Dizaino savaitė drąsino pilkas pelytes

Dizaino savaitė drąsino pilkas pelytes

Di­zai­no sa­vai­tė drą­si­no pil­kas pe­ly­tes

Ge­gu­žės 2–6 die­no­mis Šiau­liuo­se or­ga­ni­zuo­to­je Di­zai­no sa­vai­tė­je vy­ko dau­giau nei 30 įvai­rių ren­gi­nių. Bu­vu­sio „Bal­ti­jos“ res­to­ra­no pa­sta­te įkur­ta­me Di­zai­no sa­vai­tės epi­cent­re sa­vo pa­slap­tis at­sklei­dė ma­dos tink­la­raš­ti­nin­kai, iš­vaiz­dos trans­for­ma­ci­jas kū­rė sti­lis­tų ko­man­da, be­ver­tės pra­mo­nės šiukš­lės pa­vers­tos sti­lin­gais ak­se­sua­rais.

Si­mo­na SI­MO­NA­VI­ČĖ

simona@skrastas.lt

Epi­cent­ras – „Bal­ti­jo­je“

Po „Bal­ti­jos“ res­to­ra­ną bė­gio­ja šuo su pal­tu­ku – Di­zai­no sa­vai­tė­je sti­lin­gi net au­gin­ti­niai. Di­zai­no sa­vai­tė – 12 me­tų iš ei­lės vyks­tan­tis vie­nin­te­lis to­kio mas­to di­zai­no fes­ti­va­lis Lie­tu­vo­je, o Šiau­liuo­se ren­gia­mas ket­vir­tą kar­tą.

Fes­ti­va­lio or­ga­ni­za­to­rė Šiau­liuo­se in­ter­je­ro di­zai­ne­rė Ir­mi­na Sa­vic­kie­nė džiau­gia­si, jog su­si­do­mė­ji­mas Di­zai­no sa­vai­te, da­ly­vių skai­čius kas­met au­ga. „No­riu pa­ro­dy­ti, kad yra ne vien mu­gės, bet ir pro­fe­sio­na­lūs kū­rė­jai“, – sa­kė I. Sa­vic­kie­nė.

Šie­met nu­tar­ta įkur­ti Di­zai­no sa­vai­tės epi­cent­rą, ku­ria­me vie­no­je vie­to­je ga­lė­tų vyk­ti kuo dau­giau ren­gi­nių. Kas­dien ei­da­ma pro ne­be­nau­do­ja­mą bu­vu­sio „Bal­ti­jos“ res­to­ra­no pa­sta­tą Vil­niaus ir Dva­ro gat­vių san­kir­to­je di­zai­ne­rė su­ma­nė panau­do­ti šias erd­ves. Pas­ta­to sa­vi­nin­kai ge­ra­no­riš­kai ir neat­ly­gin­ti­nai su­ti­ko – pa­si­rū­pi­no ap­švie­ti­mu, elekt­ra, šil­dy­mu, su­tvar­kė kas­die­nius bui­ti­nius da­ly­kus.

Pra­mo­nės šiukš­lės ta­po ran­ki­nė­mis

Vie­nas iš fes­ti­va­lio ren­gi­nių „Pra­mo­nės šiukš­lės – di­zai­no idė­ja Šiau­liams“ pa­kvie­tė mies­to di­zai­ne­rius iš ga­my­bi­nių at­lie­kų kur­ti įvai­rius bal­dus, ins­ta­lia­ci­jas, ak­se­sua­rus. Be­ver­tės me­džia­gos ta­po nau­din­gos – vir­to kė­dė­mis ar mo­te­riš­ko­mis ran­ki­nė­mis.

„Per­nai at­ra­du­si lo­bius įvai­riau­sio plas­ti­ko, au­di­nių, odos pa­da­riau vie­ną ran­ki­nę ir bū­dą sa­vo šu­niui. Per tą lai­ką no­ras ne­nus­lo­po – po dar­bo va­ka­re pa­ga­mi­nau ke­tu­rias ran­ki­nes. Nors odos me­no nie­ka­da ne­si­mo­kiau, at­ra­dau sa­vo ypa­tin­gą py­ni­mo siū­lę, ri­ši­mo me­to­dą, kaip su­jung­ti odą“, – pa­sa­ko­jo ar­chi­tek­tė Ra­sa Pum­pu­tie­nė.

Pa­sak jos, kū­ry­bin­gai ga­li­ma at­ras­ti au­di­nių „kui­tu­kuo­se“, t. y. dė­vė­tų rū­bų par­duo­tu­vė­se. Išar­džius ir iš­skal­bus ga­li­ma pa­da­ry­ti nau­ją ga­mi­nį, pa­vyz­džiui, pa­gal­vė­les, krep­še­lius, mai­še­lius, ka­ban­čias spin­te­les, kė­džių už­val­ka­lus.

„Ka­dan­gi esu ar­chi­tek­tė, tai lyg pro­jek­tas su na­mo re­konst­ruk­ci­ja – nu­gy­ven­tas pa­sta­tas, bet iš jo ga­li­ma su­kur­ti kaž­ką nau­ja. Kar­tais pa­ti me­džia­ga pa­ki­ša min­tį, ką iš jos ga­li­ma pa­da­ry­ti“, – įsi­ti­ki­nu­si R. Pum­pu­tie­nė.

Ji pa­žy­mi – pri­ke­liant ant­ram gy­ve­ni­mui se­ną, iš­mes­tą daik­tą, ku­rio kaž­kas at­si­sa­kė, ko­vo­ja­ma prieš var­to­to­jiš­ku­mą.

As­me­ni­nis sti­lius – pa­gal gy­ve­ni­mo bū­dą

Di­zai­no sa­vai­tės me­tu Šiau­lių pro­fe­si­nio ren­gi­mo cent­ro Bui­ti­nių pa­slau­gų sky­rius pri­sta­tė įvaiz­džio kei­ti­mo pro­jek­tą „Rask sa­vo sti­lių“, ku­rį vyk­do ant­rus me­tus. Ja­me da­ly­vau­ja no­rin­tys pa­si­keis­ti mo­kyk­los moks­lei­viai. Sky­riaus kir­pė­jai, kos­me­ti­kai, siu­vė­jai kei­čia žmo­gaus sti­lių, fo­to­se­si­jos me­tu fo­tog­ra­fai už­fik­suo­ja po­ky­čius.

„Daž­niau­siai pro­jek­to da­ly­viai guo­džia­si, jog ne­ran­da sa­vęs, blaš­ko­si, no­ri įdo­miau at­ro­dy­ti. Svar­biau­sia – už­ves­ti ant ke­lio“, – pa­sa­ko­jo pro­jek­te da­ly­vau­jan­ti kir­pė­ja Ak­vi­lė Mor­ky­tė.

Ren­kan­tis šu­kuo­se­ną ji re­ko­men­duo­ja at­si­žvelg­ti į gy­ve­ni­mo bū­dą, įpro­čius. Ne­tu­rin­čiam lai­ko ir no­ro tvar­ky­tis, puo­se­lė­ti su­dė­tin­gą šu­kuo­se­ną, ji siū­lo rink­tis šu­kuo­se­ną, ku­rią pa­kak­tų ry­tą tik pa­šiauš­ti.

Dau­giau­siai su pro­jek­to da­ly­viais bend­rau­ja sti­lis­tas Do­vy­das Plius­či­kas, ne­tru­kus baig­sian­tis Bui­ti­nių pa­slau­gų sky­riaus kir­pė­jo spe­cia­ly­bę.

„Paly­gi­nti su vil­nie­čiais, šiau­lie­čiai ga­na kon­ser­va­ty­vūs, jau­ni žmo­nės ne­drą­sūs, su­si­gū­žę, bi­jo at­ro­dy­ti iš­skir­ti­niau, ryš­kiau at­skleis­ti sa­ve. Ma­no dar­bas – išo­rė­je pa­ro­dy­ti tai, kas sly­pi vi­du­je. Svar­biau­sia – ne­bi­jo­ti eks­pe­ri­men­tuo­ti“, – at­krei­pia dė­me­sį D. Plius­či­kas.

Aš­tuo­ne­rius me­tus Lon­do­ne sti­lis­tu dir­bęs vai­ki­nas tu­ri šio dar­bo pa­tir­ties, tad ži­no bū­dus, kaip kur­ti skir­tin­gus dra­bu­žių de­ri­nius, žais­ti su ap­ran­ga. Su pro­jek­to da­ly­viais jis bend­rau­ja apie dvi sa­vai­tes, vaikš­čio­da­mi po par­duo­tu­ves kal­ba apie lais­va­lai­kį, ma­dą, ren­ka­si dra­bu­žius.

„Aš kai­fuo­ju nuo to, kad žmo­gų ga­liu pa­da­ry­ti gra­žų. Kai mer­gi­na pa­si­žiū­ri į sa­ve, švy­ti, pa­ky­lė­ta šyp­so­si ir sa­ko: vau, čia aš“, – džiau­gė­si sti­lis­tas. Vi­sos pro­jek­te da­ly­va­vu­sios mer­gi­nos iš­lai­kė pa­keis­tą įvaiz­dį, to­liau su juo kon­sul­tuo­ja­si.

D. Plius­či­kas įsi­ti­ki­nęs, jog dė­me­sį sa­vo iš­vaiz­dai, ap­ran­gai skir­ti bū­ti­na, nes tai vei­kia ne tik žmo­gaus išo­rę, bet ir sa­vi­jau­tą. Žmo­gus la­biau pa­si­ti­ki sa­vi­mi, komp­li­men­tai su­tei­kia lai­mės, pri­si­de­da prie sėk­mės dar­be ir as­me­ni­nia­me gy­ve­ni­me.

„Gy­ve­na­me vie­ną kar­tą, ne­rei­kia bū­ti pil­ko­mis pe­ly­tė­mis“, – ma­no sti­lis­tas.

Ant so­cia­li­nių tink­lų ban­gos

Ma­dos blo­ge­rių zo­no­je apie sa­vo es­te­ti­kos po­jū­tį pa­sa­ko­jo bū­rys ma­dos tink­la­raš­ti­nin­kių. Apie ma­dos fo­tog­ra­fi­ją tink­la­raš­tį „Aleks­gam­zo“ ra­šan­tis vy­ras – Alek­sas Gam­zin. Jis ir „vlo­ge­ris“ – „You­tu­be“ ka­na­le ku­ria vaiz­do įra­šus apie ma­dą, da­li­ja pa­ta­ri­mus, kaip po­zuo­ti prieš fo­toob­jek­ty­vą. A. Gam­zin jau yra su­kū­ręs apie 100 vaiz­do įra­šų.

„Pra­džio­je bu­vo la­bai ne­drą­su pra­dė­ti, ypač sa­ve fil­muo­ti, kur­ti vi­deo- ir juos vie­šin­ti in­ter­ne­te, kur lais­vai ga­li pa­ma­ty­ti, ko­men­tuo­ti vi­si. Bu­vo įvai­rių reak­ci­jų. Daž­niau­siai reak­ci­jos tei­gia­mos, bet pa­si­tai­ko bjau­rių ko­men­ta­rų. Juos ig­no­ruo­ju – jei prie sa­vęs ne­pri­si­lei­di, jie iš­nyks­ta“, – sa­kė tink­la­raš­ti­nin­kas.

Pa­sak jo, no­rint bū­ti sėk­min­gu tink­la­raš­ti­nin­ku, rei­kia at­ras­ti sa­vo iš­skir­ti­nu­mą, uni­ka­lu­mą, ne­su­si­lie­ti su mi­nia. Veik­la in­ter­ne­te jau pra­dė­jo ne­šti ir fi­nan­si­nę nau­dą –  moks­lei­vis gau­na įvai­rių dar­bo pa­siū­ly­mų.

Nuot­rau­kų da­li­ji­mo­si so­cia­li­nia­me tink­le „Ins­tang­ram“ A. Gam­zin pa­ste­bė­jo di­zai­no na­mai „Waps­va“, jiems vai­ki­nas da­bar fo­tog­ra­fuo­ja. Ne­se­niai su juo su­si­sie­kė ju­ve­ly­rai iš Ame­ri­kos, San Fran­cis­ke pa­siū­lę dar­bą – fo­tog­ra­fuo­ti pa­puo­ša­lus jų so­cia­li­nėms erd­vėms.

Daug įvai­rių kom­pa­ni­jų, žmo­nių į tink­la­raš­ti­nin­ką krei­pia­si su pa­siū­ly­mais at­siųs­ti įvai­rių pro­duk­tų, ku­riuos jis tu­rė­tų pa­ban­dy­ti ir apie juos pa­ra­šy­ti at­si­lie­pi­mą.

A. Gam­zin taip pat ne­se­niai pra­dė­jo kur­ti sa­vo dra­bu­žius ir ava­ly­nę. „Man la­bai pa­tin­ka trans­for­muo­ti se­nus rū­bus, nes pa­sau­ly­je ir taip per daug rū­bų. Pap­ras­čiau­sia trans­for­muo­ti džin­sus – te­rei­kia nu­kirp­ti apa­čią, pra­kirp­ti ke­lius. Marš­ki­nė­lius ga­li­ma iš­pieš­ti. Svar­biau­sia – ne­si­var­žy­ti to, kad pa­tys pa­si­ga­mi­no­te rū­bą“, – pa­ta­ria ma­dos ži­no­vas.

Alek­sas ti­ki­si, jog sa­vo pa­vyz­džiu ga­li įkvėp­ti ki­tus da­ry­ti gy­ve­ni­me tai, ko trokš­ta.

Gied­riaus BA­RA­NAUS­KO nuo­tr.

Iš ga­my­bos at­lie­kų šiau­lie­tė ar­chi­tek­tė Ra­sa Pum­pu­tie­nė su­kū­rė ori­gi­na­lią, vie­ne­ti­nę ran­kų dar­bo ran­ki­nę.

Di­zai­no sa­vai­tės or­ga­ni­za­to­rė Šiau­liuo­se Ir­mi­na Sa­vic­kie­nė džiau­gia­si, jog fes­ti­va­lis au­ga ir su­lau­kia vis di­des­nio šiau­lie­čių su­si­do­mė­ji­mo.

Šiau­lių pro­fe­si­nio ren­gi­mo cent­ro Bui­ti­nių pa­slau­gų sky­riaus ren­gia­mo įvaiz­džio kei­ti­mo pro­jek­to „Rask sa­vo sti­lių“ sti­lis­tas Do­vy­das Plius­či­kas įsi­ti­ki­nęs, jog dė­me­sį sa­vo iš­vaiz­dai, ap­ran­gai skir­ti bū­ti­na, nes tai vei­kia ne tik žmo­gaus išo­rę, bet ir sa­vi­jau­tą.

Tink­la­raš­ti­nin­kas, fo­tog­ra­fas, dra­bu­žių kū­rė­jas Alek­sas Gam­zin, ra­šy­da­mas apie ma­dą, no­ri pa­drą­sin­ti ki­tus.

Bu­vęs „Bal­ti­jos“ res­to­ra­no pa­sta­tas vir­to Di­zai­no sa­vai­tės epi­cent­ru, pa­ro­dų ir ren­gi­nių vie­ta.