Nei „kū kū“, nei Turkijos

Nei „kū kū“, nei Turkijos

Nei „kū kū“, nei Turkijos

Šiaulių tarptautinis šaukinys „S kū kū“ ant lėktuvo, skrendančio į Turkiją, dar neatsiras. Skrydžius iš Šiaulių oro uosto į Turkijos kurortus skambiai žadėjusios bendrovės „Go Planet Travel“ veikla vakar sustabdyta. Ji neatskleidžia, kiek bilietų iš Šiaulių spėjo parduoti. Šiaulių oro uosto direktorius Romas Mikšys tvirtina, kad ieškoma kito kelionių organizatoriaus.

Irena BUDRIENĖ

irena@skrastas.lt

Sugadintos atostogos

Valstybinis turizmo departamentas (VTD) pranešė, kad gavus prašymą dėl nemokumo, sustabdytas kelionių organizatoriaus „Go Planet Travel“ pažymėjimas.

Vakar turistai neišvyko į Kretą (Graikija) iš Vilniaus oro uosto.

Skubiai buvo sprendžiama dėl 143 suaugusių ir 4 vaikų, kurie vakar rytą nuskrido į Antaliją (Turkija) ir nebuvo apgyvendinti viešbučiuose.

VTD direktorė dr. R. Balnienė spręsdama susidariusią situaciją susisiekė su LR ambasadoriumi Turkijoje K. Kudzmanu.

Pranešta, kad draudimo kompanijos „Compensa Vienna Insurance Group“ atstovai pasirengę operatyviai dengti operatoriaus „Go Planet Travel“ įsipareigojimus užsienyje esantiems turistams.

Savo ruožtu bendrovė „Go Planet Travel“ išplatino pranešimą, kuriame apgailestavo dėl susiklosčiusios situacijos.

„Kompanija daro viską, kad tie, kurie dabar yra išvykę, grįžtų namo numatytu laiku, o tų, kurių atostogų planai buvo sutrikdyti – gautų tinkamą kompensaciją“, – rašoma „Go Planet Travel“ pranešime spaudai.

Bendrovė aiškino tapusi intrigų auka ir žada teisybės ieškoti teisiniu keliu.

Panašu, kad teisybės ieškos ir keleiviai, tapę nemokios „Go Planet Travel“ aukomis. Vakar pasirodė pranešimų, kad Turkijoje jie buvo laikomi įkaitais – dėl bendrovės skolų viešbučiams, šie neatidavė keleiviams jų pasų.

Oro bendrovė nutraukė sutartį

Lietuvos užsakomųjų skrydžių oro bendrovė „Grand Cru Airlines“ nutraukė sutartį su kelionių organizatore „Go Planet Travel“ ir nuo liepos 17 dienos nebeteiks jai paslaugų.

„Grand Cru Airlines“ vadovas Valdas Barakauskas patvirtino, kad sutartis nutraukta liepos 3 dieną, nes „Go Planet Travel“ neatsiskaitė už paslaugas.

„Esminis sutarties pažeidimas – nemokumas. „Go Planet Travel“ nuo šių metų vasario pradėjo neatsiskaityti už suteiktas paslaugas, o didžiausios skolos susikaupė už kovo, balandžio, gegužės ir birželio mėnesius. Bendra „Go Planet Travel“ skola šiuo metu siekia apie 4 milijonus litų“, – tvirtino V.Barakauskas.

„Grand Cru Airlines“, „Go Planet Travel“ ir atvykstamojo turizmo bendrovė „Go Baltic Travel“ iki šiol priklausė prieš metus veiklą pradėjusiam holdingui „Grand Go Group“ – jis valdė 50 procentų „Grand Cru Airlines“ ir po 100 procentų „Go Planet Travel“ ir „Go Baltic Travel“ akcijų.

Šiuo metu 100 procentų „Grand Cru Airlines“ akcijų priklauso Kipro bendrovei „Brenalan Investments Ltd.“, kuri vienintele įmonės akcininke tapo gegužės 27 dieną, rodo Registrų centro duomenys.

„Grand Go Group“ holdingą gegužės pradžioje už neskelbiamą sumą įsigijo verslininko Sauliaus Vaitkevičiaus valdoma grupė „WPI investments“. Tuomet teigta, kad „WPI investments“ perka ir holdingui priklausančią „Grand Cru Airlines“ akcijų dalį.

S. Vaitkevičiaus teigimu, padėtis dėl „Grand Cru Airlines“ akcijų įsigijimo yra ginčytina.

Liepos 4–17 dienomis keliaujantiems „Go Planet Travel“ klientams siūloma įsitikinti, ar apmokėti viešbučiai ir ar kelionė įvyks sklandžiai.

Įvykiai pasisuko priešinga kryptimi

Kreditų biuro „Creditinfo“ analizė rodė, kad bendrovės „Go Planet Travel“ bankroto tikimybės rizika yra „labai aukšta“, o vidutinė įsiskolinimų trukmė – 109 dienos.

Nemokumo paskelbimo išvakarėse su „Šiaulių krašto“ žurnaliste bendravęs „Go Planet Travel“ marketingo ir komunikacijos vadovas Tomas Kirša šią informaciją nutylėjo. Jis teigė, kad bendrovei gerai sekasi pardavinėti skrydžius į Antaliją iš Šiaulių oro uosto ir žadėjo, kad rudenį bus surengti ne mažiau kaip keturi tokie skrydžiai. „Susidomėjimas yra didelis, mes tikime šiuo projektu“, – tada tvirtino „Go Planet Travel“ atstovas.

Kiek pardavė bilietų?

Sustabdžius kelionių organizatoriaus „Go Planet Travel“ veiklą, Šiaulių oro uosto direktorius Romas Mikšys „Šiaulių kraštui“ teigė, jog bus ieškoma būdų tęsti žadėtą projektą, kad šiauliečiams nebūtų atimta galimybė skristi į Antaliją ir kitus kurortus iš Šiaulių.

Jo teigimu, skrydžių oro bendrovė „Grand Cru Airlines“ neatsisako bendradarbiauti su Šiaulių oro uostu. „Deriname pozicijas, kad būtų pasirašytas kontraktas su aviakompanija dėl jos aptarnavimo Šiaulių oro uoste“, – aiškino R. Mikšys.

Jis pripažino, kad susidariusi situacija oro uostui nenaudinga. „Tik pradėtas projektas stringa dėl partnerių kaltės“, – sakė direktorius.

Jam nerimą kelia tai, kad nepavyksta sužinoti, kiek bilietų skrydžiams iš Šiaulių pardavė sustabdytas kelionių organizatorius „Go Planet Travel“.

„Kitą savaitę bus susitikimas, ir jie mums pasakys, kiek bilietų parduota pilna kaina, kiek paimta avanso“, – teigė R. Mikšys. Jo nuomone, skrydžiai turėjo būti apdrausti. Be to, direktoriaus žodžiais, bus ieškoma kito kelionių organizatoriaus, ant kurio pečių būtų galima perkelti įsipareigojimų keleiviams naštą.

Savivaldybė tvirtina pinigų dar nepervedusi

Šiaulių miesto meras Justinas Sartauskas „Šiaulių kraštui“ tvirtino, kad Savivaldybė projektui įgyvendinti nepervedė nė lito, nors buvo žadėjusi 100 tūkstančių litų oro uosto infrastruktūrai gerinti, 250 tūkstančių litų – viešinimo paslaugoms.

„Projektą reikėtų tęsti, bet jis turi būti sėkmingas“, – sakė meras.

Skrydžių oro bendrovės „Grand Cru Airlines“ vadovas Valdas Barakauskas „Šiaulių kraštui“ nepatvirtino, kad bus vykdomi skrydžiai į Antaliją ir kitus kurortus iš Šiaulių oro uosto.

„Nesame pasirašę sutarties su Šiaulių oro uostu“, – sakė V. Barakauskas.

Jono TAMULIO nuotr.

BLEFAS: „Susidomėjimas yra didelis, mes tikime šiuo projektu“, – apie skrydžius iš Šiaulių į Antaliją kalbėjo „Go Planet Travel“ atstovas Tomas Kirša bendrovės nemokumo paskelbimo išvakarėse.

KLAUSIMAS: Šiaulių oro uosto direktorius Romas Mikšys sakė nežinąs, kiek bilietų skrydžiams iš Šiaulių pardavė sustabdytas kelionių organizatoriaus „Go Planet Travel“.

Šiaulių oro uoste gegužės pabaigoje lankėsi svečiai iš Turkijos ir ragino atvykti į rojų. Į oro uostą buvo atvykę Dalamano oro uosto vadovas Hamdi Guvenc, Turkijos kultūros ir turizmo ministerijos, Šiaulių kelionių agentūrų, kelionių operatoriaus „Go Planet Travel“ atstovai.

Politikai skubėjo, o sutarties net nėra?

Šiaulių miesto taryba gegužės pradžioje neeiliniame posėdyje apsisprendė 350 tūkstančių litų remti turistinių skrydžių į Turkiją projektą. Skubėta, kad Šiaulių oro uostas galėtų pasirašyti sutartį su avialinijomis dėl užsakomųjų reisų rugsėjį-spalį. Dabar pasirodo, kad sutarties dar nėra.

Šiaulių oro uostas skrydžius į Turkijos kurortus planavo dviem metams. Šį rugsėjį–spalį – į Antaliją, daugiausia 7 užsakomuosius reisus, mažiausiai – 4. Kitąmet – 18 skrydžių į Antaliją ir 10 – į Dalamaną.

Per dvejus metus projektui įgyvendinti Savivaldybė savo įmonei Šiaulių oro uostui atseikėtų iš viso 350 tūkstančių litų.

Iš jų 250 tūkstančių litų – projekto reklamai ir paslaugoms viešinti, 100 tūkstančių litų – keleivių terminalo infrastruktūrai plėsti.

Numatoma įrengti saugomą 50 vietų automobilių aikštelę, pirkti kėdžių keleivių terminalui. Iš viešinimo lėšų – skrydžiams skirtas lėktuvas bus perdažytas, papuoštas miesto simbolika ir Šiaulių oro uosto tarptautiniu šaukiniu.

Šiemet būtų reikėję 225 tūkstančių litų.

Politikai, priimdami sprendimą, vienas kitą tikino, jog projektas reikalingas. Iš 20 Tarybos narių 18 balsavo už, du nedalyvavo balsavime.

Romas Mikšys, Šiaulių oro uosto įmonės direktorius, tikino, jog ir avialinijų bendrovė „Grand Cru Airlines“, su kuria bus pasirašoma sutartis, ir operatorius, kelionių organizatorius „Go Planet Travel“ rinkoje dirba 10–12 metų.

Tada aiškinta, kad „Grand Cru Airlines“ turi 4 lėktuvus, per metus skraidina 50 tūkstančių keleivių. „Go Planet Travel“ per šiuos metus planuojanti išvežti į keliones 24 tūkstančius turistų.

Šiaulių projektui būtų skirtas 148 vietų „Boeing“.

Teigta, kad nuo kiekvieno skrydžio Šiaulių oro uosto įmonė gautų 5000 litų pajamų.