„Lidl“ rūpi sauga: parduotuvėse – gyvybes gelbstintys defibriliatoriai

„Lidl“ rūpi sauga: parduotuvėse – gyvybes gelbstintys defibriliatoriai

„Lidl“ rū­pi sau­ga: par­duo­tu­vė­se – gy­vy­bes gelbs­tin­tys de­fib­ri­lia­to­riai

Įė­ję į „Lidl“ par­duo­tu­vę, ne­to­li įė­ji­mo, ant sie­nos pa­ste­bė­si­te dė­žu­tę su ma­to­mu už­ra­šu SOS. Jos vi­du­je – au­to­ma­ti­nis išo­ri­nis de­fib­ri­lia­to­rius, ki­taip ta­riant, prie­tai­sas, at­ku­rian­tis nor­ma­lų šir­dies rit­mą. To­kie įren­gi­niai šie­met įdieg­ti vi­so­se „Lidl“ pre­ky­bos tink­lo par­duo­tu­vė­se.

Ug­nė VAI­NI­LAI­TY­TĖ

Prie­tai­sas, ku­rio dė­žu­tė­je yra ir pir­mo­sios pa­gal­bos rin­ki­nys, pa­de­da at­kur­ti šir­dies rit­mą dar iki at­vyks­tant me­di­kams. Ir – svar­biau­sia – juo ga­li nau­do­tis kiek­vie­nas, net ir ne­tu­rin­tis me­di­ci­ni­nio iš­si­la­vi­ni­mo. Kai ku­rio­se ša­ly­se de­fib­ri­lia­to­riai jau yra ta­pę to­kiu pat sa­vai­me su­pran­ta­mu vie­šo­sios pa­skir­ties pa­sta­tų at­ri­bu­tu, kaip ug­nies ge­sin­tu­vai. Dieg­da­mas šiuos įren­gi­nius, pre­ky­bos tink­las „Lidl“ orien­tuo­ja­si į šiuos pa­žan­gius vi­suo­me­nės svei­ka­tos ir sau­gos stan­dar­tus.

Trys lem­tin­gos mi­nu­tės

Di­de­lių su­si­bū­ri­mų vie­to­se, to­kio­se kaip oro uos­tai, ge­le­žin­ke­lio ar au­to­bu­sų sto­tys, taip pat pre­ky­bos cent­rai, grei­to­ji me­di­ci­nos pa­gal­ba daž­niau­siai kvie­čia­ma dėl su­tri­ku­sio šir­dies rit­mo – kai žmo­gus ne­ten­ka są­mo­nės, jam pra­si­de­da trau­ku­liai. De­fib­ri­lia­to­rius su­re­gu­liuo­ja šir­dies skil­ve­lių vir­pė­ji­mą ir pa­vo­jus gy­vy­bei stip­riai su­ma­žė­ja – pa­nau­do­jus šį apa­ra­tą per pir­mas tris mi­nu­tes, 75 pro­c. at­ve­jų žmo­gus at­si­gau­na.

„Esa­me, ko ge­ro, vie­nin­te­lis Lie­tu­vo­je maž­me­ni­nės pre­ky­bos tink­las, ku­ris tu­rės po de­fib­ri­lia­to­rių kiek­vie­no­je sa­vo par­duo­tu­vė­je. Nu­ta­rė­me įsi­reng­ti pa­čius mo­der­niau­sius, au­to­ma­ti­nius prie­tai­sus, kad už­tik­rin­tu­me mak­si­ma­lų sau­gu­mą – mums svar­bi kiek­vie­no žmo­gaus gy­vy­bė“, – sa­kė „Lidl Lie­tu­va“ cent­ri­nės tar­ny­bos va­do­vas, val­dy­bos na­rys Ma­rius Ky­bar­tas.

Skam­bu­tis me­di­kams – au­to­ma­ti­nis

„Lidl“ de­fib­ri­lia­to­rių dė­žu­tė­se, pa­ka­bin­to­se ma­to­mo­se ir leng­vai priei­na­mo­se par­duo­tu­vių vie­to­se, su­mon­tuo­ti GSM mo­du­liai. Tad, ati­da­rius dė­žu­tę, au­to­ma­tiš­kai skam­bi­na­ma Bend­ro­sios pa­gal­bos cent­ro (BPC) nu­me­riu 112. Be to, prie­tai­sų SIM kor­te­lės yra re­gist­ruo­tos, tad BPC ope­ra­to­riai iš­kart ma­tys, iš ku­rios „Lidl“ par­duo­tu­vės skam­bi­na­ma.

Pa­sak „Lidl Lie­tu­va“ dar­bų sau­gos va­do­vo Po­vi­lo Me­de­lio, au­to­ma­ti­nis prie­tai­sas su GSM ry­šiu su­tau­po lai­ko ir lei­džia su­si­telk­ti į gai­vi­ni­mą: net ir ne­tu­rint su sa­vi­mi mo­bi­lio­jo te­le­fo­no, bus sėk­min­gai su­si­siek­ta su BPC ir iš­kvies­ta grei­to­ji me­di­ci­nos pa­gal­ba.

Pir­mo­sios pa­gal­bos tei­kė­jams tai pui­ki ga­li­my­bė tuo pat me­tu pa­lai­ky­ti tie­sio­gi­nį ry­šį su me­di­kais ir nau­do­ti de­fib­ri­lia­to­rių, va­do­vau­jan­tis ja­me įra­šy­to­mis bal­so inst­ruk­ci­jo­mis.

Ap­mo­ko dar­buo­to­jus

Prik­li­ja­vus elekt­ro­dus prie nu­ken­tė­ju­sio­jo kū­no, au­to­ma­ti­nis de­fib­ri­lia­to­rius įver­ti­na šir­dies dar­bą. Bal­so inst­ruk­ci­ja nu­ro­do, ką da­ry­ti pir­mo­sios pa­gal­bos tei­kė­jui.

„Jei rei­ka­lin­ga, prie­tai­sas šo­ką su­tei­kia pa­ts, au­to­ma­tiš­kai – ne­rei­ka­lin­gi jo­kie pa­pil­do­mi myg­tu­kų pa­spau­di­mai. Pri­rei­kus at­lik­ti dirb­ti­nį kvė­pa­vi­mą, de­fib­ri­lia­to­rius dik­tuo­ja rit­mą, ko­kiu grei­čiu, kiek kar­tų pa­spaus­ti, kiek kar­tų įpūs­ti ir kiek il­gai pūs­ti orą, da­rant dirb­ti­nę plau­čių ven­ti­lia­ci­ją“, – pa­sa­ko­jo P. Me­de­lis.

Nors šir­dies de­fib­ri­lia­to­riu­mi nau­do­tis yra ne­su­dė­tin­ga, „Lidl“ par­duo­tu­vių va­do­vau­jan­tys dar­buo­to­jai pri­va­lo­mai ap­mo­ko­mi, kaip juo gai­vin­ti nu­ken­tė­ju­sį­jį, iš­ti­kus ne­lai­mei, ir tin­ka­mai su­teik­ti pir­mą­ją pa­gal­bą.

Užs. Nr. 374316

„Lidl Lie­tu­va“ dar­bų sau­gos va­do­vo Po­vi­lo Me­de­lio tei­gi­mu, au­to­ma­ti­nis prie­tai­sas su GSM ry­šiu su­tau­po lai­ko ir lei­džia su­si­telk­ti į gai­vi­ni­mą.

„Lidl“ par­duo­tu­vių dar­buo­to­jai ap­mo­ko­mi, kaip nau­do­tis de­fib­ri­lia­to­riu­mi ir pri­rei­kus su­teik­ti pir­mą­ją pa­gal­bą.