
Naujausios
Skrydžiais į Turkiją neapsiribos
Poilsinių kelionių organizatorius „Go Planet Travel“ prieš du mėnesius pranešęs, kad pirmąkart į Antalijos kurortus Turkijoje bus galima skristi iš Šiaulių oro uosto, renka užsakymus. Oro uoste vyksta pasirengimas pirmiesiems keleivių skrydžiams. Planuose – orlaivių remontas.
Irena BUDRIENĖ
irena@skrastas.lt
Intensyvus pirkimas – nuo liepos
„Skrydžius iš Šiaulių pardavinėti sekasi gerai, agentūra renka užsakymus“, – „Šiaulių kraštui“ tvirtino „Go Planet Travel“ marketingo ir komunikacijos vadovas Tomas Kirša, tačiau neatskleidė, kiek keleivių jau įsigijo bilietus.
Pirmas skrydis iš Šiaulių į Antaliją suplanuotas rugsėjo 20 dieną. Šiemet tikimasi surengti mažiausiai keturis tokius skrydžius. Iki šiol turistus „Go Planet Travel“ skraidino iš tarptautinio Vilniaus oro uosto.
T. Kiršos duomenimis, intensyvesnis skrydžių pirkimas turėtų prasidėti nuo liepos vidurio – tokiu metu paprastai planuojamos rudens atostogos. „Tačiau nereikėtų tikėtis, kad bus galima skristi už žemesnę kainą nei savikaina, kaip buvo šį pavasarį dėl kai kurių firmų dempingavimo. Balandžio – gegužės mėnesiais žmonės skrido už 600–800 litų, rinkdamiesi penkių žvaigždučių viešbutį su „viskas įskaičiuota“. Šiandien pigiausio skrydžio kaina siekia nuo 1499 litų, kokia ji bus vėliau, sunku prognozuoti“ – sakė pašnekovas.
Jis pabrėžė, kad Šiaurės ir Vakarų Lietuvos gyventojams skrydis į Antaliją iš Šiaulių – patogesnis nei iš Vilniaus, padėsiantis sutaupyti ir pinigų, ir laiko.
„Įvertinus visas netiesiogines išlaidas, Šiaurės ir Vakarų Lietuvos gyventojams, taip pat panevėžiečiams ir aplinkinių rajonų žmonėms skrendant iš Šiaulių galima sutaupyti apie 400 litų žmogui“, – skaičiavo T. Kirša.
Pašnekovo žodžiais, skrydžiai iš Šiaulių bus vykdomi šeštadieniais. Manoma, kad skrydžiai iš Šiaulių bus patogūs ir latviams.
„Susidomėjimas yra didelis, mes tikime šiuo projektu“, – sakė „Go Planet Travel“ atstovas. Jo žodžiais, Šiauliams suteikiama proga būti ne tik industriniu miestu. Sukuriama papildoma infrastruktūra ir darbo vietos.
Jeigu skrydžiai į Antaliją bus populiarūs, žiemą, T. Kiršos nuomone, gali būti organizuojami ir skrydžiai į Egiptą.
Vyksta parengiamieji darbai
Šiaulių oro uosto direktorius Romas Mikšys „Šiaulių kraštui“ sakė, kad šiuo metu atliekami „namų darbai“ skrydžiams į Turkiją organizuoti.
Tvarkomas keleivių terminalas: atnaujinamos bagažo saugojimo patalpos, rengiama automobilių saugojimo aikštelė.
„Viskas daroma, kad terminalas būtų patrauklus keleiviams – įrengtas VIP kambarys, nupirkti baldai, įvestas interneto ryšys“, – vardijo direktorius.
Jau užsakytos ir kėdės keleiviams laukiamajame. Lauke taip pat įrenginėjamos aikštelės keleiviams.
Direktoriaus žodžiais, miesto Savivaldybė tesėjo pažadą ir skyrė 100 tūkstančių litų infrastruktūrai pagerinti ir 250 tūkstančių litų – projektui viešinti.
Šiaulių oro uostas, pasak R. Mikšio, siekia turėti savo infrastruktūros dalį, o ne tik naudotis kariniu aerodromu.
„Šiaulių oro uostas anksčiau daugiau dėmesio skirdavo krovinių gabenimui, dabar stengiamasi gerai pasirodyti organizuojant keleivinius skrydžius – to Šiauliuose dar nėra buvę“, – pabrėžė pašnekovas.
Šiaurės Lietuvos gyventojams, R. Mikšio nuomone, garbės reikalas padėti Šiaulių oro uostui įgyvendinti šį projektą. „Pažiūrėsime, ar pasirengę Šiaulių apskrities ir gretimų regionų gyventojai skraidyti iš Šiaulių“, – šypsojosi direktorius.
Planuoja orlaivių remontą
Šiaulių oro uostas planuoja žengti ir dar vieną svarbų žingsnį – pradėti techninį orlaivių aptarnavimą ir jų remontą.
Direktoriaus žodžiais, oro uosto plėtra labai priklausys nuo to, kaip plėtosis visa regiono ekonomika, koks poreikis bus įmonėms kurti naujas technologijas, eksportuoti prekes, įsivežti žaliavų ir panašiai. „Vietinė ekonomika turėtų suteikti apie trečdalį užsakymų Šiaulių oro uostui“, – skaičiavo jis.
Oro uosto potencialas, R. Mikšio nuomone, yra didelis, o jo statusas – Šiaulių miesto savivaldybės įmonė – taip pat turi privalumų. Kiti trys šalies oro uostai – Vilniaus, Kauno ir Palangos – nuo liepos valdomi įsteigus vieną bendrovę – Lietuvos oro uostai.
Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostai pernai aptarnavo daugiau nei 3,5 milijono keleivių. Šiuo metu iš Lietuvos oro uostų 21 aviakompanija skraido 54 kryptimis 26 šalyse Europoje ir už jos ribų.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
PLANAI: Šiaulių oro uosto direktorius Romas Mikšys planuoja, kad pasiteisinus užsakomiesiems skrydžiams, iš Šiaulių oro uosto galėtų būti organizuojami ir nuolatiniai lėktuvų reisai.
DARBAI: Šiaulių oro uoste atnaujinamos bagažo saugojimo patalpos, rengiama automobilių saugojimo aikštelė. „Viskas daroma, kad terminalas būtų patrauklus keleiviams“, – darbus vardijo Šiaulių oro uosto direktorius Romas Mikšys.