Sustabdžius eismą oro tarša sumažėjo trigubai

Sustabdžius eismą oro tarša sumažėjo trigubai

Sustabdžius eismą oro tarša sumažėjo trigubai

Vakar, Tarptautinės dienos be automobilio proga, Šiaulių miesto savivaldybė valandai uždarė eismą centrinėje gatvėje, specialistai atliko triukšmo ir oro taršos tyrimus.

Simona SIMONAVIČĖ

simona@skrastas.lt

Didėja eismo intensyvumas

Dešimt maišelių oro, supakuoto intensyvaus eismo metu, ir dešimt – uždarius Tilžės gatvę atkarpoje nuo Vytauto gatvės iki Aušros alėjos. Pakilęs triukšmo lygis pro šalį važiuojant transporto priemonei akivaizdus – praburzgus autobusui matavimo aparatas šokteli iki 92,6 decibelo (dB). Žmogui nekenksmingas iki 70 dB triukšmas.

Nuo 8 valandos dvi valandas šioje gatvės atkarpoje Municipalinės aplinkos tyrimų laboratorijos specialistai skaičiavo eismo intensyvumą. Nustatyta, jog nuo 8 iki 9 valandos lengvųjų automobilių pravažiavo 800, kitą valandą – 700. Autobusų atitinkamai – 80 ir 60, krovininių automobilių – 40 ir 20.

„Jei padauginsime iš 24 valandų, tai per parą būtų apie 10 tūkstančių automobilių, per metus – 4 milijonai. Kiekviena pravažiuojanti mašina šioje atkarpoje palieka savo pėdsaką, triukšmą. Triukšmo lygis viršija normatyvą iki 20 dB“, – komentavo Šiaulių municipalinės aplinkos tyrimų laboratorijos vedėjas Robertas Klimas.

Jis pažymi, jog lietingą dieną ore kietųjų dalelių koncentracija mažesnė, tačiau triukšmo lygis – didesnis.

Sustabdžius eismą, triukšmo lygis sumažėjo 16 dB, oro užterštumas sumažėjo 3 kartus. „Stovime 2-3 kartus sveikesnėje aplinkoje. Ar tiek kartų gyventume ilgiau, nežinau, bet mūsų savijauta pagerėja“, – teigė R. Klimas.

Pasak jo, urbanizuotoje aplinkoje metinis bendras triukšmo lygis kasmet auga, Šiauliuose – po 0,5 decibelo. „Ar spėsime prisitaikyti?“ – retoriškai klausė R. Klimas.

Centre teršalai nesisklaido

R. Klimo nuomone, viena iš taršos mažinimo priemonių – elektriniai autobusai bei automobilių eismo ribojimas centrinėje miesto dalyje.

„Jei norėsime visą laiką visur privažiuoti prie durų, dienos be automobilio idėjos skverbsis sunkiai. Urbanizacija, noras greitai ir patogiai nuvažiuoti palieka mumyse savo pėdsaką. Tai gali būti kosėjimas, klausos sutrikimai, susierzinimas, stresas, miego sutrikimai“, – vardijo R. Klimas.

Tiriamoje gatvės atkarpoje įsikūrusios įstaigos triukšmo lygį stengiasi sumažinti pakeitusios langus, tačiau aplinka, oro užterštumas išėjus į lauką – nesikeičia.

Tilžės gatvės atkarpoje nuo Vytauto gatvės iki Aušros alėjos yra Juliaus Janonio gimnazija. Centras apstatytas pastatais, todėl sąlygos nepalankios teršalams sklaidytis – dėl to jų poveikis žmonėms didesnis.

„Pietiniame rajone tarp namų ir gatvių atstumai didesni, tarša išsisklaido. Centrinėje miesto dalyje tarša tiesiogiai kvėpuojame“, – atkreipia dėmesį R. Klimas.

Šiauliuose nuolatinė valstybinio oro monitoringo matavimo stotelė yra Aušros alėjos ir Žemaitės gatvių sankryžoje, Šiaulių municipalinė aplinkos tyrimų laboratorija taršą matuoja apie 50 vietų visame mieste.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

MATAVIMAS: Gatve pravažiuojant autobusui triukšmo lygis šokteli.

TYRIMAS: Akcijos „Diena be automobilio“ metu uždarius eismą Tilžės gatvės atkarpoje nuo Vytauto gatvės iki Aušros alėjos Šiaulių municipalinės aplinkos tyrimų laboratorijos vedėjas Robertas Klimas matavo oro taršą.