
Naujausios
Naujos marketingo taisyklės: neverta spėlioti, reikia analizuoti
Šiaulių verslo atstovai ir marketingo specialistai vasario 26 dieną rinksis į Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) rengiamą konferenciją „LiMA Day Šiauliai 2016. Dėmesio strategija“. Šeštą kartą organizuojama konferencija išaugo iki visos dienos renginio ir sukvietė net 13 pranešėjų, kurie kalbės apie tai, kaip išlikti nelygioje kovoje dėl vartotojų dėmesio šiandien ir ateityje. Pranešėjai ir dalyviai griaus mitus apie tai, kas reklamoje veikia, o ką jau reikia pamiršti, kaip mąsto vartotojai, o kaip – marketingistai bei kartu ieškos atsakymo į amžiną klausimą – kaip sudominti klientus ir išlaikyti jų dėmesį.
Artėjant konferencijai, kalbamės su vienu iš lektorių – skaitmeninės reklamos ir komunikacijos agentūros „Socialus marketingas“ vadovu Arijumi Žaku, kuris padeda gaudytis paraleliniame socialinių tinklų pasaulyje. Pasak Arijaus – žaidimo taisyklės pasikeitė, o tiksliau – keičiasi nuolat, tad norint nelikti brangiai kainuojančioje užmarštyje, būtina veikti.
Skelbiate, kad taisyklės keičiasi – ar socialiniuose tinkluose iš viso galioja kokios nors taisyklės, ar svarbu žūtbūt atrasti kažką naujo, ko niekas kitas dar nedarė?
Taisyklės iš tiesų pasikeitė. Tai, kas veikė anksčiau, dabar nebeveikia. Beprasmis turinys, nesąmoningi konkursai, žūtbūtinis like'ų rinkimas ar orientavimasis į gerbėjų skaičių – tai tipinės problemos, su kuriomis susiduria prekių ženklai. Labai dažnai įmonių vadovai spaudžia savo marketingo ar komunikacijos specialistus ir kelia jiems neteisingus tikslus. O jie neturi galimybės apsiginti ir būna priversti vadovautis nurodymais. Todėl esmė – ne atrasti kažką naujo, o daryti tai, kas kuria naudą ir vertę vartotojui.
Reklamos kūrėjai juokauja – „kopijuok ir didžiuokis“ bei nevengia sekti jau patikrintomis pėdomis. Ką iš tiesų galima sėkmingai kopijuoti, ar kitaip tariant – adaptuoti, o kada geriau vengti sekti paskui minią?
Aš esu originalaus ir unikalaus turinio šalininkas. Socialiniai tinklai – tai labai dinamiška ir į situaciją labai greitai turinti reaguoti komunikacijos erdvė. Sakykime, mūsų patirtis rodo, kad receptai, kurie lietuviams atrodo skanūs, latviams – neskanūs, o estai išvis nesupranta, kas tai yra. Todėl turinys, kuris buvo sukurtas dėl kažkokio tikslo kažkokiai konkrečiai tikslinei auditorijai visai nebūtinai tiks kitam tikslui ir kitai tikslinei auditorijai.
Kuris kelias patikimesnis – išsiskirti ir rizikuoti, kad liksi nesuprastas ar sekti paskui madas ir rizikuoti, kad liksi nepastebėtas? Gal yra ir trečias kelias?
Aš pasirinkčiau rizikuoti ir būti suprastam bei pastebėtam. Kiekvienas prekės ženklas turi savo problematiką, savo tikslus, iššūkius ir lūkesčius. Sprendimų reikėtų ieškoti tik įvertinus visus šiuos faktorius.
Dar visai neseniai įvairūs reklamos guru skelbė, kad „reklamiška“ reklama nebeveikia, reikia įdomaus turinio. Vėliau paaiškėjo, kad gero turinio neužtenka, reikia jį dar ir tinkamai pateikti.
Iš tikrųjų, apie reklamos poveikio mažėjimą buvo ir yra kalbama visais laikais, visose amžiaus kategorijose. Tyrimai rodo, kad tam tikrais atvejais tai gali būti tiesa, tačiau, mano nuomone, jeigu reklama neveiktų, nė vienas prekės ženklas nesireklamuotų, nes tai būtų tiesiog beprasmiška.
Mes gyvename informacijos pertekliaus amžiuje, kada mūsų dėmesį bando patraukti kone kiekvienas prekės ženklas. Kalbant apie Facebook'ą, jis yra sukūręs savo algoritmą, kurio pagrindinis tikslas – kiekvienam vartotojui išfiltruoti tik jam labiausiai tinkantį turinį. Koks yra algoritmo principas ir kokiais būdais galima jį „šiek tiek apeiti“ – tai gana plati atskira tema.
Tad jei gyvename amžiuje, kur visko tiesiog per daug – kas toliau?
Nereikėtų pamiršti, kad šiais laikais mes turėtume nebenaudoti intuityvaus marketingo, kai reklaminiai ar komunikaciniai sprendimai priimami todėl, kad „mes taip jaučiame“. Šiandien mes privalome sekti duomenis, matuoti viską, ką tik galime – analizuodami rezultatus, visada rasime mūsų tikslinei auditorijai tinkamą sprendimą. Nereikia spėlioti, reikia analizuoti.
Pabaigai – paprastas tiesus klausimas – ar tiesa, kad šiandienos vartotojas jau viską matė ir girdėjo? O gal jo visai nereikia stebinti?
Nemanau, kad marketingo specialistų užduotis – linksminti vartotojus (išskyrus specifinius produktus ar paslaugas). Mūsų užduotis – sudominti vartotojus, net ir tuos, kuriems atrodo, kad jie viską žino geriau. O kai vartotojai įsitraukę, jie apie nieką kitą nemąsto. Reziumuojant, komunikacijos socialiniuose tinkluose (ir dažnai ne tik juose) tikslas – suteikti vartotojui pridėtinės vertės, sukurti motyvaciją, kodėl jis turi su mumis draugauti ir kokia jam iš to nauda.
Dėkojame Arijui Žakui už pokalbį ir kviečiame vasario 26 dieną apsilankyti Šiaulių arenoje, didžiausioje marketingo konferencijoje Šiaurės Lietuvoje „LiMA Day Šiauliai 2016. Dėmesio strategija“.
Tarp kitų pranešėjų – Dovilė Filmanavičiūtė, kūrybinės agentūros „Adell Taivas Ogilvy“ skaitmeninių sprendimų skyriaus vadovė, kuri patars, kaip suvilioti išlepusią auditoriją ir likti kūrybiškam, įdomiam ir naudingam. Tadas Kupsčys, reklamos planavimo agentūros „Omnicom Media Group“ skaitmeninės komunikacijos padalinio vadovas, daugiau dėmesio skirs prekių ženklų karams skaitmeninėje erdvėje. Artūras Bulota, kūrybinių darbuotojų bendradarbiavimo centro „Talent Garden“ įkūrėjas pažvelgs į ateities kultūrą ir tai, kokių paslaugų ir produktų reikės rytoj. Viešnia iš Argentinos – Victoria Diaz, agentūros „Branding Tomorrow“ įkūrėja, atkreips dėmesį į ateities gyvenimo būdo prekių ženklus, neatsiejamus nuo naujų žmonių įpročių. Semiotikas Andrius Grigorjevas, integruotos komunikacijos grupės „Idea Group“ strategijos vadovas Baltijos šalyse pakvies pažvelgti plačiau ir strategiją suprasti kaip būdą mąstyti apie ateitį, modeliuoti ją ir taip pelnyti vartotojų dėmesį.
Apie praktinius reklamos idėjų taikymo aspektus papasakos Šiaurės Lietuvos regiono sėkmingo verslo istorijų autoriai – AB „Šiaulių bankas“, UAB „Vilmers“, AB „GUBERNIJA“, elektroninė parduotuvė „B-a.eu“ ir „Pakruojo dvaras“.
Visa renginio programa ir registracija: http://www.lima.lt/lt/renginiai/artimiausi-renginiai/item/283.html
„Mes gyvename informacijos pertekliaus amžiuje, todėl labai svarbu analizuoti ir atsirinkti tai, kas verta dėmesio“, – teigia Arijus Žakas, agentūros „Socialus marketingas“ vadovas.