Ostapas Benderis gali sugrįžti į oro uostą

Ostapas Benderis gali sugrįžti į oro uostą

Ostapas Benderis gali sugrįžti į oro uostą

Ar skraidys iš Šiaulių į Turkijos kurortus užsakomieji lėktuvai po kelionių organizatorių bendrovės „Go planet travel“ žlugimo, turėtų paaiškėti per dvi savaites. Vakar Šiaulių oro uosto direktorius Romas Mikšys žadėjo per tokį laiką išsiaiškinti situaciją, kuri primena literatūrinio herojaus Ostapo Benderio aferizmą.

Rūta JANKUVIENĖ

ruta@skrastas.lt

Projekto neatsisako

Šiaulių oro uosto projektas skraidinti keleivius užsakomaisiais reisais į Turkijos kurortą Antaliją pakibo ore dėl bankrutuojančios kelionių organizatorių bendrovės „Go planet travel“.

Vakar Savivaldybėje surengtoje spaudos konferencijoje R. Mikšys tikino, jog projekto neatsisakoma.

Bandys ieškoti naujo kelionių organizatoriaus, toliau veda derybas su avialinijų kompanija „Grand Cru Airlines“.

Kiek bilietų skrydžiams iš Šiaulių į Antaliją kelionių organizatorius suspėjo parduoti, R. Mikšys nežino. Gal sužinos šį trečiadienį nuvykęs į Vilnių.

Bilietai pradėti pardavinėti gegužės pabaigoje. Potencialūs klientai buvo viliojami šiauliečio Gyčio Paškevičiaus koncertu.

R. Mikšio žiniomis, kelionių organizatorius tada garsinęs, kad pardavė 10–12 procentų bilietų į planuojamus reisus. Tikinta, jog jų nuo rudens bus ne mažiau nei keturi, skaičiuota iš viso skraidinti 600 keleivių.

„Šis verslas yra apdraustas, tad klientai turi atgauti pinigus“, – aiškino R. Mikšys. Pats skambučių dėl skrydžių iš Šiaulių perspektyvos ar skundų dėl įsigytų bilietų dar nėra sulaukęs.

Išsiskyrė keliai

Lietuvoje prieš metus pradėjusi veiklą „Go planet travel“ ketino iš Šiaulių į Turkiją skraidinti „Grand cru airlines“ lėktuvais. Abi šios bendrovės gegužę dar priklausė vienam holdingui.

Bet pasikeitus avialinijų bendrovės akcininkams, liepos 3 dieną ji nutraukė sutartį su „Go planet travel“ dėl neatsiskaitymo už paslaugas.

„Grand cru airlines“ vadovo Valdo Barakausko teigimu, skolos sudaro 4 milijonus litų. Didžiausios skolos susikaupusios kovo–birželio mėnesiais.

Liepos 4 dieną Turizmo departamentas sustabdė „Go planet travel“ veiklą. Bet išvakarėse Šiaulių oro uosto ir „Go planet travel“ atstovai „Šiaulių kraštui“ dar garsino, kad vyksta pasirengimas skrydžiams į Turkiją.

Vakar R. Mikšys aiškino, negalėjęs žinoti, kad turi reikalą su rizikingu partneriu. Esą nebuvo pagrindo juo abejoti, nes jis „turėjo Turizmo departamento licenciją“.

„Su „Go planet travel“ ryšiai buvo užmezgti Rygos turizmo parodoje, po to pusmetį vyko derybos“, – sakė oro uosto direktorius.

Apsuko galvas Ostapas Benderis?

Sutartį Šiaulių oro uostas turėjo pasirašyti su vežėju – „Grand cru airlines“. Nors ji ir nebuvo pasirašyta, projektas startavo, kai tik miesto Taryba buvo įtikinta atriekti jam per dvejus metus 350 tūkstančių litų Savivaldybės lėšų.

Gegužės pradžioje skubos tvarka nuspręsta šiemet skirti 250 tūkstančių litų. Iš jų 100 tūkstančių litų – oro uosto infrastruktūrai tvarkyti, o 150 tūkstančių litų – projektui viešinti.

Viešinti numatyta originaliai – už tuos 150 tūkstančių litų sumanyta perdažyti lėktuvą. R. Mikšio žodžiais, „Šiaulių spalvomis ir simbolika“. Dar užrašyti Šiaulių oro uosto tarptautinį šaukinį SQQ („S kū kū“).

Vakar Savivaldybės administracijos direktorius Gedeminas Vyšniauskas tikino, jog nė vienas Savivaldybės litas nėra pervestas tokiam viešinimui. Oro uostas dar nespėjo surengti lėktuvo perdažymo darbų viešo pirkimo kokurso.

Pajudintos tik lėšos oro uosto infrastruktūros darbams.

„Ši nesėkmė tik rodo, kad einame teisingu keliu“, – aiškino G. Vyšniauskas. „Šiaulių krašto“ klausiamas, ką turi omenyje ir ar nemano, kad Šiauliai apsukti ostapų benderių, atsakė: „Kaip išėjo, taip išėjo, gerbiamo Romo Mikšio nekaltiname, kad ne su ta kompanija buvo vedamos derybos.“

Kreipsis į prokurorus

Vakar pranešta, jog Turizmo depratamentas įpareigotas kreiptis į prokurorus dėl galimai nusikalstamų kelionių organizatoriaus „Go Planet Travel“ veiksmų.

Ūkio ministras Evaldas Gustas neturėjo priekaištų už turizmo sektoriaus kontrolę atsakingam Turizmo departamentui ir jo vadovei Raimondai Balnienei.

„Kelionių organizatorius pasielgė labai nesąžiningai, jau žinodamas, kad yra nemokus, jis dar penktadienį vieną grupę žmonių išskraidino į Antaliją ir paliko likimo valiai“, – sakė E. Gustas.

Ministras tikino, kad bendrovių situacija yra stebima nuolatos, tačiau dėl „Go Planet Travel“ nemokumo nebuvo gauta informacijos.

„Situacija yra tokia, kad, matyt, holdinginės kompanijos susipyko tarpusavyje“, – konstatavo E. Gustas.

Pasak ministro, žalą nukentėjusiems, visų pirma, atlygins draudimo kompanijos, o kai bus inicijuojama bankroto byla, ji bus išieškoma ir iš pačios kompanijos.

„Turizmo departamento tinklapyje yra teikiama visa informacija ir bus pateikta, kur ir kokius dokumentus reikia pateikti“, – sakė E. Gustas.

Ministras nemano, kad reikia griežtinti licencijų tokioms įmonėms išdavimo tvarką.

„Licencijų išdavimas yra pakankamai griežtas. Tik ne visada operatyviai galima gauti informaciją apie šitų organizatorių finansinę būklę“, – sakė E. Gustas.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

PROJEKTAS: Savivaldybės administracijos direktorius Gedeminas Vyšniauskas (kairėje) ir Šiaulių oro uosto direktorius Romas Mikšys neįžvelgia pakliuvę į ostapų benderių pinkles.