
Naujausios
Iškaba ar reklama?
Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktorius Antanas Bartulis šiuo klausimu trečiadienį organizavo spaudos konferenciją. Joje informavo, kad dar 2017 metų lapkričio mėnesį mero Artūro Visocko pavedimu, ėmė aiškintis, kodėl prie prekybos ir pramogų centro „Akropolis“ kabantis reklaminis jo užrašas traktuojamas kaip iškaba.
Ėmė aiškėti, kad 2009 metais Savivaldybės administracija išdavė pastato savininkei UAB „Aido turtas“ neterminuotą leidimą iškabai, už kurį buvo sumokėta 6 255 eurai vienkartinės rinkliavos mokesčio. A. Bartulis mano, kad tokio leidimo išdavimas buvo tuometinės Savivaldybės administracijos klaida. Šiandien tokį leidimą pasirašę tarnautojai Administracijoje nebedirba.
Jei 432 kvadratinių metrų užrašas "Akropolis" būtų traktuojamas kaip reklama, už leidimą jį eksponuoti įmonė kiekvienais metais turėtų mokėti beveik po 6,5 tūkstančio eurų – pagal 2018 metais priimtą Tarybos sprendimą po 15 eurų už kvadratinį metrą.
Ieškodama išeities Savivaldybė pasisamdė teisininkų kontorą „Jankauskas ir partneriai“. Teisininkai išaiškino, kad vienašališkas leidimo panaikinimas formaliai įmanomas, tačiau jo teisėtumas keltų abejonių ir galėtų būti nuginčytas teisme. Savivaldybei buvo pasiūlytas viešojo intereso gynimas. Administracija kreipėsi į viešojo intereso gynimo prokurorą, o šis – į Regionų apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmus.
Negautos lėšos žeidžia viešąjį interesą?
2017 metais išėjusi nauja Reklamos įstatymo redakcija numatė 10 metų terminą, po kurio visi neterminuoti leidimai galėtų būti peržiūrėti. Savivaldybės administracijos direktorius pasakojo, kad viešojo gynimo prokuroras suskaičiavo, jog po 2017 metų įstatymo pakeitimo 10 metų dar galiojantis leidimas neleistų į miesto biudžetą gauti 64,8 tūkstančio eurų. Vertinama, kad tokia negaunama suma pažeidžia viešąjį interesą.
Pirmosios instancijos teismo teisėjų kolegija šių metų birželio 19 dieną priėmė sprendimą, kad leidimo panaikinimas nėra būtina ir proporcinga priemonė viešajam interesui apginti, todėl atmetė prokuroro pareiškimą.
Ir Savivaldybė, ir prokuratūra pateikė apeliaciją Vyriausiajam administraciniam teismui.
Išeitis – taikos sutartis
Teisinė situacija susiklostė savotiškai: Savivaldybė kreipėsi į prokuratūrą, prokuratūra kreipėsi į teismą ir atsakovu jau tapo pati Savivaldybė, kurios sprendimas žeidžia viešąjį interesą.
„Situacija yra keistoka, tačiau ji yra tokia“, – vertino A. Bartulis.
Savivaldybė pasiūlė prokuratūrai su Savivaldybe pasirašyti taikos sutartį, kurią tvirtintų Vyriausiasis administracinis teismas. Savo sprendimą prokuratūra praneš per 20 dienų.
Administracijos vadovas komentavo, kad siūlomoje taikos sutartyje Savivaldybė pripažįsta savo klaidą, turės grąžinti "Aido turto" sumokėtus vietinės rinkliavos 6 225 eurus ir negalės reikalauti sumokėti rinkliavą už praėjusį laikotarpį.
Pasirašius taikos sutartį Savivaldybė įgytų pareigą panaikinti neterminuotą leidimą iškabai, kuris prieštarauja viešajam interesui.
„Aido turtas“ šioje byloje yra tretysis suinteresuotas asmuo. A. Bartulis pripažįsta, kad ir taikos sutartis gali nepadėti taško šiame ginče, nes įmonė turi teisę ginti interesus, jei manys, kad jie pažeisti.
„Aido turtas“ turi teisėtą neginčytą leidimą, išduotą viešojo administravimo subjekto – Savivaldybės administracijos. Iškabos apibrėžimas 2009 metais galiojusiame Reklamos įstatyme nebuvo apibrėžtas. Anot A. Bartulio, įmonė nemano turinti atsisakyti teisėtai gauto leidimo.
Administracijos vadovas įsitikinęs, kad toks leidimas „Akropoliui“ sukelia diskriminaciją tarp rinkos dalyvių. Tam pritarė ir Konkurencijos Taryba, įpareigojusi Savivaldybę ieškoti sprendimų ir apie juos informuoti.
Savivaldybės klaidų yra ir daugiau
A. Bartulis informavo, kad Administracija pastaruoju metu itin sugriežtino išorinės reklamos kontrolę. Šįmet išsiųsti 186 reikalavimai ūkio subjektams nuimti neįteisintą reklamos įrenginį arba jį legalizuoti.
Praėjusiais metais rinkliavos už išorinę reklamą Savivaldybė surinko 141 tūkstantį eurų, vos porą tūkstančių eurų mažesnė suma į miesto biudžetą sukapsėjo vos per pirmą šių metų pusmetį.
A. Bartulis akcentavo, kad patikrinus miesto degalines, paaiškėjo, kad vos dviejų tinklų degalinės turi teisingai apmokestintas išorines reklamas su degalų kainomis.
„Turime konstatuoti, kad tai – mūsų specialistų klaidos ir mes jas turėsime taisyti. Kreipsimės į įmones, kad ateitų gauti patikslintus leidimus ir būtų sudarytos vienodos sąlygos visiems rinkos dalyviams“, – sakė A. Bartulis.
Reklama internete ir SEO paslaugos svetainėje seopaslaugos.com