Prieš reikalaudamas privalai būti pavyzdžiu

Prieš reikalaudamas privalai būti pavyzdžiu

Prieš rei­ka­lau­da­mas pri­va­lai bū­ti pa­vyz­džiu

Ra­gin­da­ma sau pa­val­džias įstai­gas kuo ra­cio­na­liau nau­do­ti val­do­mą tur­tą, pa­vyz­dį tu­ri ro­dy­ti ir pa­ti Sa­vi­val­dy­bė. Ma­žu pa­vyz­džiu ga­li­ma va­din­ti per­mai­nas Sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos trans­por­to ūky­je. Po dau­ge­lio de­šimt­me­čių pra­dė­tos re­mon­tuo­ti ir pa­čio­je mies­to šir­dy­je esan­čio Sa­vi­val­dy­bės pa­sta­to pa­tal­pos.

Pra­dė­jus nau­jos ka­den­ci­jos dar­bus, at­kreip­tas dė­me­sys ir į Sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos au­to­mo­bi­lių ūkį. Dar­buo­to­jai nau­do­jo­si au­to­mo­bi­liais, ku­rių am­žius – ke­lio­li­ka ar net dvi­de­šimt me­tų. Trans­por­to prie­mo­nės nau­do­jo daug de­ga­lų, bran­giai kai­na­vo jų prie­žiū­ra, re­mon­to dar­bai. Mies­to me­ro Ar­tū­ro Vi­soc­ko nu­ro­dy­mu bu­vo nu­ra­šy­ti trys pa­tys se­niau­si au­to­mo­bi­liai, vie­to­je jų nu­pirk­tas nau­jas, vie­nas pa­ti­ki­miau­sių vi­du­ti­nės kla­sės mo­de­lių Toyo­ta Aven­sis, į jį iš­kart bu­vo su­mon­tuo­ta du­jų įran­ga.

Tuo­met daug kal­bė­ta, kad nau­jas Sa­vi­val­dy­bės pir­ki­nys bus skir­tas tik me­ro reik­mėms, ta­čiau mies­to va­do­vas sėk­min­gai nau­do­ja­si 10 me­tų se­nu­mo Volks­wa­gen Pas­sat ir pa­gei­da­vi­mų per­sės­ti į nau­ją trans­por­to prie­mo­nę ne­tu­ri. Nau­jo­ji Toyo­ta skir­ta pra­ktiš­kai vien dar­buo­to­jų reik­mėms, daž­niau­siai ja va­žiuo­ja­ma į ki­tuo­se mies­tuo­se vyks­tan­čius dar­bo su­si­ti­ki­mus. Nuo 2016 me­tų sau­sio pra­džios iki šių me­tų bir­že­lio 1-osios su šiuo au­to­mo­bi­liu nu­va­žiuo­ta jau be­veik 63 tūks­tan­čiai ki­lo­met­rų. Vi­sos nau­jo au­to­mo­bi­lio iš­lai­dos 1 ki­lo­met­rui su­da­ro 0,06 eu­ro, kai se­nes­nių trans­por­to prie­mo­nių iš­lai­dos tris­kart di­des­nės – 0,19 eu­ro už ki­lo­met­rą. Toyo­ta Aven­sis įsi­gi­ji­mo kai­na bu­vo 17 900 eu­rų, dar 950 eu­rų kai­na­vo du­jų įran­ga. Įver­ti­nus tris kar­tus su­ma­žė­ju­sias są­nau­das, ma­ty­ti, kad ši trans­por­to prie­mo­nė vi­siš­kai at­si­pirks po 3,5 me­tų!

Įver­ti­nus eko­no­mi­nį efek­tą, gal­vo­ja­ma ir apie ki­tą žings­nį – nau­ju pa­keis­ti bent vie­ną iš Sa­vi­val­dy­bės nau­do­ja­mų 2003 ir 2006 me­tais pa­ga­min­tų mik­roau­to­bu­sų. Pas­ta­rie­ji taip pat daž­nai tar­nau­ja il­ges­nėms ke­lio­nėms į sos­ti­nę, kai į mi­nis­te­ri­jas ar ki­tas vals­ty­bi­nes ins­ti­tu­ci­jas vyks­ta di­des­nis dar­buo­to­jų skai­čius.

Anks­čiau Sa­vi­val­dy­bės au­to­mo­bi­liai bu­vo pri­skir­ti ati­tin­ka­miems sky­riams, o da­bar dar­bo reik­mėms dar­buo­to­jai ga­li re­zer­vuo­ti ne­tgi me­ro nau­do­ja­mą au­to­mo­bi­lį, jei tik jis neu­žim­tas. Te­rei­kia už­pil­dy­ti elekt­ro­ni­nę re­gist­ra­ci­jos for­mą. Ši bend­ra sis­te­ma lei­džia ra­cio­na­liai iš­nau­do­ti vi­sas trans­por­to prie­mo­nes, to­dėl ga­li­ma iš­si­vers­ti ir su ma­žes­niu au­to­mo­bi­lių par­ku.

At­nau­ji­nant au­to­mo­bi­lių par­ką, ma­ži­nant jų skai­čių ir pri­tai­kius dar ke­le­tą pa­pras­tų tau­py­mo prie­mo­nių, iš­lai­dos au­to­mo­bi­lių ūkiui ge­ro­kai su­ma­žė­jo. Jei 2015 m. trans­por­to iš­lai­ky­mas (su vai­ruo­to­jų dar­bo už­mo­kes­čiu) at­siė­jo 6 300 eu­rų per mė­ne­sį, tai 2016 m. jau 6 000 eu­rų, o šie­met – 5 200 eu­rų per mė­ne­sį. Be to, ra­dę lais­vo lai­ko, Sa­vi­val­dy­bės vai­ruo­to­jai pri­žiū­ri Pri­si­kė­li­mo aikš­tės ir Sau­lės Laik­ro­džio aikš­tės ža­liuo­sius plo­tus (apie 3 ha). Sam­dy­tai bend­ro­vei už vie­no se­zo­no šie­na­vi­mo dar­bus rei­kė­tų su­mo­kė­ti 6 780 eu­rų, da­bar de­ga­lai ir ki­tos eksp­loa­ta­vi­mo me­džia­gos kai­nuo­ja apie 750 eu­rų. Va­sa­rą žo­lė šio­se rep­re­zen­ta­ci­nė­se vie­to­se pjau­na­ma ne re­čiau kaip 3 kar­tus per mė­ne­sį.

„Tai pa­pras­ti ele­men­ta­raus vei­ki­mo pa­vyz­džiai, ku­riems ne­rei­kia kur­ti jo­kių stra­te­gi­jų, il­ga­lai­kių pla­nų ar nu­ro­dy­mų „iš aukš­čiau“. To­kie ir pa­na­šūs da­ly­kai tu­rė­tų bū­ti da­ro­mi dau­ge­ly­je įstai­gų, tar­si pa­gal ne­ra­šy­tą su­si­ta­ri­mą“, – sa­kė Šiau­lių me­ras Ar­tū­ras Vi­soc­kas, – o sklan­des­nei Sa­vi­val­dy­bės veik­lai, ma­nau, tu­ri įta­kos ir dar­bo ap­lin­kos ge­ri­ni­mas. Nuo 2015 me­tų pa­gal fi­nan­si­nes ga­li­my­bes tvar­ko­mos vie­no gra­žes­nių mies­te sta­ti­nio pa­tal­pos. Sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos pa­sta­te at­nau­jin­ti du ko­ri­do­riai, dvi laip­ti­nės, re­mon­tuo­ta da­lis ke­lias­de­šimt me­tų ne­tvar­ky­tų dar­buo­to­jų ka­bi­ne­tų. Tie­sa, me­ro pa­va­duo­to­jų, di­rek­to­riaus ir ma­no ka­bi­ne­tai ne­bu­vo re­mon­tuo­ja­mi. Esu įsi­ti­ki­nęs, kad pa­gar­bus po­žiū­ris į dir­ban­čius žmo­nes ir įstai­gos lan­ky­to­jus lei­džia kur­ti pri­dė­ti­nę ver­tę – tvar­kin­ga ir tin­ka­ma dar­bui ap­lin­ka pa­si­reikš tei­sin­gais spren­di­mais, na­šes­niu ir at­sa­kin­ges­niu dar­bu.“

Užs. Nr. 354230