Pietiniu aplinkkeliu važiuoti saugiau, taupiau, greičiau

Pietiniu aplinkkeliu važiuoti saugiau, taupiau, greičiau

Pietiniu aplinkkeliu važiuoti saugiau, taupiau, greičiau

Pietiniu miesto aplinkkeliu vadinama naujoji Baltų gatvė Šiauliuose sujungė Pramonės, Gegužių ir Sembos gatves. Specialistai šį projektą vadina vienu iš sėkmingiausių, aplinkkeliu važiuojantieji džiaugiasi sutaupantys laiko ir degalų, o policijos pareigūnai – sumažėjusiomis spūstimis centrinėse miesto gatvėse.

Justė BUDINAITĖ

Greičiau ir saugiau

Praėjo vos pustrečių metų, kai Šiauliai turi pietinį Baltų gatvės aplinkkelį, o retas šiaulietis prisimena, kad neseniai šiose vietose bolavo laukai ir krūmynai.

Aplinkkelio, dar vadinamo Išradėjų gatvės tęsiniu, patogumus jau spėjo įvertinti sunkiasvorių transporto priemonių vairuotojai, kuriems tikslui pasiekti tekdavo vingiuoti centrinėmis miesto gatvėmis. Patenkinti ir lengvųjų automobilių vairuotojai. Ir kodėl nesidžiaugti, jei naujajame kelyje „nepritupdyta“ šviesoforų, o numatytas leistinas važiavimo greitis, skirtingai nei kitur mieste, 70 kilometrų per valandą.

Aplinkkelis – patogus ir pėstiesiems bei dviratininkams, nes čia įrengtas jiems skirtas takas. Greta naujojo kelio gyvenantis dviratininkas pasakojo kiekvieną vakarą minėtu taku išsirengiantis pasivažinėti: automobilių kelias nuo dviračių tako čia atskirtas plačia veja.

Naujasis dviračių takas ženkliai pagerino ir pėsčiųjų bei dviratininkų susisiekimą su Rėkyvos, pietiniu, pramoniniu, sodų rajonais, kuriuose gyvena nemažai miestiečių.

Viskas suplanuota iki smulkmenų

Didžiąja dalimi iš Europos Sąjungos biudžeto finansuotu projektu siekta, kad eismo dalyviams būtų patogu bei saugu. Tai garantuoja ne tik minėtas 2,36 kilometro ilgio takas dviratininkams bei pėstiesiems, bet ir aplinkkelio apšvietimas (įrengta ir rekonstruota 119 apšvietimo sistemos atramų), nuotekų tinklai, aštuonios autobusams sustoti skirtos vietos.

Naujojo aplinkkelio ilgis – beveik pustrečio kilometro. Iš jo nutiesta kelio atkarpa į Statybininkų gatvę. Taigi dabar gyventojams nebereikia važiuoti judriausiomis gatvėmis – aplinkkelis patogus pasiekiant bet kurį Šiaulių miesto mikrorajoną.

Baltų gatvės gale pasukus į kairę – Gegužiukų gyvenvietė (Šiaulių rajonas). Dešinėje – Sembos ir Gegužių gatvės, kuriomis patogiausia pasiekti ilgiausią bei judriausią Šiauliuose Tilžės gatvę.

Pagalvota ir apie verslą

Pietinis Šiaulių aplinkkelis – patogus verslui. Mat greta jo esančioje Pramonės gatvėje gausu įmonių, todėl čia itin intensyvus krovininių transporto priemonių eismas.

Ne veltui gimus idėjai įrengti šį aplinkkelį prabilta apie galimybę efektyviau koncentruoti pervežimus, sumažinti tranzitinį transportą mieste, didinti transporto verslo ekonominį konkurencingumą ir plėtrą.

Projekto sumanytojai ir įgyvendintojai pasirūpino, kad verslo įmonėms būtų pagerintas susisiekimas su pagrindiniais keliais, transporto srautą nukreipiant nuo miesto centro į magistralinį kelią E272 Vilnius–Panevėžys–Šiauliai–Palanga–Klaipėda.

Projekto įgyvendinimas kompleksiškai siejasi ir su kitomis miesto plėtros priemonėmis – Šiaulių miesto industrinio parko įkūrimo ir plėtros bei Šiaulių logistikos centro įkūrimo projektais.

Policija – už

„Spaudžiu ranką tam, kuriam šovė idėja nutiesti aplinkkelį“, – sako Šiaulių apskrities VPK Kelių policijos biuro viršininkas Kęstutis Dičius.

Pasak jo, kelias įrengtas pačiu laiku.

„Įsivaizduokime, kad visos transporto priemonės, dabar važiuojančios Baltų gatve, važiuotų per miesto centrą, – kalba Kelių policijos biuro vadovas. – Tilžės ir Pramonės sankryžoje vairuotojams tektų užtrukti tikrai ne kelias ar keliolika minučių.“

Transporto srauto nukreipimas nuo miesto centro, anot pareigūno, padidina saugumą kiekvienam eismo dalyviui.

Milijoninis projektas

Bendra projekto „Šiaulių miesto gatvių, kelių jungčių tarp aplinkkelių ir miesto rajonų nutiesimo ir modernizavimo II etapas (pietinio aplinkkelio modernizavimas, Sembos, Išradėjų, Pramonės, Statybininkų gatvių rekonstrukcija)“ vertė – 15,56 milijono litų. Šiam projektui beveik 12 milijonų litų skirta iš Europos regioninės plėtros fondo, apie 1,5 milijono litų – valstybės biudžeto lėšų. Daugiau kaip du milijonus litų skyrė ir Šiaulių miesto savivaldybė.

Atlikti darbai buvo finansuoti pagal 2007–2013 metų Susisiekimo ministerijos administruojamą Ekonomikos augimo veiksmų programos priemonę „Savivaldos transporto infrastruktūros modernizavimas ir plėtra“.

Užs. Nr. 189991

Jono TAMULIO nuotr.

TAKAS: Palei pietinį aplinkkelį įrengtas erdvus dviračių takas.

TAUPYMAS: Transporto priemonių srautas iš centrinių miesto gatvių nukreiptas į aplinkkelį. Kelionės metu sutaupoma ir laiko, ir degalų.