Naujasis aplinkkelis – saugumui ir švarai

Naujasis aplinkkelis – saugumui ir švarai

Naujasis aplinkkelis – saugumui ir švarai

Dar prieš kelias savaites sunkiasvorių ir lengvųjų automobilių burzgesio kiaurą parą kankintoje, išmetamųjų dujų terštoje Kairių gyvenvietėje dėl naujojo aplinkkelio dabar ramu ir saugu. Šis aplinkkelis – vienas iš keturių Lietuvoje pastaruoju metu tiesiamų aplinkkelių, kuriems panaudojama Europos Sąjungos Sanglaudos fondo parama.

Kairių seniūnas Artūras Šulčius negaili gerų žodžių greitkelio idėjos sumanytojams ir darbų vykdytojams.

Justė BUDINAITĖ

Oras grynėja, ežeras skaidrėja

Jei šiomis dienomis užsuktumėte į vos už penkių kilometrų nuo Šiaulių esančius Kairius, drąsiai pasakytumėte, jog miestelis dabar priklauso tik jo gyventojams: ramu ir tylu.

Per patį gyvenvietės vidurį nutiestame ir Kairius tarsi į dvi dalis padalijusiame kelyje Panevėžys–Šiauliai įvairaus gabarito transporto priemonių judėjimas dar neseniai buvo toks intensyvus, kad eismo saugumu besirūpinantiems specialistams teko įrengti greičio matuoklį. Tačiau nei juo, nei važiavimo greitį ribojančiais kelio ženklais nekantrius vairuotojus ne visuomet pavykdavę sutramdyti.

Kairių seniūnas Artūras Šulčius džiaugiasi, kad, automobilių srautą nukreipus į miestelį aplenkiantį naująjį aplinkkelį, dabar mokiniai gali saugiai pasiekti greta kelio esančią Kairių mokyklą.

Seniūnui smagu ir dėl oro grynumo. Anot jo, daugybę metų automobilių išmetamų dujų tvaiku kvėpavę žmonės pagaliau gali įkvėpti gaivaus oro.

„Net neabejoju, kad aplinkkelis naudingas ne tik visiems eismo dalyviams, bet ir Kairių gyventojams, – sako A. Šulčius. – Turime nuostabų Kairių ežerą. Esu tikras, kad dėl naujojo aplinkkelio švarus bus ne tik miestelio oras, bet ir šio ežero vanduo.“

Seniūnas tikisi, kad, laikui bėgant, gyventojų patogumui pavyks rasti kompromisą ir su keleivių vežimo bendrovėmis.

Kelyje – daugybė inovacijų

Važiuojantys naujuoju keliu nuo Šiaulių miesto iki Radviliškio greičiausiai jau spėjo pajusti tikrą malonumą.

Po rekonstrukcijos daugiau nei devynių kilometrų senojo kelio atkarpa, buvusi dviejų eismo juostų ir vietomis tenkinusi vos III kategorijos keliui keliamus reikalavimus, pasikeitė neatpažįstamai – įrengtas modernus keturių eismo juostų kelias su 5,5 metro pločio žalia skiriamąja juosta, o aplink Kairių gyvenvietę naujai nutiestas apskrities gyventojų seniai lauktas septynių kilometrų ilgio aplinkkelis.

Naujajame kelyje – pravažos įvairių gabaritų transporto priemonėms net dvylika vieno lygio trišalių ir keturšalių sankryžų virto penkiomis moderniomis žiedinėmis, skirtingų lygių ir „turbo“ sankryžomis.

Šiaulių apskrities VPK Kelių policijos biuro Analizės, planavimo ir prevencijos grupės vyresniojo specialisto Justo Pundzos teigimu, dvi „turbo“, o ne tradicinės žiedinės sankryžos rekonstruotoje šioje kelio atkarpoje įrengtos siekiant išvengti transporto priemonių spūsčių.

Tokios sankryžos principas tas, kad kraštine dešiniąja (pirmąja) eismo juosta automobiliai gali važiuoti tiesiai nemažindami numatyto važiavimo greičio ir nerodydami posūkio, nes į žiedą jie neįvažiuoja – tik pravažiuoja.

Tuo tarpu į žiedinę sankryžą įvažiuoja tik kraštine kairiąja (antrąja) eismo juosta važiuojantys eismo dalyviai.

Inovacijos – eismo dalyviams

Kelio ir aplinkkelio, kokiu dabar gali didžiuotis Šiaulių apskrities gyventojai, rekonstrukcijos ir tiesimo projekto užsakovas – Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, projekto rengėjas UAB „Kelprojektas“, rangovas UAB „Šiaulių plentas“ kartu su partneriu AB „Panevėžio keliai".

Pagrindinis projekto tikslas – padidinti magistralinio kelio laidumą ir eismo saugą, apsaugoti Kairių miestelį nuo intensyvaus tranzitinio transporto eismo, sumažinti neigiamą poveikį aplinkai.

Kelias priklauso europinei magistralei E272 Vilnius–Panevėžys–Šiauliai–Palanga ir transeuropiniam kelių tinklui, todėl jam modernizuoti ir aplinkkeliui tiesti buvo panaudotos Europos Sąjungos sanglaudos fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos. Bendra darbų vertė – 128,4 milijono litų, iš jų 87,7 milijono litų sudaro ES sanglaudos fondo parama.

Darbus atlikusios UAB „Šiaulių plentas“ technikos direktoriaus pavaduotojas Vaidas Varnas viliasi, kad eismo dalyviai naująjį kelią tausos, kad jam pavyks išvengti piktadarių išpuolių.

Aplinkkeliai saugo nuo tranzitinio eismo

Saugant miestus nuo tranzitinio transporto srautų, 2007–2013 metų laikotarpiu ES sanglaudos fondo lėšomis Lietuvoje tiesiami keturi nauji aplinkkeliai – Vilniaus vakarinis, Vilniaus išorinis pietinis, Kairių ir Priekulės.

Nutiesus aplinkkelius miestuose pagerėja eismo sauga, sumažėja transporto spūstys, triukšmas ir oro tarša. Aplenkiant miestus galima važiuoti greičiau, sudaromos geresnės sąlygos verslui, krovinių vežėjams.

Kol nėra aplinkkelių, tranzitinis transportas pasklinda tam nepritaikytomis miestų gatvėmis. Ypač daug problemų kelia sunkiasvorės krovininės transporto priemonės – dėl jų nesaugu kitiems eismo dalyviams, pablogėja aplinkos kokybė, greitai suyra gatvių danga.

Aplinkkeliai tiesiami įgyvendinant Susisiekimo ministerijos administruojamą Ekonomikos augimo veiksmų programos priemonę „Saugų eismą gerinančios inžinerinės infrastruktūros diegimas, miestų aplinkkelių tiesimas“.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

MODERNUMAS: Kelias į Radviliškį – šiuo metu vienas moderniausių šalyje.

GYVENVIETĖ: Kairių seniūnas Artūras Šulčius įsitikinęs, kad dėl naujojo kelio Kairiai taps švaria ir jaukia gyvenviete.

Užs. Nr. 163770