Autobusų parkas vėl krito į nuostolius

Autobusų parkas vėl krito į nuostolius

Au­to­bu­sų par­kas vėl kri­to į nuo­sto­lius

Jo­niš­kio au­to­bu­sų par­kas praė­ju­siais me­tais pa­ty­rė 87,5 tūks­tan­čio eu­rų nuo­sto­lių, nors 2015-ai­siais tu­rė­jo 109 tūks­tan­čius eu­rų pel­no.

Lo­re­ta RIPS­KY­TĖ

loretar@skrastas.lt

Au­to­bu­sų li­ku­ti­nė ver­tė be­sie­kė 1 eu­rą

Pa­sak di­rek­to­riaus Al­gir­do La­tai­čio, įta­kos tu­rė­jo bent ke­li veiks­niai. Praė­ju­siais me­tais net du kar­tus bu­vo ke­lia­mi at­ly­gi­ni­mai ir jiems rei­kė­jo 15 pro­cen­tų dau­giau lė­šų.

Taip pat įmo­nei te­ko sam­dy­ti ne­prik­lau­so­mus tur­to ver­tin­to­jus, kad per­kai­no­tų ma­te­ria­lio­jo tur­to gru­pės ga­my­bi­nius pa­sta­tus ir trans­por­to prie­mo­nes. Tai pa­da­ry­ta no­rint rea­liai įver­tin­ti tu­ri­mą bend­ro­vės tur­tą, nes kai ku­rių va­žiuo­jan­čių au­to­bu­sų li­ku­ti­nė ver­tė bu­vo vos vie­nas eu­ras, o au­to­bu­sai dar eksp­loa­tuo­ja­mi. Net ir bai­gus eksp­loa­ta­ci­ją kaip me­ta­lo lau­žas jie bū­tų par­duo­ti bran­giau. Įver­tin­tas ir nuo­sa­vo ka­pi­ta­lo san­ty­kis.

Dar vie­nos iš­lai­dos: 62 tūks­tan­čiai eu­rų su­mo­kė­ti už per­nai li­zin­gu įsi­gy­tus du nau­jus au­to­bu­sus. Už juos dar li­ko mo­kė­ti 154 tūks­tan­čius eu­rų. Li­zin­gas paim­tas pen­ke­riems me­tams.

Pa­ja­mos iš už­sa­ko­mų­jų rei­sų

Per 2016 me­tus re­gu­lia­raus su­si­sie­ki­mo mies­to ir prie­mies­čio marš­ru­tuo­se bend­ro­vė pa­ty­rė 301,9 tūks­tan­čio eu­rų nuo­sto­lių, ku­rie kom­pen­suo­ti tik iš da­lies – 195,8 tūks­tan­čio eu­rų. Vie­šų­jų pa­slau­gų su­tar­ty­je nu­sta­ty­tas kom­pen­suo­ja­mų nuo­sto­lių sa­vi­kai­nos ta­ri­fas bu­vo pa­di­din­tas tik praė­ju­sių me­tų gruo­dį.

„2016 me­tais pa­di­dė­jo at­sar­gi­nių da­lių kai­nos. O rei­kia at­si­žvelg­ti, kad bend­ro­vės trans­por­to ūkis vi­du­ti­niš­kai yra 25-erių me­tų, tik 4 au­to­bu­sai nau­jes­ni“, – sa­kė Jo­niš­kio au­to­bu­sų par­ko di­rek­to­rius Al­gir­das La­tai­tis.

Pa­sak jo, ka­dan­gi ke­lei­vių ve­ži­mo ta­ri­fai ne­ke­lia­mi nuo 2009 me­tų, bend­ro­vė sten­gia­si už­dirb­ti pa­ja­mų, vyk­dy­da­ma už­sa­ko­muo­sius rei­sus. Iš jų 2016 me­tais gau­ti 48,8 tūks­tan­čio eu­rų pa­ja­mų ar­ba – 8,7 tūks­tan­čio eu­rų dau­giau nei 2015 me­tais. Bend­ro­vė pra­dė­jo or­ga­ni­zuo­ti ke­lio­nes į Ry­gą, Len­ki­ją, Pak­ruo­jo dva­rą ir ki­tus Lie­tu­vos kam­pe­lius, įvai­rias šven­tes, ren­gi­nius. Už­sa­ko­vams au­to­bu­sų par­kas ga­li pa­siū­ly­ti du nau­jus au­to­bu­sus, kad vyks­tan­čių­jų ke­lio­nės bū­tų ma­žiau var­gi­nan­čios, ge­res­nės ko­ky­bės.

Už ki­tų au­to­bu­sų par­kų au­to­bu­sų įva­žia­vi­mą į Jo­niš­kio au­to­bu­sų sto­tį, UAB „Toks“ au­to­bu­so lai­ky­mą bend­ro­vės te­ri­to­ri­jo­je per 2016 me­tus gau­ta 4,8 tūks­tan­čio eu­rų pa­ja­mų.

Di­dy­sis pa­ja­mų šal­ti­nis vis ma­žė­ja

Liū­to da­lį pa­ja­mų su­da­ro mo­ki­nių pa­vė­žė­ji­mas, už ku­rį praė­ju­siais me­tais bend­ro­vė už­dir­bo 232,3 tūks­tan­čio eu­rų. Ma­žė­jant mo­ki­nių skai­čiui, šios pa­ja­mos taip pat kas­met ma­žė­ja. Ly­gi­nant su 2014 me­tais, jos su­ma­žė­jo dau­giau kaip 50 tūks­tan­čių eu­rų.

Iš vi­sų 25 bend­ro­vės au­to­bu­sų marš­ru­tų pel­nin­gi yra tik še­ši, pel­nin­giau­sias iš jų: Kriukai–Lazdyniškiai–Blauzdžiūnai–Kriukai–Bučiūnai–Joniškis. Taip pat pel­nin­gi marš­ru­tai į Ru­diš­kius, Mal­de­nius, Ža­ga­rę, Paš­vi­ti­nį, Po­šu­pes, marš­ru­tas per Skaist­gi­rį, Dauk­šius, Ban­do­rius ir ki­tus gre­ti­mus kai­mus.

Ta­čiau net 22 tūks­tan­čių eu­rų nuo­sto­lis pa­tir­tas dėl 15.30 va­lan­dos rei­so iš Jo­niš­kio į Šiau­lius. Ir dau­ge­lis ki­tų rei­sų į Šiau­lius taip pat pel­no ne­da­vė. Nuos­to­lin­gas bu­vo ir marš­ru­tas Joniškis–Jurdaičiai–Skaistgirys–Joniškis.

Iš vi­so praė­ju­siais me­tais bend­ro­vės pa­ja­mos sie­kė 570,2 tūks­tan­čio eu­rų, tai yra – dau­giau nei 2015 ir 2014 me­tais, o są­nau­dos išau­go iki 869,1 tūks­tan­čio eu­rų, 42,3 pro­cen­to iš jų su­da­rė dar­bo už­mo­kes­tis. 2016 me­tais at­leis­tas vie­nas dar­buo­to­jas, jo krū­vis pa­da­ly­tas ki­tiems dar­buo­to­jams, dirb­tu­vė­se įreng­ta sig­na­li­za­ci­ja, su­ma­žin­tos sar­gų – me­cha­ni­kų dar­bo va­lan­dos, ati­tin­ka­mai su­ma­žė­jo ir jų dar­bo už­mo­kes­čio są­nau­dos.

Au­to­rės nuo­tr.

Pa­sak di­rek­to­riaus Al­gir­do La­tai­čio, įta­kos „ne­bliz­gan­tiems“ fi­nan­si­niams re­zul­ta­tams tu­rė­jo bent ke­li veiks­niai: di­dė­jęs at­ly­gi­ni­mas, išau­gu­sios at­sar­gi­nių da­lių kai­nos, ma­te­ria­lio­jo tur­to per­kai­na­vi­mas, li­zin­go mo­kė­ji­mas.