Verslininkų patirtis: kaip tapti tarptautinės parodos lyderiu kelyje į naujas eksporto rinkas?

Verslininkų patirtis: kaip tapti tarptautinės parodos lyderiu kelyje į naujas eksporto rinkas?

Vers­li­nin­kų pa­tir­tis: kaip tap­ti tarp­tau­ti­nės pa­ro­dos ly­de­riu ke­ly­je į nau­jas eks­por­to rin­kas?

Pa­sau­li­nė­se pa­ro­do­se da­ly­vau­jan­čios Lie­tu­vos įmo­nės jau įsi­ti­ki­no, kad ten už­megz­ti kon­tak­tai ga­li tap­ti il­ga­lai­kiais vers­lo san­ty­kiais, o pa­ro­doms iš­leis­tos lė­šos at­si­per­ka: at­ran­da­ma nau­jų eks­por­to rin­kų, di­dė­ja eks­por­to mas­tas ir au­ga pro­duk­ci­jos kon­ku­ren­cin­gu­mas.

Kaip tap­ti tarp­tau­ti­nės pa­ro­dos ly­de­riu, kaip pa­siek­ti nau­jas rin­kas?

Sa­vo pa­ta­ri­mais pa­si­da­li­jo pa­ty­ru­sios tarp­tau­ti­nių pa­ro­dų da­ly­vės: vie­nin­te­lė ga­myk­la Bal­ti­jos ša­ly­se, pro­jek­tuo­jan­ti ir ga­mi­nan­ti gra­nu­lių ga­my­bos įran­gą, taip pat gaminanti že­mės ūkio tech­ni­ką, AB "Rad­vi­liš­kio ma­ši­nų ga­myk­la" ir il­ga­me­tes tra­di­ci­jas tu­rin­tis sal­dai­nių fab­ri­kas UAB „Rū­ta“.

1. Tin­ka­mai pa­si­rink­ti

AB "Rad­vi­liš­kio ma­ši­nų ga­myk­los" eks­por­to pro­jek­tų va­do­vas Jo­nas Bliu­džius pa­ta­ria pa­si­rink­ti kuo tiks­lin­ges­nę tarp­tau­ti­nę pa­ro­dą: „Jos duo­da ge­res­nių re­zul­ta­tų. Su­si­ren­ka eks­per­tai, klien­tai iš vi­so pa­sau­lio, vyks­ta įdo­mios dis­ku­si­jos. Ki­tai įmo­nei gal ak­tua­les­nės pa­ro­dos, ku­rio­se la­bai di­de­lis lan­ky­to­jų srau­tas, mums svar­bes­nė – tiks­li­nė vers­lo au­di­to­ri­ja“.

Bū­ti­na pa­si­do­mė­ti pa­ro­dos ly­giu, per­žvelg­ti anks­tes­nių pa­ro­dų da­ly­vių są­ra­šus, pa­klaus­ti ob­jek­ty­vios ko­le­gų, par­tne­rių, dir­ban­čių to­je ša­ly­je ša­ly­je, ku­rio­je ren­gia­ma pa­ro­da, nuo­mo­nės apie ją.

2. In­for­muo­ti ir pa­kvies­ti

UAB „Rū­ta“ eks­por­to va­do­vė Vi­li­ja Bart­ku­vie­nė pa­ta­ria kuo anks­čiau ir kuo gau­ses­niam esa­mų ir ga­li­mų klien­tų ra­tui pla­tin­ti sa­vo in­for­ma­ci­ją apie da­ly­va­vi­mą pa­ro­do­je – pa­kvies­ti ap­si­lan­ky­ti sten­de, su­de­rin­ti su­si­ti­ki­mų lai­ką ir jiems pa­si­reng­ti. Taip pat – de­rė­tis su pa­ro­dos or­ga­ni­za­to­riais dėl ge­res­nės vie­tos sten­dui.

3. Pa­si­reng­ti stra­te­gi­ją

J. Bliu­džius pa­ta­ria pa­ro­do­se tu­rė­ti sa­vo ga­mi­nį, skir­tą tarp­tau­ti­nei rin­kai, į ku­rį įmo­nė la­biau­siai kon­cent­ruo­ja­si: pa­vyz­džiui, "Rad­vi­liš­kio ma­ši­nų ga­myk­la" pri­sta­to uni­ka­lią gra­nu­lių ga­my­bos įran­gą. Ka­dan­gi kai ku­rių pa­ro­dų lai­kas dub­liuo­ja­si, ga­myk­la tu­ri du pa­ro­doms skir­tus komp­lek­tus – ir sten­do įran­gos, ir pla­ka­tų skir­tin­go­mis kal­bo­mis. Iš pa­tir­ties ži­no, kad už­ten­ka pa­ra­šy­ti es­mi­nes fra­zes, o ne il­gus rek­la­mi­nius teks­tus. Iš pra­džių į pa­ro­das va­žiuo­da­vo be sa­vo ga­mi­na­mos įran­gos, vė­liau vež­da­vo­si ma­ke­tus, da­bar ve­ža­si vi­są įran­gą. Nors tai bran­go­ka, bet po­ten­cia­lūs klien­tai ją ga­li ap­žiū­rė­ti vie­to­je.

Be to, ge­rai, kai sten­das iš­si­ski­ria iš ki­tų ir iš­lai­ko tą pa­tį sti­lių – tam­pi leng­viau at­pa­žįs­ta­mas skir­tin­go­se įvai­rio­se ša­ly­se.

4. Pa­si­nau­do­ti ga­li­my­bė­mis

UAB „Rū­ta“ eks­por­to va­do­vė V. Bart­ku­vie­nė siū­lo ne­pa­tin­gė­ti su­si­pa­žin­ti su pa­ro­dos or­ga­ni­za­to­rių siū­lo­mo­mis prie­mo­nė­mis įmo­nei ar pro­duk­tams rek­la­muo­ti: „Dve­jus me­tus iš ei­lės, bū­tent nau­do­jant šias prie­mo­nes (be­je, ne­mo­ka­mas), mū­sų sten­dą ap­lan­kė Vo­kie­ti­jos na­cio­na­li­nė te­le­vi­zi­ja. Ga­li­ma sa­vo ga­mi­nius teik­ti įvai­riems kon­kur­sams, ku­riuos ren­gia or­ga­ni­za­to­riai pa­ro­dos me­tu“.

Lie­tu­viš­kos kil­mės pre­kių ir pa­slau­gų eks­por­tas sėk­min­gai au­ga

Ūkio mi­nis­te­ri­jos In­ves­ti­ci­jų ir eks­por­to de­par­ta­men­to Eks­por­to sky­riaus ve­dė­ja As­ta Svi­ri­na­vi­čiū­tė:

„Lie­tu­vos sta­tis­ti­kos de­par­ta­men­to duo­me­ni­mis ir VšĮ „Vers­li Lie­tu­va“ skai­čia­vi­mais, lie­tu­viš­kos kil­mės pre­kių eks­por­tas (be ener­ge­ti­kos pro­duk­tų) au­ga: 2017 me­tais bu­vo pro­gno­zuo­ja­mas 6,3 3 pro­cen­to au­gi­mas, pa­gal at­nau­jin­tą rug­sė­jo mė­ne­sio pro­gno­zę au­gi­mas tu­rė­tų siek­ti iki 12 12 pro­cen­tų. Pa­di­dė­jo ir 2017 me­tų pa­slau­gų eks­por­to pro­gno­zė – nuo 10,9 iki 15,6 pro­cen­to.

Tai ro­do, kad Lie­tu­vos įmo­nių kon­ku­ren­cin­gu­mas di­dė­ja, par­duo­da­mos ne tik ža­lia­vos, bet ir aukš­tes­nės pri­dė­ti­nės ver­tės pro­duk­ci­ja.

Tarp­tau­ti­nės pa­ro­dos, vers­lo mi­si­jos, kon­fe­ren­ci­jos – vie­nas iš efek­ty­viau­sių bū­dų ras­ti par­tne­rių, pri­sta­ty­ti sa­vo pro­duk­tą. Jei­gu įmo­nė in­ves­tuo­ja į par­tne­rio paieš­ką ki­to­je ša­ly­je, tai ro­do ra­cio­na­lų jos pla­na­vi­mą. Tai – in­ves­ti­ci­ja į eks­por­to plėt­rą.

Kvie­čia­me vers­lo at­sto­vus šiam tiks­lui pa­si­telk­ti ir dip­lo­ma­ti­nė­se at­sto­vy­bė­se už­sie­ny­je dir­ban­čius ko­mer­ci­jos ata­šė, ku­rie pa­dės su­pla­nuo­ti su­si­ti­ki­mus su po­ten­cia­liais par­tne­riais. Jie taip pat ren­gia in­di­vi­dua­lius įmo­nių vi­zi­tus, or­ga­ni­zuo­ja vers­lo mi­si­jas ir kon­tak­tų mu­ges.

Ko­mer­ci­jos ata­šė pa­de­da ak­ty­viai ieš­ko­ti vers­lo ry­šių už­sie­ny­je par­duo­ti lie­tu­viš­kas pre­kes, pa­slau­gas, ska­tin­ti eks­por­tą, ino­va­ci­jas ir at­vyks­ta­mą­jį tu­riz­mą į Lie­tu­vą, pri­trauk­ti in­ves­ti­ci­jų, skleis­ti ži­nią apie Lie­tu­vos vers­lo ir in­ves­ti­ci­jų ga­li­my­bes.

Ūkio mi­nis­te­ri­jos ko­mer­ci­jos ata­šė dir­ba Jung­ti­nė­je Ka­ra­lys­tė­je, Vo­kie­ti­jo­je, Pran­cū­zi­jo­je, Šve­di­jo­je, Nor­ve­gi­jo­je, Suo­mi­jo­je, Iz­rae­ly­je, Ki­ni­jo­je, Ru­si­jo­je (Mask­vo­je ir Sankt Pe­ter­bur­ge), Bal­ta­ru­si­jo­je, Uk­rai­no­je, JAV.

Dau­giau in­for­ma­ci­jos apie Ūkio mi­nis­te­ri­jos tai­ko­mas eks­por­to plėt­ros prie­mo­nes ga­li­te ras­ti sve­tai­nė­je www.uk­min.lrv.lt“.

Pa­reng­ta bend­ra­dar­biau­jant su Ūkio mi­nis­te­ri­ja

Užs. Nr. 365358