPIASI
Moteris be sutikimo tapo kitos klinikos paciente
Į „Šiaulių krašto“ redakciją kreipėsi Skaistgirio (Joniškio r.) gyventoja (redakcijai pavardė žinoma – aut. past.), piktindamasi, kad be jos pačios žinios ir sutikimo buvo registruota privačioje Joniškio miesto šeimos klinikoje UAB „Saulenė“. Moteris buvo kitos klinikos pacientas, tik jau dvejus metus nesilankė pas gydytojus.
Loreta RIPSKYTĖ
loretar@skrastas.lt
Mamos ir dukros kortelių nebebuvo
Skaistgirio miestelio gyventoja pasakojo pas gydytojus nesilankiusi maždaug dvejus metus. Kai šiemet gegužę nuvyko su dukra į Joniškio pirminės sveikatos priežiūros centrą (toliau – PSPC), registratūroje mergaitės kortelės nebebuvo. Ilgai ieškojusi PSPC darbuotoja patikrino duomenis kompiuteryje ir pasakė, kad skaistgirietės dukra yra registruota UAB „Saulenė“.
„Labai nustebau, nes niekada dukros ten nebuvau registravusi. Pamaniau, kažkokia klaida. Persirašėme vėl į PSPC. Tačiau prieš savaitę jau man teko kreiptis pas ginekologę. Nuvykau į PSPC. Ir vėl registratorei teko tikrinti duomenis kompiuteryje. Sužinojau, kad ir aš esu UAB „Saulenė“ pacientė, – stebėjosi moteris. – Bet pastaruoju metu buvau prisiregistravusi privačioje Joniškyje veikiančioje Vitalijos Neverauskienės šeimos klinikoje, tad tikrai negalėjau atsidurti „Saulenėje“.
Teigia į „Saulenę“ nesikreipusi
Skaistgirietė nesupranta, kokiu būdu jos ir dukros kortelės pateko į kitą sveikatos priežiūros įstaigą, į kurią ji nesikreipė.
Tačiau sūnaus, kuriam taip pat prireikė medikų pagalbos, kortelė tebegulėjo PSPC registratūros lentynose.
„Dabar žmonės turi galimybę rinktis gydytoją ir sveikatos priežiūros įstaigą. Bet, manau, kad turi būti asmens prašymas raštu, užpildyta anketa ir jo parašas. Aš nei dėl savęs, nei dėl dukros į „Saulenę“ nesikreipiau ir niekur nepasirašinėjau“, – sakė skaistgirietė.
Moters nuomone, kažkas gali piktnaudžiauti, nes už kiekvieną prisirašiusį pacientą sveikatos įstaigai iš valstybinės ligonių kasos plaukia pinigai.
„Šiaulių krašto“ skaitytoja teigė girdėjusi, kad tokių „nesusipratimų“, kai asmuo be jo paties žinios atsiduria kitoje klinikoje, būta ne vieno rajone.
Siūlė pasiaiškinti šeimoje
UAB šeimos klinikos „Saulenė“ direktorė Jurgita Damalakienė „Šiaulių kraštui“ tvirtino, kad tokių dalykų negali būti.
Jos teigimu, pacientei reiktų pasikalbėti savo šeimoje su artimaisiais, nes pasitaiko, kad dukra užrašo mamą arba mama dukrą kitoje gydymo įstaigoje.
„Jeigu moteris užpildė prašymą, mes paciento korteles persiųsime į PSPC,“– sakė J. Damalakienė.
Konkrečiau situacijos paaiškinti ji sakė negalinti, nes atostogauja, ir žurnalistė trukdo jos laiką, o pacientams, kuriems kilo problemų, siūlė kreiptis tiesiai į jos vadovaujamą kliniką.
Tuo tarpu skaistgirietė tvirtino, kad niekas kitas iš šeimos narių jos ir dukters į kitą kliniką neužrašinėjo.
Kitas asmuo perrašyti paciento negali
Paprašytas situaciją pakomentuoti Šiaulių teritorinės ligonių kasos direktorius Remigijus Mažeika „Šiaulių kraštui“ sakė, kad niekas kitas be paties asmens negali pasirašyti prašymo tapti vienos ar kitos sveikatos priežiūros įstaigos pacientu.
Moteriai, kuri kreipėsi į redakciją, R. Mažeika siūlė rašyti prašymą Teritorinei ligonių kasai, tiksliai paaiškinant, kaip viskas įvyko, ir atvejis bus tiriamas.
„Moteris papildomai gali kreiptis ir į policiją, jeigu buvo suklastotas jos parašas“, – sakė R. Mažeika, pridūręs, kad kuriantis privačioms klinikoms tokių atvejų pasitaikydavo, bet pastaruoju metu jų nebebuvo.
Autorės nuotr.
SĄLYGA: Šiaulių teritorinės ligonių kasos direktorius Remigijus Mažeika sako, kad niekas kitas be paties asmens negali pasirašyti prašymo tapti vienos ar kitos sveikatos priežiūros įstaigos pacientu.