
Naujausios
Jie pasirinko Šiaulių universitetą
Tėvų patarimas renkantis studijas – vertingas
Dr. Artūras Blinstrubas, Šiaulių universiteto Vadybos katedros docentas, Socialinių tyrimų mokslinio centro vyresnysis mokslo darbuotojas:
– Džiaugiuosi sūnaus Manto pasirinkimu studijuoti Šiaulių universitete. Būdamas moksleivis jis dažnai lankydavosi universitete. Pratinau sūnų prie minties studijuoti socialinius mokslus: pakviesdavau jį dalyvauti studentiškuose debatuose, atskleisdavau socialinių mokslų ir jų studijų privalumus. Mantas turėjo galimybių neformaliai bendrauti su mano kolegomis, jį dominančių studijų programų dėstytojais. Manau, pasirinkti jam, kur studijuoti, nebuvo sunku. Turėdamas galimybę stebėti universitetą iš arčiau, jis matė ir studijų procesą. Siūlyčiau visiems vyresniųjų klasių moksleivių tėvams aktyviau domėtis savo vaikų pomėgiais, paraginti juos nuvykti į universitetų organizuojamas atvirų durų dienas, pradėti domėtis jiems aktualiomis studijų programomis kuo anksčiau.
Aš pats jau 30 metų aktyviai dalyvauju Šiaulių universiteto mokslinėje ir visuomeninėje veikloje. 2002 metais apgyniau edukologijos daktaro disertaciją ir buvau pakviestas dirbti Socialinių mokslų fakultete. Studentus mokau socialinių tyrimų metodologijos, vedu jiems debatų bei konstruktyvaus konfliktų sprendimo praktines paskaitas, vadovauju studentų baigiamiesiems darbams.
Mantas Blinstrubas, Šiaulių universiteto viešojo administravimo studijų programos absolventas:
–Viešąjį administravimą pasirinkau tikslingai, nes tai studijų programa, apimanti įvairias mokslines sritis. Paskaitose ar viešajam administravimui skirtuose renginiuose dažnai aptarinėdavome visuomenės naujienas ir tendencijas. Toks visapusiškumas padeda geriau pasiruošti ateinančiam gyvenimui.
Šiemet baigiu studijas, tačiau vis dar laikausi panašios nuomonės, kaip ir jas pradėdamas. Nėra reikalo rinktis studijų programą pagal svajonių darbą. Studijos, manau, pirmiausia yra skirtos asmenybei, charakteriui formuoti, mąstymui vystyti. Aukštoji mokykla paskatina tai daryti, bet nespaudžia. Todėl tie, kurie siekia daugiau, studijuodami ir gauna daugiau. Tam galimybių suteikta apsčiai: individualios užduotys, neakademinė veikla, studentų organizacijos, savanoriavimas ir pan.
Aktyvaus studijavimo pavyzdys – mano dalyvavimas studentų debatuose. Dar moksleivis juose apsilankydavau kaip svečias, o studijų metais padėdavau organizuoti, ne tik dalyvaudavau. Tai davė puikių rezultatų – laimėjome debatų turnyrą bei viešojo kalbėjimo čempionatą. Dar svarbesnis rezultatas – tai naujos pažintys, patirtys, gebėjimai, asmeninės savybės. Tokios veiklos visuomet labiau praturtina, nei iš anksto gali tikėtis.
Mantas (kairėje) ir Artūras Blinstrubai.
NEUŽMIRŠKITE: PASIRINKUSIEMS MENUS AR PEDAGOGIKĄ –
PAPILDOMI EGZAMINAI JAU DABAR!
Būsimų studentų, ketinančių stoti į menų ar pedagogikos studijų programas, laukia dar vienas išbandymas – stojamieji egzaminai ir / arba motyvacijos įvertinimas. Kandidatai privalo sėkmingai atlikti specialiai parengtas užduotis, parodysiančias būsimo studento motyvaciją bei pasirengimą įgyti pasirinktą specialybę.
Studijų programoms – skirtingi egzaminai
Nereikėtų pamiršti, kad stojantieji į atitinkamas studijų programas privalo išlaikyti stojamąjį egzaminą ir / arba motyvacijos įvertinimą.
Stojamieji egzaminai vykdomi į šias Šiaulių universiteto menų krypties studijų programas: Dailė (specializacija – grafika), Taikomoji dailė ir verslas, Audiovizualinis menas, Vizualinių komunikacijų menas, Estrados menas (specializacija – pramogų kultūros animavimas).
Stojantiesiems į švietimo ir ugdymo studijų krypčių grupės studijų programas, kurias baigus suteikiama pedagogo kvalifikacija, reikia laikyti tik motyvacijos įvertinimą. Motyvacijos įvertinimas laikomas stojant į šias Šiaulių universiteto edukologijos krypties studijų programas: Edukologija (specializacija – šeimos pedagogika ir vaiko teisių apsauga), Ikimokyklinio ugdymo pedagogika ir priešmokyklinis ugdymas, Kūno kultūra (specializacijos: sporto pedagogika, sporto vadyba), Socialinė pedagogika (specializacija – pedagoginis psichologinis konsultavimas).
Stojantieji į Dailės ir dizaino, Specia-liosios pedagogikos (specializacija – logopedija) ir Muzikos (specializacijos: garso režisavimas, popmuzika, renginių vadyba) studijų programas privalo sėkmingai išlaikyti stojamąjį egzaminą ir motyvacijos įvertinimą.
Būtina registruotis
Ketinantieji rinktis išvardytas studijų programas privalo registruotis Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacijos bendrajam priėmimui organizuoti (LAMA BPO) (www.lamabpo.lt) informacinėje sistemoje ir į prašymą įtraukti atitinkamas studijų programas ne vėliau nei likus 24 val. iki stojamojo egzamino arba motyvacijos įvertinimo. Patartina nelaukti paskutinės dienos ir užsiregistruoti jau dabar laikyti stojamąjį egzaminą ir / arba motyvacijos įvertinimą.
Stojamieji egzaminai ir motyvacijos įvertinimas laikomi nuo birželio 19 dienos iki liepos 4 dienos. Kandidatai stojamųjų egzaminų tvarkos aprašus ir konkrečios studijų programos stojamųjų egzaminų tvarkaraščius gali rasti LAMA BPO interneto svetainėje adresu www.lamabpo.lt/bendrasis-priemimas/2014.
Užsiregistravusieji į pedagogo kvalifikaciją suteikiančias studijų programas dar gali laikyti motyvacijos įvertinimą papildomo priėmimo metu, rugpjūčio 4 d. Informacija apie stojamuosius egzaminus ir motyvacijos įvertinimą teikiama LAMA BPO tinklalapyje adresu www.lamabpo.lt, taip pat Švietimo ir mokslo ministerijos interneto tinklalapyje adresu www.smm.lt/abiturientams. Stojantieji į kitas programas, į kurias aukštųjų mokyklų priėmimo taisyklėse numatyti papildomi stojamieji egzaminai arba testai, turi laikyti egzaminus arba testus aukštųjų mokyklų nustatytu laiku ir tvarka.
Informacija parengta „Šiaulių kraštui“ bendradarbiaujant su Šiaulių universitetu