
Naujausios
Autobusų parkas vėl krito į nuostolius
Joniškio autobusų parkas praėjusiais metais patyrė 87,5 tūkstančio eurų nuostolių, nors 2015-aisiais turėjo 109 tūkstančius eurų pelno.
Loreta RIPSKYTĖ
loretar@skrastas.lt
Autobusų likutinė vertė besiekė 1 eurą
Pasak direktoriaus Algirdo Lataičio, įtakos turėjo bent keli veiksniai. Praėjusiais metais net du kartus buvo keliami atlyginimai ir jiems reikėjo 15 procentų daugiau lėšų.
Taip pat įmonei teko samdyti nepriklausomus turto vertintojus, kad perkainotų materialiojo turto grupės gamybinius pastatus ir transporto priemones. Tai padaryta norint realiai įvertinti turimą bendrovės turtą, nes kai kurių važiuojančių autobusų likutinė vertė buvo vos vienas euras, o autobusai dar eksploatuojami. Net ir baigus eksploataciją kaip metalo laužas jie būtų parduoti brangiau. Įvertintas ir nuosavo kapitalo santykis.
Dar vienos išlaidos: 62 tūkstančiai eurų sumokėti už pernai lizingu įsigytus du naujus autobusus. Už juos dar liko mokėti 154 tūkstančius eurų. Lizingas paimtas penkeriems metams.
Pajamos iš užsakomųjų reisų
Per 2016 metus reguliaraus susisiekimo miesto ir priemiesčio maršrutuose bendrovė patyrė 301,9 tūkstančio eurų nuostolių, kurie kompensuoti tik iš dalies – 195,8 tūkstančio eurų. Viešųjų paslaugų sutartyje nustatytas kompensuojamų nuostolių savikainos tarifas buvo padidintas tik praėjusių metų gruodį.
„2016 metais padidėjo atsarginių dalių kainos. O reikia atsižvelgti, kad bendrovės transporto ūkis vidutiniškai yra 25-erių metų, tik 4 autobusai naujesni“, – sakė Joniškio autobusų parko direktorius Algirdas Lataitis.
Pasak jo, kadangi keleivių vežimo tarifai nekeliami nuo 2009 metų, bendrovė stengiasi uždirbti pajamų, vykdydama užsakomuosius reisus. Iš jų 2016 metais gauti 48,8 tūkstančio eurų pajamų arba – 8,7 tūkstančio eurų daugiau nei 2015 metais. Bendrovė pradėjo organizuoti keliones į Rygą, Lenkiją, Pakruojo dvarą ir kitus Lietuvos kampelius, įvairias šventes, renginius. Užsakovams autobusų parkas gali pasiūlyti du naujus autobusus, kad vykstančiųjų kelionės būtų mažiau varginančios, geresnės kokybės.
Už kitų autobusų parkų autobusų įvažiavimą į Joniškio autobusų stotį, UAB „Toks“ autobuso laikymą bendrovės teritorijoje per 2016 metus gauta 4,8 tūkstančio eurų pajamų.
Didysis pajamų šaltinis vis mažėja
Liūto dalį pajamų sudaro mokinių pavėžėjimas, už kurį praėjusiais metais bendrovė uždirbo 232,3 tūkstančio eurų. Mažėjant mokinių skaičiui, šios pajamos taip pat kasmet mažėja. Lyginant su 2014 metais, jos sumažėjo daugiau kaip 50 tūkstančių eurų.
Iš visų 25 bendrovės autobusų maršrutų pelningi yra tik šeši, pelningiausias iš jų: Kriukai–Lazdyniškiai–Blauzdžiūnai–Kriukai–Bučiūnai–Joniškis. Taip pat pelningi maršrutai į Rudiškius, Maldenius, Žagarę, Pašvitinį, Pošupes, maršrutas per Skaistgirį, Daukšius, Bandorius ir kitus gretimus kaimus.
Tačiau net 22 tūkstančių eurų nuostolis patirtas dėl 15.30 valandos reiso iš Joniškio į Šiaulius. Ir daugelis kitų reisų į Šiaulius taip pat pelno nedavė. Nuostolingas buvo ir maršrutas Joniškis–Jurdaičiai–Skaistgirys–Joniškis.
Iš viso praėjusiais metais bendrovės pajamos siekė 570,2 tūkstančio eurų, tai yra – daugiau nei 2015 ir 2014 metais, o sąnaudos išaugo iki 869,1 tūkstančio eurų, 42,3 procento iš jų sudarė darbo užmokestis. 2016 metais atleistas vienas darbuotojas, jo krūvis padalytas kitiems darbuotojams, dirbtuvėse įrengta signalizacija, sumažintos sargų – mechanikų darbo valandos, atitinkamai sumažėjo ir jų darbo užmokesčio sąnaudos.
Autorės nuotr.
Pasak direktoriaus Algirdo Lataičio, įtakos „neblizgantiems“ finansiniams rezultatams turėjo bent keli veiksniai: didėjęs atlyginimas, išaugusios atsarginių dalių kainos, materialiojo turto perkainavimas, lizingo mokėjimas.