
Naujausios
Technologijos – išmanios, o vairuotojai?
Su Kelių policijos pareigūnu Teisučiu Beržinsku „Šiaulių kraštas“ išvažiavo į ekstremaliausius Šiaulių miesto taškus – gatves, gatveles ir sankryžas. Šiauliuose net 46 vietos, kuriose įvyksta daugiausiai avarijų.
Eismas ypač pasikeitęs šią vasarą dėl centrinėje dalyje vykdomų remontų darbų. Be to, vairuotojams teko mokytis kantrybės prie išmaniųjų šviesoforų.
Edita KARKLELIENĖ
edita@skrastas.lt
Eismas persikėlė į kitas gatves
„Šiauliai atsinaujina! Atsiprašome už laikinus nepatogumus“ – tokių ženklų bent jau centrinėje Šiaulių dalyje yra ne vienas. Šaligatvių ir gatvių perkasimai, apvažiavimai, atsivėrusios smegduobės vairuotojus nervina, nes centrinės miesto gatvės – tiesiausias susisiekimas su visais miesto mikrorajonais.
Pradėjus Tilžės gatvės atkarpos remontą, transporto priemonių judėjimas buvo nukreiptas į šonines gatves, daugiausiai į neseniai rekonstruotą Dvaro gatvę. Ja šiandien važiuoja ne tik lengvieji automobiliai, bet ir maršrutinis miesto transportas.
Šiaulių apskrities Kelių policijos tarnybos Veiklos organizavimo ir prevencijos poskyrio viršininkas ir Savivaldybės Saugaus eismo komisijos narys T. Beržinskas atviras: tūkstantį kartų svarstyta, stebėta, skaičiuota, ar Dvaro gatvė atlaikys tokį srautą, ar iš jos išsisuks miesto autobusai. Panašu, kad Dvaro gatvė išbandymus atlaikys.
Emocijų, pasak komisaro, buvo kilę dėl dvipusio eismo apribojimo A. Mickevičiaus gatve nuo P. Cvirkos iki Vytauto gatvės. Dabar šioje atkarpoje – tik vienpusis eismas. Kita naujovė – Tilžės ir Vytauto gatvių sankryžoje sukti į kairę dabar galima ne iš vienos eismo juostos, o iš dviejų.
Sankryža turės salelę
Važiuojame link Draugystės prospekto. Pakeliui – Vytauto ir P. Višinskio gatvių sankryža. Probleminė – prasidėjus mokslo metams, joje smarkiai išauga pėsčiųjų srautas. Įvykių, kuriuose aplamdomi automobiliai arba kliudomi pėstieji, suskaičiuojama dešimtimis.
Sankryžoje nuspręsta įrengti salelę. Vairuotojai, dviem juostomis važiuojantys nuo Draugystės prospekto, ties sankryža privalės susirikiuoti į vieną juostą, ir, aišku, sumažinti greitį.
Draugystės prospektas. Ar žinojote, kad Draugystės prospekto ir Vytauto gatvių sankryžoje iki šiol tebeveikia seniausi Šiaulių mieste ir vieni seniausių šalyje šviesoforai, įrengti dar prieš 1970-uosius?
Sukame link Dubijos gatvės – vienos iš 46 miesto avaringiausių vietų. Čia baigiami adaptyviojo, eismo dalyvių dažniau vadinamo išmaniojo šviesoforo, įrengimo darbai. Tikimasi, kad pagal automobilių srautą veikiantis šviesoforas palengvins sukančiųjų į kairę dalią.
Klausimas pareigūnui: kodėl neretai ties išmaniąja sankryža, net ir nesant automobilių, žalios šviesos tenka palaukti ilgėliau?
Priežastys, anot komisaro, dvi. Pirma – vairuotojai sustoja pernelyg toli nuo šviesoforo jutiklio, jis tiesiog transporto priemonės nefiksuota.
Kita priežastis – vairuotojai tarp automobilių palieka per didelius tarpus, pasitaiko net penki ar dešimt metrų, dėl to šviesoforo adapteris nefiksuoja didelio transporto priemonių srauto, ir šviesoforo signalas perjungiamas spėjus pravažiuoti vos vienam ar dviem automobiliams.
„Emocijų, kad naujai įrengtas adaptyvusis šviesoforas įsijungia, neįsijungia, nereaguoja ir panašiai, būna per pirmąsias savaites. Per tą laiką reguliuojama, patikslinama, stebima – ir viskas stojasi į vietas“, – sako T. Beržinskas.
Šiauliečiai tikrai pyko dėl naujo šviesoforo P. Cvirkos ir Žemaitės gatvių sankryžoje. Dabar, teigiama, problemos ten nebėra. Kaip ir avarijų.
Iki rekonstrukcijos apribotas greitis
Kita stotelė – Dubijos ir Serbentų gatvių sankryža – bene labiausiai apkrauta ir avaringiausia mieste. Vairuotojai skundžiasi, kad čia neretai prireikia laukti ir ne vieną minutę, kol užsidegs žalias signalas.
Situaciją šioje sankryžoje komentavo už šviesoforų eksploatavimą atsakingos UAB „Šiaulių gatvių apšvietimas“ direktorius Tomas Petreikis. Pravažiavimas šia sankryža apsunkintas, nes šviesofore numatytos ne įprastos dvi persijungimo fazes, o net septynios. Tik taip sureguliavus eismą, bandoma išvengti didesnių spūsčių ir sumažinti avaringumą.
Beje, apie spūstis. Ar Šiauliuose jų būna? Kelių policijos komisaras T. Beržinskas galvoja, kad, jei sankryžą galima pravažiuoti per du ar tris šviesoforo persijungimus, tai nėra spūstis. Šiauliuose tai esą įmanoma.
UAB „Šiaulių gatvių apšvietimas“ vadovas šmaikštauja: spūsčių nėra palyginti su Vilniumi, o palyginti su Kuršėnais – transporto kamščiai Šiauliuose dideli.
Grįžtame į Serbentų gatvės atkarpą nuo Dubijos iki Vilniaus gatvės. Leistiną 70-ies kilometrų per valandą greitį čia pakeitęs ženklas „50“. Kodėl? Esą buvo atsižvelgta į gyventojų pastabas dėl nesaugumo kertant plačią gatvę.
„VGTU mokslininkai atliko tyrimą ir pasiūlė šį gatvės ruožą rekonstruoti įrengiant modernią infrastruktūrą, papildomų juostų. Darbus tenka atidėti dėl lėšų stokos“, – sakė komisaras.
Žiedinė sankryža? Bus
Probleminis taškas – senasis viadukas Tilžės gatvėje. Prieš kelerius metus rekonstravus jį, platesnio tako pėstiesiems ir dviračiams neatsirado. Dviratininkai tada ūžė: ar per tiltą dviračius teks persivesti?
„Įsiklausėme, dviratininkams buvo leista per viaduką važiuoti, bet tik labai atsargiai“, – sako policijos pareigūnas. Jis pripažįsta: tai problema, bet platinti viaduką nėra jokių infrastruktūrinių galimybių.
Tilžės gatvė. Perėja ties 74-uoju pastatu. Tai viena avaringiausių miesto perėjų. Įrengta salelė nevirto saugumo salele. Todėl čia planuojama pertvarkyti eismą į Baltupėnų gatvę ir iš jos, o perėjoje įrengti šviesoforą.
Architektų gatvė. Kadaise dviem plačiomis eismo juostomis važiuoti galėję automobiliai, šios gatvės pabaigoje nubrėžus automobilių stovėjimo juostą, dabar gali važiuoti tik gerokai susiaurintomis juostomis. Pasiekimas – naujos stovėjimo vietos ir pastebimai sumažėjęs greitis.
Gegužių ir Lyros gatvių sankryžoje greitai turėtų įsižiebti adaptyvusis šviesoforas, bus įrengta pėsčiųjų saugumo salelė.
Išmanieji (adaptyvieji) šviesoforai šiuo metu veikia dešimtyje miesto sankryžų, o iš jų penkiose įjungtos ir vaizdo stebėjimo kameros.
Gera žinia iš komisaro lūpų – netrukus Šiauliai turės pirmąją žiedinę sankryžą. Ji bus įrengta Gardino ir Lyros gatvių sankirtoje.
Už kelių šimtų metrų nuo žiedinės sankryžos, Gardino ir Aido sankirtoje, numatyta iškilioji sankryža. O kaip „gulintis policininkas“?
„Policininkų“ jau nebeguldome, ieškome kitų technologinių sprendimų“, – šypsosi komisaras.
Veikia „žalioji banga“
Žemaitės gatvės ruožas nuo Dubijos gatvės iki Aušros alėjos. Nuo liepos 1 dienos kasdien, nuo 7:30 iki 8:30 valandos šiame ruože esantys šviesoforai veikia „žalios bangos“ principu.
„Tai reiškia, kad kiekvienam vairuotojui važiuojant leistinu greičiu, neatsiradus nenumatytų kliūčių, atkarpą galima pravažiuoti be sustojimų – degant žaliam signalui“, – aiškina UAB „Šiaulių gatvių apšvietimas“ vadovas T. Petreikis.
Svarstoma įjungti „žalią bangą“ ir vakarinėmis valandomis.
Statistika
Šiaulių mieste įvykusiuose 66 eismo įvykiuose šiemet sužalota per 70 žmonių (pernai iki liepos 15 dienos – 60, įvykių buvo 57). Žmonės nežuvo.
Šiaulių apskrityje šiemet iki liepos 15 dienos 146 eismo įvykiuose sužaloti 166 žmonės, žuvo – 11. Pernai įvykių fiksuota 126, sužeisti – 134, žuvo – 8 žmonės.
Vakar rytą Šiauliuose, Vilniaus gatvėje, automobilis „Toyota Avensis Verso“, kurį vairavo 58 metų radviliškietis, kliudė per perėją ėjusią 79 metų pėsčiąją. Sužalojimus patyrusi moteris gydosi namuose.
Vytauto RUŠKIO nuotr.
Šiaulių apskrities Kelių policijos tarnybos Veiklos organizavimo ir prevencijos poskyrio viršininkas Teisutis Beržinskas: „Viskas daroma dėl eismo dalyvių saugumo. Tik kartais pasigendame jų pačių sąmoningumo“.
Salelės – pagalba pėstiesiems saugiai pereiti kelią. Pastaroji įrengta Serbentų gatvėje.
Adaptyvųjį šviesoforą įrengus Pramonės ir Tilžės gatvių sankryžoje avaringumas šioje vietoje beveik išnyko.
Architektų gatvė. Susiaurintas eismo juostų plotis ir įrengtos vietos automobiliams statyti.
Bendrovės „Šiaulių gatvių apšvietimas“ monitoriuose kamerų pagalba stebimos kai kurios miesto sankryžos. Prie pulto – kompiuterinės įrangos operatorius Lukas Urniežius.
Tilžės ir Vytauto gatvių sankryžoje į kairę dabar galima pasukti iš dviejų eismo juostų.
P. Višinskio gatvėje neilgai laukus planuojama įrengti pėsčiųjų saugumo salelę.