
Naujausios
Ryškėja dar viena žiedinė sankryža
Jei viskas seksis, kaip sumanyta, po kelerių metų Šiaulių miestas pasipildys dar viena žiedine sankryža, o vėliau miestą nuo Radviliškio pusės apjuos dar vienas aplinkkelis.
Edita KARKLELIENĖ
edita@skrastas.lt
Derinami projektai, vyksta derybos
Žiedinės sankryžos techninis projektas rengiamas, rangovas kelis kartus jau kreipėsi ir derino jį su Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Saugaus eismo komisija.
Sausio 29 dieną vyksiančiame Šiaulių miesto savivaldybės tarybos posėdyje ketinama teikti sprendimo projektą dėl žemės sklypo dalies – 0,1379 hektaro – paėmimo visuomenės poreikiams iš privataus asmens Šiauliuose Išradėjų gatvėje. Žemė reikalinga žiedinei sankryžai Šiauliuose, Aukštabalio ir Baltų gatvių sankirtoje įrengti, Aukštabalio gatvei tarp Baltų ir Serbentų gatvių įrengti ir Serbentų gatvei tarp Aukštabalio ir esamos Serbentų gatvės įrengti.
Registrų centro duomenimis, paimamos dalies 0,1379 (pagal detalųjį planą) vidutinė rinkos kaina būtų 11686 eurų.
Nauda neabejoja
Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, Saugaus eismo komisijos pirmininkas Romanas Kančauskas idėjos Baltų ir Aukštabalio gatvių sankirtoje įrengti žiedinę sankryžą efektu neabejoja.
Valdininkas įsitikinęs, kad žiedas naujajame aplinkkelyje, sujungusiame itin apkrautą Pramonės ir Išradėjų gatvę su Gegužių gatve, iš kurios tiesus įvažiavimas į Tilžės gatvę bei į magistralinį kelią Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas, tik dar labiau palengvintų automobilininkų kančias piko valandomis. Juolab kad įrengus žiedinę sankryžą, į ją sueitų dar trys ar keturios kaimynystėje esančios šalutinės gatvės.
„Miesto gatvės, ypač Pramonės ir Tilžės, yra stipriai apkrautos. Žiedinė sankryža, be kliūčių nukreipianti transporto srautą reikiama kryptimi – vienintelė išeitis išvengiant vadinamųjų eismo kamščių“, – akcentavo R. Kančauskas.
Žiedinės sankryžos efektyvumu neabejoja ir Šiaulių apskrities Kelių policijos biuro viršininkas Kęstutis Dičius. Jo žodžiais, žiedas išspręstų ne tik spūsčių, bet ir saugumo problemas, taip pat miesto teršimo ir triukšmo.
Žiedinė sankryža – ne pabaiga
Idėja pratęsti Išradėjų gatvę, o vėliau įrengti žiedinę sankryžą, Savivaldybėje gimė prieš keletą metų.
Viena atkarpa – Išradėjų gatvės tęsinys Baltų gatvė – jau padaryta.
Baltų bei Aukštabalio gatvių žiedinė sankryža, pasak R. Kančausko, dar ne pabaiga, ji – tik dalis didesnio projekto. Jei pavyktų su Šiaulių rajono savivaldybe ir Automobilių kelių direkcija sukirsti rankomis dėl dar vieno miesto aplinkkelio – Šiauliams automobilių spūsčių sindromas greičiausiai nebegrėstų.
Aplinkkelis prasidėtų nuo Bertužių sankryžos, atvažiuojant nuo Radviliškio. Nutiestu keliu, nesukant į Aleksandriją, galima būtų nuvažiuoti į Šiaulių pramonės parką. Tolesnis kelias – išvažiavimas į Dubijos, paskui – Serbentų gatvę.
Tada Serbentų gatvėje galima būtų išvažiuoti į šios gatvės atkarpą, kuri šiuo metu jau yra projektuojama, ir išlįsti į planuojamą Baltų ir Aukštabalio gatvių žiedinę sankryžą.
Planus įgyvendinti biudžetui kainuotų milžinišką sumą, mat iš Europos Sąjungos katilo nuo šiol finansuojamas tik aplinkkelių įrengimas.
„Jei paminėtą miesto apvažiavimą ir miesto gatvių pratęsimą pavyktų įteisinti kaip aplinkkelį, našta biudžetui sumažėtų“, – sakė R. Kančauskas.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
DARBAI: Žiedinei sankryžai Šiauliuose Baltų ir pratęstoje Aukštabalio gatvių sankirtoje įrengti atliekami pirmieji darbai. Svarbiausias – žemės sklypo įsigijimas.
SANKRYŽA: Neabejojama, kad žiedinė sankryža neseniai įrengtame aplinkkelyje Baltų gatvėje nemažą dalį transporto nukreiptų nuo Pramonės bei Tilžės gatvių.