38 proc. interneto vartotojų Lietuvoje 2017 m. yra pirkę prekes internetu

38 proc. interneto vartotojų Lietuvoje 2017 m. yra pirkę prekes internetu

38 pro­c. in­ter­ne­to var­to­to­jų Lie­tu­vo­je 2017 m. yra pir­kę pre­kes in­ter­ne­tu

Eu­ro­pos sta­tis­ti­kos de­par­ta­men­to „Eu­ros­tat“ at­lik­tas ty­ri­mas ro­do, kad 68 pro­c. Eu­ro­pos Są­jun­gos in­ter­ne­to var­to­to­jų 2017 m. yra ap­si­pir­kę in­ter­ne­te. Tuo tar­pu Lie­tu­vo­je 2017 m. in­ter­ne­tu yra pir­kę tik 38 pro­c. in­ter­ne­to var­to­to­jų. Ly­gi­nant su praė­ju­siais me­tais, Lie­tu­vos in­ter­ne­te per­kan­čių žmo­nių pro­cen­tas išau­go 5 pro­c. Au­gi­mo ten­den­ci­jos pa­ste­bi­mos jau ne pir­mus me­tus, ta­čiau nuo ki­tų Bal­ti­jos ša­lių vis dar at­si­lie­ka­me. 2017 m Lat­vi­jo­je in­ter­ne­tu pir­ko 46 pro­c. in­ter­ne­to var­to­to­jų, Es­ti­jo­je – 58 pro­c. Tai ga­na di­de­lis skir­tu­mas, ly­gi­nant su Lie­tu­va. Ti­kė­ti­na, kad in­ter­ne­te ap­si­per­kan­čių žmo­nių kie­kis išaugs, dėl au­gan­čio pa­si­ti­kė­ji­mo in­ter­ne­ti­nė­mis par­duo­tu­vė­mis.

„Šiuo me­tu pa­si­ti­kė­ji­mas in­ter­ne­ti­nė­mis par­duo­tu­vė­mis yra išau­gęs, ta­čiau vis dar iš­lie­ka bai­mė, ne­gau­ti už­sa­ky­tų pre­kių ar gau­ti ne­ko­ky­biš­kas pre­kes. La­bai di­de­lę įta­ką pa­si­ti­kė­ji­mui elekt­ro­ni­ne par­duo­tu­ve da­ro tei­gia­mų ar nei­gia­mų ko­men­ta­rų in­ter­ne­to erd­vė­je bu­vi­mas. Pa­si­ti­kė­ji­mą mū­sų elekt­ro­ni­ne par­duo­tu­ve ro­do tai, kad pu­sę mū­sų in­ter­ne­ti­nės par­duo­tu­vės pir­kė­jų su­da­ro su­grįž­tan­čių var­to­to­jų srau­tas „, – pa­si­ti­kė­ji­mą elekt­ro­ni­nė­mis par­duo­tu­vė­mis ko­men­ta­vo „B-a.eu“ in­ter­ne­ti­nę par­duo­tu­vę val­dan­čios UAB „Ko­mek­si­mas“ ko­mer­ci­jos sky­riaus va­do­vas Man­tas Me­lie­šius.

Vy­res­nio am­žiaus žmo­nės vis ak­ty­viau per­ka in­ter­ne­tu

Prie­žas­tys, le­mian­čios ap­si­spren­di­mą ne­pirk­ti in­ter­ne­te, ga­li bū­ti la­bai įvai­rios. Eu­ro­pos sta­tis­ti­kos de­par­ta­men­tas kaip po­pu­lia­riau­sią prie­žas­tį nu­ro­do įpro­tį pirk­ti fi­zi­nė­je par­duo­tu­vė­je. To­kią prie­žas­tį nu­ro­dė 69 pro­c. ap­klaus­tų­jų. Ki­tos prie­žas­tys, to­kios kaip ap­mo­kė­ji­mo sis­te­mos sau­gu­mas, ži­nių trū­ku­mas, ne­ri­mas dėl pre­kių pri­sta­ty­mo ir pan., mi­nė­tos daug re­čiau. Tai ro­do, kad var­to­to­jų pa­si­ti­kė­ji­mas in­ter­ne­ti­nė­mis par­duo­tu­vė­mis yra ga­na di­de­lis ir pa­grin­di­nės prie­žas­tys ne­pirk­ti in­ter­ne­tu – įpro­čiai ir sen­ti­men­tai. Sie­kiant pa­ska­tin­ti to­kius var­to­to­jus pirk­ti in­ter­ne­tu rei­kia steng­tis už­tik­rin­ti kuo ko­ky­biš­kes­nį ir sklan­des­nį pir­kė­jų ap­tar­na­vi­mą.

„Pir­kė­jui la­bai svar­bus gy­vas bend­ra­vi­mas su in­ter­ne­ti­nės par­duo­tu­vės at­sto­vais – te­le­fo­nu, elekt­ro­ni­niais laiš­kais. Taip pat la­bai ak­tua­li in­for­ma­ci­ja apie pre­kių ko­ky­bę, do­mi­ma­si, ko­kiam lai­kui su­tei­kia­mos pre­kių nau­do­ji­mo­si ga­ran­ti­jos, ko­kios yra ga­ran­ti­jos są­ly­gos. Ne­re­tam pir­kė­jui la­bai ak­tua­lus klau­si­mas yra pi­ni­gų ir pre­kių grą­ži­ni­mo ga­ran­ti­jos“, – sa­kė M. Me­lie­šius.

Am­žius, ly­tis, iš­si­la­vi­ni­mas ir ki­ti fak­to­riai ga­na le­mia pir­kė­jų in­ter­ne­tu elg­se­ną. „Eu­ros­tat“ duo­me­ni­mis 2017 m. 69 pro­c. vy­rų, be­si­nau­do­jan­čių in­ter­ne­tu yra pir­kę elekt­ro­ni­nė­se par­duo­tu­vė­se. Šiek tiek ma­žiau ak­ty­vios mo­te­rys – 66 pro­c. be­si­nau­do­jan­čių in­ter­ne­tu. Di­džią­ją pir­kė­jų da­lį (77 pro­c. vi­sų in­ter­ne­to var­to­to­jų) su­da­rė 25-34 m. am­žiaus as­me­nys.

M. Me­lie­šius pa­ste­bi, kad dau­giau­siai in­ter­ne­tu ap­si­per­ka 25-34 m. am­žiaus as­me­nys, ta­čiau pa­sta­ruo­ju me­tu jau­čia­mas ga­na di­de­lis pa­gy­vė­ji­mas tarp vy­res­nio am­žiaus žmo­nių. Vy­res­nio am­žiaus as­me­nys daž­niau­siai ren­ka­si sodo/daržo įran­kius, sta­ty­bi­nes me­džia­gas. Be to ga­na stip­riai ple­čia­si už­sa­ky­mų geog­ra­fi­ja – vis dau­giau už­sa­ky­mų su­lau­kia­ma iš ato­kes­nių vie­to­vių re­gio­nuo­se. To­kį au­gi­mą ti­kė­ti­na le­mia tai, kad ne­rei­kia gaiš­ti lai­ko ieš­kant ar­ti­miau­sios par­duo­tu­vės, ku­rio­je ga­li­ma įsi­gy­ti no­ri­mą pre­kę. Už­sa­ky­tos pre­kės pri­sta­to­mos tie­siai į na­mus. Taip tau­po­mos pir­kė­jo lė­šos ir lai­kas.

„Sun­ku bū­tų iš­di­fe­ren­ci­juo­ti pir­kė­jus pa­gal ly­tį, ka­dan­gi mū­sų in­ter­ne­ti­nė­je par­duo­tu­vė­je tiek vy­rų tiek mo­te­rų ap­si­per­ka vie­no­dai. Be to, in­ter­ne­ti­nė­je par­duo­tu­vė­je ap­si­per­ka ne tik fi­zi­niai as­me­nys. Ne­ma­žą da­lį už­sa­ky­mų pa­tei­kia įmo­nės ir įvai­rios bend­ruo­me­ni­nės or­ga­ni­za­ci­jos“, – pir­kė­jų srau­tą ana­li­za­vo M. Me­lie­šius.

Per­ka­miau­sia „B-a.eu“ pre­kė – šilt­na­miai

„Eu­ros­tat“ at­lik­to ty­ri­mo duo­me­ni­mis po­pu­lia­riau­sios in­ter­ne­tu per­ka­mų pre­kių gru­pės ES yra dra­bu­žiai ir spor­to pre­kės, ke­lio­nių pa­slau­gos ir ūki­nės pre­kės. Dra­bu­žius ir spor­to pre­kes į sa­vo pir­ki­nių krep­še­lius 2017 m. įtrau­kė 64 pro­c. ap­si­per­kan­čių­jų, ke­lio­nių pa­slau­gas – 53 pro­c., ūki­nės pre­kes, to­kias kaip bal­dai ar žais­lai – 46 pro­c. pir­kė­jų.

Me­lie­šius pa­ste­bi, kad „B-a.eu“ pir­kė­jų krep­še­lis šiek tiek ski­ria­si nuo sta­tis­ti­nių duo­me­nų. Taip yra to­dėl, kad par­duo­tu­vė­je siū­lo­ma daug spe­ci­fi­nių ir tech­ni­nių pre­kių, to­kių kaip elekt­ros va­rik­liai, įvai­rūs įren­gi­mai, spe­cia­lūs įran­kiai, me­di­ci­nos pre­kės. To­dėl daž­nai dir­ba­ma su tiks­li­ne au­di­to­ri­ja, ieš­kan­čia konk­re­taus, ta­čiau rin­ko­je ne­bū­ti­nai po­pu­lia­raus, pro­duk­to. Po­pu­lia­riau­sios pre­kės, ku­rias ren­ka­si „B-a.eu“ pir­kė­jai, yra šilt­na­miai, kve­pa­lai, ir bal­dai. Pu­sę par­duo­tu­vės pir­kė­jų į sa­vo krep­še­lius įtrau­kia šias pre­kes. Tuo tar­pu ap­ran­ga ir ava­ly­nė yra vie­nos iš re­čiau­siai per­ka­mų pre­kių.

Internetinės parduotuvės kūrimas