Painios ir nesaugios sankryžos rekonstrukcijos laukia ir Kelmės, ir Šiaulių rajono gyventojai

Painios ir nesaugios sankryžos rekonstrukcijos laukia ir Kelmės, ir Šiaulių rajono gyventojai

Painios ir nesaugios sankryžos rekonstrukcijos laukia ir Kelmės, ir Šiaulių rajono gyventojai

Tiek Kelmės rajono gyventojai, tiek ir keliaujantieji iš gretimo Šiaulių rajono, norėdami pasiekti Kelmę ar Šiaulius, turi pravažiuoti Užvenčio-Šaukėnų-Kuršėnų sankryžą. Labai painioje ir nesaugioje sankryžoje praėjusių metų spalį pradėti rekonstrukcijos darbai. Sankryža bus pertvarkyta į žiedinę su apšvietimu, keturiomis autobusų sustojimo aikštelėmis, toliau nuo važiuojamosios kelio dalies įrengtais pėsčiųjų takais su asfaltbetonio danga, skiriamosiomis salelėmis su paženklintais bordiūrais. „Laukiame  nesulaukiame pabaigtuvių“, – tvirtino kalbinti žmonės. Darbus ketinama baigti ateinantį spalį.

Vakarė PETRAUSKAITĖ

Projektą finansuoja Europos Sąjunga ir Lietuva

Krašto kelio Nr. 215 Bubiai–Ramučiai 17,89 kilometre esanti sankryža su krašto keliu Nr. 159 Užventis–Šaukėnai–Kuršėnai rekonstruojama pagal projektą „Eismo saugos ir aplinkosaugos priemonių diegimas, III etapas“, kuris įgyvendinamas ES paramos lėšomis pagal Susisiekimo ministerijos administruojamą 2007–2013 m. Ekonomikos augimo veiksmų programos priemonę „Kelių ir geležinkelių tinklo tobulinimas gerinant saugų eismą ir mažinant neigiamą poveikį aplinkai“. Sankryžos rekonstrukcijos darbai kainuos 1,6 mln. litų, iš jų apie 1,1 mln. litų sudarys Europos regioninės plėtros fondo parama, likusią dalį – valstybės biudžeto lėšos.

Darbų užsakovas – Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos. Rangovas – UAB „Žemaitijos keliai“.

Nors praėjusį rudenį darbai buvo tik pradėti, aplinkinių vietovių gyventojai, žmonės, kuriems dažnai tenka važiuoti šia sankryža, laukia pavasario, kuomet rekonstrukcija įsibėgės visu smarkumu.

Sankryžą įveikia du kartus per dieną

Kelmės rajone, Beržėnuose, gyvenanti Nelė Želvienė dirba Kelmėje, todėl jai Ramučių kaime esančią sankryžą reikia įveikti du kartus per dieną – rytą ir po darbų.

„Važinėju kiekvieną darbo dieną, nuo 2009-ųjų, todėl galiu drąsiai teigti, jog sankryža ir nesaugi, ir pavojinga, su keliomis atšakomis. Reikia nemažo atidumo“, – teigė moteris.

Tą pačią sankryžą kerta ir Šaukėnų seniūnijoje dirbanti Jūratė Mačernienė, vykstanti iš Pašilėnų. „Manau, jog žiedinė sankryža išspręs daugelį problemų. Turime gerų pavyzdžių iš Vilniaus, Kauno, kitų didmiesčių. Nemažas eismas ir Ramučiuose. Ypač, kiek esu pastebėjusi, daug sunkiasvorės technikos važiuoja nuo Kuršėnų pusės link Šiaulių, Šaukėnų. Šaukėnų seniūnijos traktorius vos per plauką išvengė nelaimės. Ir pati vairuodama sankryžoje pristabdau“, – sakė pašilėniškė.

Patogumui ir saugumui

Darbų rangovo UAB „Žemaitijos keliai“ pagal projektą laukia daug darbų: numatyta įrengti keturias autobusų sustojimo aikšteles, dvi iš jų – su paviljonais. Visi kelio ženklai ir signaliniai stulpeliai bus išardyti ir pakeisti naujais.

Sankryžoje – painus ir nesaugus eismo organizavimas, nes autobusai sustoja ne tik stotelėje, bet ir pakelėje, pavažiavę Luokės kryptimi. Eismo saugą numatoma gerinti greitį prieš sankryžą sumažinant iki 50 kilometrų per valandą, taip pat bus įrengtos iškilios skiriamosios salelės su paženklintais bordiūrais.

„Kol vyks rekonstrukcijos darbai, teks truputį pavargti, bet vėliau tikimės ir saugios, ir patogios sankryžos“, – teigė kalbinti Ramučių ir Kalniškių kaimo gyventojai. Sankryžoje yra šešios nuovažos į sodybas.

Intensyviausias eismas - Bubių-Kuršėnų kryptimi

Prieš keletą metų UAB „Kelprojektas“, įgaliotas Lietuvos automobilių kelių direkcijos, parengė rekonstruojamos sankryžos specialųjį planą.

2008 metais eismo intensyvumas sankryžos ribose kelyje Nr. 215 Bubiai-Ramučiai buvo 2116 automobilių per parą. Sunkusis transportas s– 7,1 procento (151 automobilis per parą). Kelyje Nr.159 Užventis-Šaukėnai-Kuršėnai eismo intensyvumas – 909 automobiliai per parą (sunkusis transportas – 140 automobilių per parą). Kelyje Nr. 2111 Ramučiai-Vidsodis-Luokė eismo intensyvumas – 554 automobiliai per parą (sunkusis transportas sudarė 35 automobilius per parą). Atlikus stebėjimus nustatyta, kad intensyviausias eismas vyksta Bubių – Kuršėnų kryptimi.

Rekonstruojamos septynios sankryžos

Praėjusių metų spalio 12 dieną Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos su UAB „Žemaitijos keliai“ pasirašė rangos sutartį, kurios bendra vertė yra 14,4 mln. litų – bendrovė laimėjo atvirą darbų „Eismo saugos ir aplinkosaugos priemonių diegimas, III etapas. Sutartis Nr. 1“ pirkimo konkursą.

Pagal minėtą sutartį 7 sankryžos Klaipėdos, Telšių ir Šiaulių regionuose bus rekonstruojamos į žiedines, įrengiamas jų apšvietimas. Viena iš rekonstruojamų sankryžų – krašto kelio Nr. 215 Bubiai-Ramučiai 17,89 kilometre esanti sankryža su krašto keliu Nr. 159 Užventis-Šaukėnai-Kuršėnai.

Autorės nuotr.

SANKRYŽA: Paini keturšalė sankryža Kelmės rajone, Ramučiuose, iki ateinančio spalio bus rekonstruota į patogią ir saugią žiedinę sankryžą.

Užs. Nr. 167930