
Naujausios
Verslininkų patirtis: kaip tapti tarptautinės parodos lyderiu kelyje į naujas eksporto rinkas?
Pasaulinėse parodose dalyvaujančios Lietuvos įmonės jau įsitikino, kad ten užmegzti kontaktai gali tapti ilgalaikiais verslo santykiais, o parodoms išleistos lėšos atsiperka: atrandama naujų eksporto rinkų, didėja eksporto mastas ir auga produkcijos konkurencingumas.
Kaip tapti tarptautinės parodos lyderiu, kaip pasiekti naujas rinkas?
Savo patarimais pasidalijo patyrusios tarptautinių parodų dalyvės: vienintelė gamykla Baltijos šalyse, projektuojanti ir gaminanti granulių gamybos įrangą, taip pat gaminanti žemės ūkio techniką, AB "Radviliškio mašinų gamykla" ir ilgametes tradicijas turintis saldainių fabrikas UAB „Rūta“.
1. Tinkamai pasirinkti
AB "Radviliškio mašinų gamyklos" eksporto projektų vadovas Jonas Bliudžius pataria pasirinkti kuo tikslingesnę tarptautinę parodą: „Jos duoda geresnių rezultatų. Susirenka ekspertai, klientai iš viso pasaulio, vyksta įdomios diskusijos. Kitai įmonei gal aktualesnės parodos, kuriose labai didelis lankytojų srautas, mums svarbesnė – tikslinė verslo auditorija“.
Būtina pasidomėti parodos lygiu, peržvelgti ankstesnių parodų dalyvių sąrašus, paklausti objektyvios kolegų, partnerių, dirbančių toje šalyje šalyje, kurioje rengiama paroda, nuomonės apie ją.
2. Informuoti ir pakviesti
UAB „Rūta“ eksporto vadovė Vilija Bartkuvienė pataria kuo anksčiau ir kuo gausesniam esamų ir galimų klientų ratui platinti savo informaciją apie dalyvavimą parodoje – pakviesti apsilankyti stende, suderinti susitikimų laiką ir jiems pasirengti. Taip pat – derėtis su parodos organizatoriais dėl geresnės vietos stendui.
3. Pasirengti strategiją
J. Bliudžius pataria parodose turėti savo gaminį, skirtą tarptautinei rinkai, į kurį įmonė labiausiai koncentruojasi: pavyzdžiui, "Radviliškio mašinų gamykla" pristato unikalią granulių gamybos įrangą. Kadangi kai kurių parodų laikas dubliuojasi, gamykla turi du parodoms skirtus komplektus – ir stendo įrangos, ir plakatų skirtingomis kalbomis. Iš patirties žino, kad užtenka parašyti esmines frazes, o ne ilgus reklaminius tekstus. Iš pradžių į parodas važiuodavo be savo gaminamos įrangos, vėliau veždavosi maketus, dabar vežasi visą įrangą. Nors tai brangoka, bet potencialūs klientai ją gali apžiūrėti vietoje.
Be to, gerai, kai stendas išsiskiria iš kitų ir išlaiko tą patį stilių – tampi lengviau atpažįstamas skirtingose įvairiose šalyse.
4. Pasinaudoti galimybėmis
UAB „Rūta“ eksporto vadovė V. Bartkuvienė siūlo nepatingėti susipažinti su parodos organizatorių siūlomomis priemonėmis įmonei ar produktams reklamuoti: „Dvejus metus iš eilės, būtent naudojant šias priemones (beje, nemokamas), mūsų stendą aplankė Vokietijos nacionalinė televizija. Galima savo gaminius teikti įvairiems konkursams, kuriuos rengia organizatoriai parodos metu“.
Lietuviškos kilmės prekių ir paslaugų eksportas sėkmingai auga
Ūkio ministerijos Investicijų ir eksporto departamento Eksporto skyriaus vedėja Asta Svirinavičiūtė:
„Lietuvos statistikos departamento duomenimis ir VšĮ „Versli Lietuva“ skaičiavimais, lietuviškos kilmės prekių eksportas (be energetikos produktų) auga: 2017 metais buvo prognozuojamas 6,3 3 procento augimas, pagal atnaujintą rugsėjo mėnesio prognozę augimas turėtų siekti iki 12 12 procentų. Padidėjo ir 2017 metų paslaugų eksporto prognozė – nuo 10,9 iki 15,6 procento.
Tai rodo, kad Lietuvos įmonių konkurencingumas didėja, parduodamos ne tik žaliavos, bet ir aukštesnės pridėtinės vertės produkcija.
Tarptautinės parodos, verslo misijos, konferencijos – vienas iš efektyviausių būdų rasti partnerių, pristatyti savo produktą. Jeigu įmonė investuoja į partnerio paiešką kitoje šalyje, tai rodo racionalų jos planavimą. Tai – investicija į eksporto plėtrą.
Kviečiame verslo atstovus šiam tikslui pasitelkti ir diplomatinėse atstovybėse užsienyje dirbančius komercijos atašė, kurie padės suplanuoti susitikimus su potencialiais partneriais. Jie taip pat rengia individualius įmonių vizitus, organizuoja verslo misijas ir kontaktų muges.
Komercijos atašė padeda aktyviai ieškoti verslo ryšių užsienyje parduoti lietuviškas prekes, paslaugas, skatinti eksportą, inovacijas ir atvykstamąjį turizmą į Lietuvą, pritraukti investicijų, skleisti žinią apie Lietuvos verslo ir investicijų galimybes.
Ūkio ministerijos komercijos atašė dirba Jungtinėje Karalystėje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Švedijoje, Norvegijoje, Suomijoje, Izraelyje, Kinijoje, Rusijoje (Maskvoje ir Sankt Peterburge), Baltarusijoje, Ukrainoje, JAV.
Daugiau informacijos apie Ūkio ministerijos taikomas eksporto plėtros priemones galite rasti svetainėje www.ukmin.lrv.lt“.
Parengta bendradarbiaujant su Ūkio ministerija
Užs. Nr. 365358