
Naujausios
Visuomenei pristatys bulvaro rekonstrukcijos sprendinius
Liepos 17 dieną 17 valandą Šiaulių miesto savivaldybėje visuomenei bus pristatomi bulvaro dalies rekonstrukcijos projektiniai pasiūlymai.
„Šiaulių kraštas“ ne kartą rašė, kad bulvaro dalį tarp Tilžės gatvės ir Draugystės prospekto dalies projektavimo darbų Savivaldybė pasirašė su viešąjį pirkimą laimėjusia bendrove „SRP projektas“, kuri specializuojasi transporto infrastruktūroje: kelių, gatvių ir jų sankryžų – projektų rengime.
Rašėme, jog bulvaras buvo prilygintas keliui ir viešųjų pirkimų konkurse, Viešųjų pirkimų tarnybos sprendimu, galėjo dalyvauti tik kelininkai: unikalios miesto viešoji erdvės renovacija įvardinta kaip „F“ kategorijos kelio rekonstrukcija ir dangos keitimas. „F“ kategorija reiškia nemotorizuoto eismo gatvę, kuri gali būti ir žvyruota.
Jau rengiant konkursą kilo abejonių, kaip kelininkai įveiks architektų darbą, nes Šiaulių pėsčiųjų bulvaras nėra tik gatvė. Bulvare esančiam amfiteatrui, P. Višinskio, „Gaidžio“ laikrodžio aikštėms, fontanui ties Rūdės gatve, arkų kompleksui, kitiems meniniams akcentams kelininkų kvalifikacijos neužteks.
Šiauliečių judėjimas „Laisvieji piliečiai“, kuriam priklauso nemažai architektų, kreipėsi su pastabomis į Savivaldybę, abejojama dėl architektūrinių sprendinių ir architektų. Judėjimo atstovai surado, jog nei projekto vadovas Nerijus Jakulis, nei minimas bendrovės projektuotojas, pagal projektinių pasiūlymų dokumentus, nėra atestuoti architektai.
N. Jakulis „Šiaulių kraštui“ patikino, kad „per skubėjimą neįdėjome tų žmonių (architektų – red. past.) į dokumentaciją“.
„Yra du architektai – Šarūnas Kiaunė ir Asta Kiaunienė, dirbantys su dar dviem pagalbiniais prie šio projekto“, – redakcijai teigė N. Jakulis.
Š. Kiaunė su architekte A. Kiauniene yra ir Kauno Laisvės alėjos rekonstrukcijos projekto autoriai.
Šiauliečiams kyla abejonių ir dėl to, jog rekonstrukcijos metu nebus išsaugoti „Šiaulių miesto išskirtinį įvaizdį, istoriją identifikuojančios bulvaro detalės“, nes „esamos arkos, suolai, apšvietimo stulpai demontuojami, didesnė dalis medžių pjaunami“.
Abejota, ar neprasilenkiama su arkų komplekso kūrėjų autorių teisėmis.
N. Jakulio teigimu, „taip nori Savivaldybė, nes užduotyje tiesiai šviesiai buvo parašyta arkas ir pergoles demontuoti“.
„Arkos demontuojamos, pergolės dalinai lieka – toks yra architektų užmanymas“, – apie tai, ką nuspręsta visuomenei pristatyti liepos 17-ąją „Šiaulių kraštui“ sakė N. Jakulis.
Trečio pagal senumą Europoje ir pirmojo tuometinėje Sovietų Sąjungoje iš važiuojamosios gatvės pėsčiųjų taku virtusio Šiaulių bulvaro rekonstrukcijai iš URBAN lėšų numatyta skirti 4,5 milijono eurų.
„Šiaulių krašto“ inf.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
Pasak Šiaulių pėsčiųjų bulvaro dalies rekonstrukcijos autorių arkos bus demontuojamos, o „pergolės dalinai lieka“.