Šiauliečius vežios „pa­ro­di­niai“ au­to­bu­sai

Šiauliečius vežios „pa­ro­di­niai“ au­to­bu­sai

Šiauliečius vežios „parodiniai“ autobusai

Vakar šiauliečiams bendrovė „Busturas“ pristatė įsigytus naujus autobusus „Mercedes Benz Conecto G“. Trys autobusai kainavo 2,2 milijono litų. Vienas iš jų 21-uoju maršrutu keleivius veža jau nuo pirmadienio.

Rūta JANKUVIENĖ

ruta@skrastas.lt

Pagaminti prieš metus

Trenkiant dūdų maršui aikštėje 11 valandą išrikiuoti naujieji mersedesai. Palyginimui atvarytas ir vienas senasis trisdešimtmetis „Volvo“. Skirtumas akivaizdus. Nors vieno miestiečio teigimu, ir „senolis“ dar gerai atrodo: „Yra baisesnių.“

„70 procentų autobuso būklė priklauso nuo vairuotojo – nuo to, kaip prižiūri", – paaiškina senojo autobuso vairuotojas Vitalijus Volosenko.

Tomas Bielinskas, bendrovės „Busturas“ generalinis direktorius, mano, jog naujieji mersedesai tarnaus mažiausiai 15 metų.

Įsigyti jie iš tarptautinį konkursą laimėjusios „Mercedes“ kompanijos atstovės Lietuvoje bendrovės „Silberauto“. „Busturas“ juos pirko išsimokėtinai per 7 metus už 2,2 milijono litų (su palūkanomis).

Pirkti „parodiniai“ autobusai, kurie buvo prieš metus pagaminti ir demonstruoti parodose. Pardavėjo atstovas tikina: jeigu būtų reikėję pagal užsakymą gaminti, būtų trečdaliu brangiau kainavę.

Skaičiuojama, kad kuro sąnaudos ir eksploatacijos išlaidos bus mažesnės nei kitų „Busturo“ autobusų. „Vien dėl mažesnių kuro sąnaudų pusė kainos mums atsipirks per 10 metų“, – teigia T. Bielinskas.

Mersedesai – pailginti, žemagrindžiai, dideli langai, durys plačios. Gali vežti per 170 keleivių – yra 133 stovimos vietos, 34 sėdimos ir 4 vietos neįgaliesiems. Neįgaliesiems su vežimėliais įrengtas rankiniu būdu nuleidžiamas įvažiavimas į autobusą.

Vairuotojui patiko

Smalsūs miestiečiai, daugiausia Šiaulių kolegijos studentai ir senjorai, lipo į autobusų salonus apsidairyti, nelaukdami oficialių kalbų.

„Labai geras autobusas – vien pavadinimas ką reiškia, – gyrė mersedesą jo vairuotojas Algimantas Mikaliūnas. – Geras vairuoti, patogus ir saugus keleiviams, nes jie patys valdo duris – nuo pusės autobuso.“

Autobusui sustojus, reikia paspausti mygtuką „stop“ ir durys atsidaro. Mygtukas suveikia, vairuotojui įjungus valdymo mechanizmą.

„Užsidaro durys automatiškai, – aiškina vairuotojas. – Jeigu kas dar ranką kyštelės, jos vėl atsidarys. Kol durys neužsiveria, autobusas iš vietos nepajuda.“

A. Mikaliūnas – vienas geriausių bendrovės vairuotojų, dirba 34 metus. Sako, jog tik antrą kartą nuo Nepriklausomybės atgavimo gauna vairuoti naują autobusą. Juo keleivius veža nuo pirmadienio.

Priedas – ekskursija

Pirmieji jį išbandė šiauliečiai, važiuojantys 21 maršrutu. Mersedesai dar riedės 7 ir 12 maršrutais. Šiais trimis maršrutais važiuoja daugiausia keleivių.

Iki liepos mėnesio „Busturas“ sulauks dar 9 naujų autobusų, varomų dujomis. Juos iš valstybės gaus nemokamai pagal specialią programą. Pernai taip sulaukė 8 autobusų.

„Tada jau 20 procentų autobusų parkas bus atnaujintas“, – sako T. Bielinskas.

„Busturas“ turi apie šimtą autobusų, iš jų 14 autobusų yra 25–30 metų.

Po naujų autobusų pristatymo kas norėjo išbandė kelionę mersedesais nuo aikštės iki „Busturo“ bendrovės. Keliautojams surengta ir ekskursija po įmonę.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

PIRKINYS: Šiauliečius pradeda vežti nauji autobusai „Mercedes Benz“ – „Busturas“ už juos atseikės 2,2 milijono litų per 7 metus.

KELEIVIAI: Kolegijos studentai sėdo išbandyti kelionės mersedesu.

VAIRUOTOJAS: Algimantas Mikaliūnas nuo pirmadienio naujuoju autobusu veža keleivius ir sako, jog jie jau įvertino galimybę patiems valdyti duris: „Paspaudžia mygtuką „stop“, ir durys atsidaro.“