
Naujausios
SKAITYTOPJA KREIPĖSI
Prekyba internetu — pirkėjų medžioklės plotas
Šiaulietė Rima V. — viena iš baldų pirkėjų, patikėjusių internete pasiskelbusios Kauno įmonės žadama gaminių kokybe. Šiandien nei pati pirkėja, nei vartotojų teises ginančios institucijos negali pasakyti, kur dingo daugiau nei 7 tūkstančius litų iš šiaulietės paėmęs įmonės savininkas, taip ir neatvežęs visų komplekto dalių.
Janina VANSAUSKIENĖ
Gali tarpininkauti susitariant
Rima V. į redakciją atėjo pristigusi kantrybės. Moteris jau ne pirmas mėnuo mindo Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos slenkstį, tačiau daugiau, nei pati žino, nieko neišgirdo: jos įsigytų nekokybiškų baldų gamintojas nei telefonu, nei laiškais neatsiliepia.
„Kam tada reikalinga tokia institucija, jei nukentėjusiam pirkėjui negali padėti?“— piktinosi moteris, dar pavasarį įsigijusi nekokybiškus brangius baldus.
Valstybinė ne maisto produktų inspekcija ištyrusi šiaulietės skundą surašė protokolą ir jį rugpjūčio pabaigoje nagrinėti persiuntė Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai.
„Šioji institucija, patvirtinusi skundo pagrįstumą, gamintoją ir pirkėją ketina kvieti spręsti ginčą geruoju. Tokiam susitarimui neįvykus, skriaudą patyrusiam vartotojui patariama kreiptis į teismą, — Valstybinės vartotojų teisių apsaugos institucijos, esančios prie Ūkio ministerijos, galimybes išaiškino tarnybos atstovas Vitas Jonas Ūsas.
Paėmė pinigus ir dingo
Virtuvės baldų komplektą šiauliečių šeima išsirinko naršydama internete. Jame aptiko Kaune įsikūrusią baldų įmonę ir jos produkcijos nuotraukas bei aprašymus.
Rima V. dar kovą susisiekė su išsirinktų baldų gamintoju ir, sutarusi dėl užsakymo, po kurio laiko sulaukė jo atvykstant į namus.
Kaunietis verslininkas surašė pirkėjos namuose sutartį ir paprašė sumokėti pusę baldų kainos. Šiauliečiai sumokėjo daugiau nei pusketvirto tūkstančio litų.
Birželio mėnesį gamintojas atvežė baldus ir ėmė juos montuoti. Šiauliečiai tik po poros dienų pastebėjo, kad yra apgauti: baldai buvo ne iš natūralaus medžio masyvo (kaip buvo reklamuojama internete), bet iš klijuotų medžio plokščių, spintelės buvo ne vienodo atspalvio, trūko kai kurių smulkesnių detalių.
Gamintoją teko kviesti dar kartą. Birželio mėnesį atvykęs įmonės vadovu prisistatęs Audrius K. buvo nepatenkintas pirkėjų reiklumu.
Kai šiaulietės šeima ėmė vardyti trūkumus ir į akis pasakė, jog jis elgiasi kaip sukčius, kaunietis į savo kliento namus iškvietė policiją.
„Prie pareigūnų baldus montavęs įmonės savininkas išrašė pinigų priėmimo kvitą be jokio numerio ir antspaudų“, — vienintelį dokumentą apie įmokėtą antrąją dalį pirkinio kainos — 3800 litų — rodė Rima.
Tą kartą baldų gamintojas išsivežė komplekto spalvos neatitikusias spinteles pasiimdamas dar vieną, jo žodžiais, kaip pavyzdį spalvai atrinkti.
Nuo to karto šiauliečiai gamintojo nematė. Pastaruoju metu jis nebeatsiliepinėja ir telefonais, o baldus gaminusios įmonės adresu nusiųstas laiškas su pretenzija, grįžo — adresato nerasta.
Atsiliepimai internete pribloškė
Rimos šeima tik vidurvasarį sužinojo, kad jie — ne vieninteliai šios įmonės sąžiningumu nusivylę baldų pirkėjai.
„Internete radome begales skundų. Žmonės piktinasi, kad ši įmonė vežė, montavo nekokybiškus baldus, jų dar nepagaminusi prašė pusės sumos, o paskui tik penėjo pažadais ištaisyti broką, ar atvežti žadėtus baldus vėliau, kol galiausiai dingo, — karčiu patyrimu dalijosi šiaulietė.
Moteris įsitikino, kad nesąžiningas baldų gamintojas mėto pėdas. „Internete suradau, kaip šio gamintojo telefonas atsiranda vis prie kitos, naujai įkurtos įmonės. Tačiau pastaruoju metu, nė vienoje tų įmonių nebėra nurodoma jokių telefonų, laiškų negalima išsiųsti net nurodytais elektroninio pašto adresais“, — pasakojo Rima V.
Rugsėjo 25-osios dienos duomenimis, šiaulietę apgavusios įmonės skola „Sodrai“ siekė per 60 tūkstančių litų, įmonėje dirbo tik vienas darbuotojas.
Daugėja nusivylusių prekėmis internete
Statistikos apie pretenzijas ir skundus dėl internetu įsigytų ar išsirinktų prekių nei Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, nei Valstybinė ne maisto produktų inspekcija neišskiria.
Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Paslaugų kontrolės skyriaus vadovė Rima Tuganauskaitė „Šiaulių kraštui“ sakė, kad ir be tokios statistikos galima pasakyti, jog pastaruoju metu akivaizdžiai pagausėjo nusiskundimų dėl nesąžiningos prekybos internetu.
„Jau pusmetis, kai tokių skundų gauname vos ne kasdien. O pernai iš 1906 gautų pretenzijų, tik apie 50 buvo dėl internetu įsigytų nekokybiškų prekių arba dėl neatgaunamų pinigų už grąžintą pirkinį“, — “Šiaulių kraštui“ sakė laikinai Paslaugų kontrolės skyriaus vedėjos pareigas einanti R.Tuganauskaitė.
IŠEITIS: Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Šiaulių skyriaus vyriausiasis specialistas Arvydas Augustinas, išnagrinėjęs šiaulietės skundą dėl baldų, teigia, kad liko vienintelis kelias–šiaulietei kreiptis į teismą.
DOKUMENTAS: Apie savo įsipareigojimus pakeisti nekokybiškas baldų dalis naujomis šiauliečiai turi tik sunkiai įskaitomą baldų gamintojo įsipareigojimą kitoje pirkimo— pardavimo sutarties pusėje.
Jono TAMULIO nuotr.