
Naujausios
Lieka kulniuoti keliu
Šiaulių K. Donelaičio ir kaimyninių gatvių gyventojai priversti eiti važiuojamąja kelio dalimi, nes šiame mikrorajone nėra nei šaligatvių, nei kelkraščių. Labiausiai nerimaujama, kad nenukentėtų keliu į mokyklą ir iš jos einantys vaikai.
Šaligatvių įrengimo planai ištirpo. Gatves be šaligatvių ir be eiti tinkamų kelkraščių Šiauliuose galima skaičiuoti šimtais.
Edita KARKLELIENĖ
edita@skrastas.lt
Neramu dėl vaikų
Kristijono Donelaičio gatvės gyventoja Jadvyga Urbonaitienė sako kiekvieną rytą su nerimu žiūrinti, kaip į už poros šimtų metrų esančią Ragainės progimnaziją keliu, abejomis jo pusėmis, kulniuoja pulkai moksleivių, o per žingsnį nuo jų dideliu greičiu be paliovos važiuoja automobiliai.
„Neduok Dieve, eidami gatve pirmokai apsistumdytų – žingsnis iki tragedijos“, – sako ne vieną dešimtmetį K. Donelaičio gatvėje gyvenanti moteris.
Ypač, anot jos, rizikinga žiemą, kai į kelio pakraščius sustumiamas sniegas – pėstieji dėl to priversti eiti važiuojamąja dalimi aplenkdami dar ir sniego krūvas.
Bėda, anot J. Urbonaitienės, ir su suaugusiais, ypač su ne vietiniais, kurie atvyksta aplankyti K. Donelaičio kapinėse besiilsinčių artimųjų – stovi ir dairosi, kur eiti.
Nėra šaligatvio – nėra problemos
Anot ponios Jadvygos, automobilių srautas K. Donelaičio gatvėje ypač rytinėmis valandomis ir vakarais labai didelis: važiuoja gyventojai, važiuoja pramonininkai, važiuojama į čia pat esančias K. Donelaičio kapines. Intensyvus eismas čia ir naktį.
Šiaulietės teigimu, kadaise, projektuojant gatves šalia senojo Šiaulių viaduko, ir žodžiu buvo kalbėta, ir dokumentaliai įforminta, kad šaligatviai K. Donelaičio gatvėje ir greta esančiose Kauno, Pagėgių, Verduliukų, Girulių, Verdulių ir kitose šio miesto centro pašonėje esančio mikrorajono gatvėse bus įrengti. Tačiau planai liko popieriuje, o šaligatviui atmatuotas keliolikos metrų pločio per visą K. Donelaičio gatvę, palei kelią, atkirstas žemės rėžis užaugo žole ir tapo nepraeinamu.
J. Urbonaitienė pasigenda miesto valdžios rūpinimosi žmonių saugumu, ir ji sukrus, įsitikinusi, tik tada, kai įvyks nelaimė.
„Pas mus taip įprasta“, – sakė moteris.
Gelbėjami esantys takai
Šaligatvių mieste nėra ne tik K. Donelaičio bei greta esančiose gatvėse. Jais negali pasigirti ir kai kurių Medelyno, Šimšės, kitų miesto mikrorajonų gatvių gyventojai.
O kai kurių Šiaulių mieste esančių šaligatvių būklė – apverktina, tačiau dėl lėšų stygiaus naujų takų nežadama.
Vis dėlto „pirmoji pagalba“ avariniams šaligatviams sugalvota. Remontui paskirtos nesuskilusios plytelės, kurios lieka rekonstruojant 3,5 kilometro dviračių taką nuo Gegužių gatvės iki senojo viaduko. Susidėvėjusias ir sudužusias šaligatvių plyteles susidėvėjusiomis, tik nesudužusiomis keičia socialines pašalpas gaunantys asmenys.
Naujų šaligatvių įrengimo, panašu, dar teks palaukti.
Pagal Lietuvoje galiojančias Kelių eismo taisykles numatyta, kad pėstieji privalo eiti šaligatviais arba pėsčiųjų takais dešine puse, o ten, kur jų nėra, – kelkraščiu; jeigu šaligatvio, pėsčiųjų tako, kelkraščio nėra arba jais eiti negalima, leidžiama eiti viena eile važiuojamosios dalies pakraščiu.
Tad kol kas pėsčiųjų saugumas – pačių pėsčiųjų reikalas.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
GATVĖ: Gyventojų saugumu susirūpinusios Jadvygos Urbonaitienės žodžiais, šiemet švenčiant lietuvių grožinės literatūros pradininko K. Donelaičio jubiliejinius metus, jo vardu pavadinta gatvė Šiauliuose lieka pamiršta.
SITUACIJA: Iš mokyklos grįžtantys vaikai priversti kasdien laviruoti tarp medžių ir be perstojo zujančių automobilių. Situacija dėl saugumo žiemą tampa ekstremali.
EISMAS: Gyventojai sako, kad transporto priemonių eismo srautas K. Donelaičio gatvėje išskirtinai gausus, o važiuojama neretai viršijant leistiną greitį.