Žmogui nusibodo meistrų stumdymas

Žmogui nusibodo meistrų stumdymas

Žmogui nusibodo meistrų stumdymas

Šiaulietis Fabijonas Petraitis į redakciją kreipėsi, nes atsibodo būti stumdomam: „Esu invalidas ir man sunku kalbėti, todėl nepajėgiu apginti savo, kaip vartotojo, teisių“.

Vyras daug kartų nešiojo į taisyklą savo telefoną, tačiau savo teises sužinojo tik atvykęs su liudininku.

Alvydas JANUŠEVIČIUS

alvydas@skrastas.lt

Už teises tenka pakovoti

Prieš porą metų F. Petraitis įsigijo per 1600 litų kainuojantį išmanųjį telefoną „Nokia“. Manė sutaupyti. Mėgsta keliauti, todėl telefoną planavo panaudoti filmavimui, fotografavimui, internetui.

Tačiau nutiko visai kitaip. F. Petraitis dvejus metus į taisyklą nešioja mobilųjį telefoną. Garantija jau beveik baigiasi.

Vyras išsigando, kad pasibaigus garantiniam laikotarpiui, už remontą iš jo bus pareikalauta didelių pinigų.

Kol kas meistrai gedimų neva neranda. Atiduoda telefoną, o šis po kurio laiko vėl stringa.

Tą dieną šiaulietis buvo ką tik pasiėmęs telefoną iš taisyklos. Nespėjo pareiti namo ir šis užstrigo.

Šiaulietis rikiuoja vieną po kito lapelius. Ant jų meistro išvados – „gedimų nerasta“, „defektų neaptikta“.

„Kaip taip gali būti, jei man tas telefonas nuolat stringa. Kai baigsis garantija, tuomet tikriausiai viską suras“, – piktinasi telefono savininkas.

Nuvyko pas pardavėją, o šis reikalauja atnešti iš remonto įmonės specialią pažymą. Mat tik su ja telefonas gali būti pakeistas.

„Ką man daryti, jei remonto įmonė jokių gedimų neranda. Neva programiškai kažką patvarko, o telefonas netrukus užsikerta – net išjungti nepavyksta. Reikia ištraukti bateriją“, – piktinasi F. Petraitis, įtariantis, kad pardavėjai ir gamintojai gali būti tiesiog susitarę vienas kitam „nuostolių“ nedaryti.

Kai šiaulietis nuėjo į remonto įmonę su liudininku, reikalai šiek tiek pajudėjo. Telefonas buvo priimtas, išsiųstas į Kauną nuodugniam testavimui.

Vyras tik dabar sužinojo, kad remonto jis gali ir atsisakyti – reikalauti grąžinti pinigus arba kito kokybiško telefono.

Vartotojas turi teisių

Vartotojų teisių gynėjai nemaisto prekių įsigijusiems žmonėms primena, kad garantiją teikia pardavėjas, todėl jis labiausiai turėtų tuo rūpintis, o ne siųsti pirkėją į kitas įstaigas.

Pirkėjas, garantiniu laikotarpiu pastebėjęs trūkumų, gali reikalauti pakeisti prekę į kokybišką arba atitinkamai sumažinti prekės kainą.

Pirkėjas turi teisę vienašališkai nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį ir pareikalauti grąžinti už prekę sumokėtus pinigus.

Svarbu išsaugoti pirkimo čekį. Bus daug mažiau problemų, jei bus išsaugoti visi telefono priedai ar net dėžutė. Nors vartotojų teisių sargai pakuotės neakcentuoja, garantijos teikėjas, keisdamas aparatą arba grąžindamas pinigus, nori atgauti viską.

Jeigu pirkėjas nepateikia kasos aparato kvito, prekė keičiama tik pardavėjui sutikus. Jeigu pardavėjas įrodo, kad prekės trūkumų atsirado dėl to, kad pirkėjas pažeidė prekės naudojimo ar saugojimo taisykles, tokia prekė nekeičiama, trūkumai nešalinami ir pinigai negrąžinami.

Autoriaus nuotr.

ĮRODYMAS: Šiaulietis Fabijonas Petraitis atėjo į redakciją parodyti užstrigusio telefono, nes „meistrai“ gedimų eilinį sykį neranda.