
Naujausios
Šiaulių fotografijos muziejuje eksponuojama pasaulinio pripažinimo sulaukusios britų fotografės Dorothy Bohm kūrybos paroda „Regėtas pasaulis“.
Pristatymo renginys ir susitikimas su kuratoriais vyks rugsėjo 23 dieną, o rugsėjo 28 dieną muziejuje bus nemokamai demonstruojamas režisieriaus Richardo Shaw dokumentinis filmas „Dienos šviesos matymas: Dorothy Bohm fotografija“ („Seeing Daylight: The Photography of Dorothy Bohm“).
Retrospektyvinėje parodoje eksponuojami nespalvoti ir spalvoti, skirtingus menininkės kūrybos etapus iliustruojantys vaizdai, kuriuose užfiksuoti sparčiai besikeičiančio pasaulio žmonės ir kraštovaizdžiai.
Parodos „Regėtas pasaulis“ kuratoriai Monica Bohm-Duchen ir Gintaras Česonis pabrėžia, kad ši retrospektyva Šiauliuose yra ne tik tarptautinio lygmens įvykis, bet ir svarbus kultūrinės atminties gestas.
„D. Bohm istorija – tai emigracijos, praradimo ir sugrįžimo pasakojimas, kurį galime skaityti per fotografiją. Ji dažniausiai pristatoma kaip britų fotografijos figūra, tačiau jos šaknys glūdi čia, mūsų krašte, todėl jos kūryba neišvengiamai tampa ir mūsų kultūrinės atminties dalimi. D. Bohm darbai nėra apie monumentalius įvykius – jie apie kasdienybės fragmentus, žmonių gestus, miestų užkulisius. Būtent tokia fotografija, regis, tyliai, bet tvirtai formuoja tikrąją istorijos medžiagą. Todėl Šiauliuose ši paroda nėra tik retrospektyva – ji kartu ir klausimas: kodėl tokios menininkės dažnai įrašomos į kitų šalių kanoną, o ne į mūsų pačių pasakojimus? Tai proga iš naujo permąstyti, ką laikome sava fotografijos istorijoje“, – teigia Gintaras Česonis.
Dorothy Bohm (1924–2023) augo Mėmelio (dab. Klaipėda) krašte, kol 1939 metų kovo mėnesį ten įžygiavo naciai. Šeima pajudėjo į šiaurės rytus ir apsistojo Šiauliuose. Tų pačių metų birželį būsimos fotografės tėvai nusprendė ją išsiųsti į Didžiąją Britaniją. Čia Dorothy baigė fotografijos mokslus ir pradėjo užsiiminėti portretine fotografija, įkūrė savo fotografijos studiją. Susidomėjusi gatvės fotografija, studijinę fotografiją apleido.
Ilgą laiką fotografavusi daugiausia nespalvotus atvaizdus, XX a. 9 dešimtmečio viduryje pirmąkart panaudojusi spalvotą „Kodak“ juostą, Dorothy niekad nebegrįžo prie nespalvotos fotografijos.
D. Bohm ryšys su fotografija išliko stiprus iki pat mirties. Jos kūrybinėje biografijoje – dvidešimt penkios solinės parodos ir daugiau nei penkiolika vardinių leidinių. Šiandien D. Bohm plačiai pripažinta kaip nusipelniusi britų fotografė.