Radviliškio rajono valdžia gaivins savo merdintį Autobusų parką

Radviliškio r. savivaldybės nuotr.
Radviliškio rajono savivaldybė atsiėmė iš privatininko autobusų stoties pastatą.

Radviliškio rajono taryba ėmėsi gaivinti merdinčią savo įmonę Radviliškio autobusų parką. Taryba nusprendė Radviliškio autobusų parkui perduoti du mokyklinius autobusus „Mercedes-Benz Sprinter 311 CDI“, pagamintus 2005 ir 2007 metais. Šiuos autobusus iki šiol valdė Baisogalos gimnazija ir Alksniupių pagrindinė mokykla, tačiau jos šiemet gavo naujas transporto priemones, kurias Savivaldybė nupirko lizingu, todėl senieji autobusai joms tapo nebereikalingi.

Tarybos sprendimu senieji autobusai dešimčiai metų perduoti Radviliškio autobusų parkui, kad būtų naudojami keleiviams vežti. Tai reiškia, kad įmonė galės pradėti teikti realias pervežimo paslaugas, pirmiausia – mokiniams, o vėliau – galimai ir rajono gyventojams.

Nuo šių metų liepos 1 dienos keleivių vežimo paslaugų nebeteikia iki šiol Baisogalos apylinkėse tai dariusi ŽŪB „Vainiūnų agroservisas“, nes pasikeitus įmonės savininkams nuspręsta atsisakyti nepagrindinės veiklos. Savivaldybei teko skubiai spręsti, kas veš mokinius ir keleivius Baisogalos krašte, ankstesniam vežėjui nusprendus šios veiklos atsisakyti.

„Tai puikus šansas sugrąžinti orumą Savivaldybės įmonei, kuri ilgus metus buvo nustumta į šoną. Perduodame turtą ne tam, kad jis stovėtų, o kad dirbtų žmonėms“, – pabrėžia rajono meras Kazimieras Račkauskis.

Rajono Taryba taip pat suteikė garantiją Radviliškio autobusų parkui imti iki 50 tūkstančių eurų paskolą, kuri bus naudojama dar vienam didesniam naudotam keleiviniam autobusui įsigyti. Paskola numatyta laikotarpiui iki 10 metų.

Šie du sprendimai yra ilgalaikės Radviliškio rajono valdžios vizijos atgaivinti Radviliškio autobusų parko veiklą dalis, nors pati Savivaldybė šią įmonę ir paliko merdėti. Šiuo metu Radviliškio rajone keleivius vietinio susisiekimo maršrutais veža uždaroji akcinė bendrovė „Emtra“, su kuria 2008 metais tuometinė rajono valdžia pasirašė koncesijos sutartį penkiolikai metų – iki 2023 metų birželio mėnesio. Tačiau iki šios sutarties pabaigos likus dar penkeriems metams, 2018 metais tuometinė valdžia nusprendė pratęsti koncesijos sutartį dar dešimčiai metų – iki 2033 metų birželio.

Radviliškio autobusų parkas praktiškai liko be darbo, o Savivaldybė tapo visiškai priklausoma nuo pelno siekiančių privatininkų.

Pagal minėtą koncesijos sutartį „Emtra“ įsipareigojo vežti keleivius, o Savivaldybė privalo atlyginti vežėjui keleivių vežimo savikainą. Tai ir vyksta: Savivaldybė atlygina vežėjui jo patirtas išlaidas, o keleiviai vietinio ir priemiestinių maršrutų autobusais važiuoja nemokamai.

Tik koncesijos sutartis neskatina privačios įmonės taupyti ir mažinti savikainą, nes tuomet ji iš Savivaldybės gaus mažiau pajamų.

Pasirašius koncesijos sutartį su „Emtra“, Savivaldybės įmonė Radviliškio autobusų parkas liko merdėti, nes visas įmonės turtas ir turėti autobusai bei jų remonto dirbtuvės buvo perduotos privatininkui, o iš jo gaunamo nuomos mokesčio vos pakakdavo sumokėti atlyginimus Savivaldybės įmonės vadovui ir buhalterei. Jokia reali veikla įmonėje praktiškai nebevyko.

Praėjusiais metais rajono Savivaldybei pavyko iš privatininko atsiimti Radviliškio autobusų stoties pastatą, todėl Savivaldybės įmonės sąskaitą dabar papildo mokesčiai už autobusų įvažiavimą į stotį ir gaunamas nuomos mokestis iš čia įsikūrusios kavinės.