Nepatyrę vairuotojai drausminami ir psichologo paskaitomis

Nepatyrę vairuotojai drausminami ir psichologo paskaitomis

Nepatyrę vairuotojai drausminami ir psichologo paskaitomis

Siekiant saugumo kelyje, ypatingas dėmesys skiriamas jauniems ir nepatyrusiems vairuotojams. 20-metė šiaulietė, nesulaukusi dvejų metų vairavimo stažo, padarė Kelių eismo taisyklių pažeidimą, todėl turėjo išklausyti papildomus kursus, kurie kainavo apie 500 litų.

Sabina DABUŽINSKAITĖ

vasara@skrastas.lt

Dvejus metus – be pažeidimų

Prieš metus įsigaliojo naujiems vairuotojams aktualios Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimo ir papildymo įstatymo nuostatos.

Pagal šį įstatymą, pradedantieji vairuotojai, jiems išduotą laikiną vairuotojo pažymėjimą, įgavę dvejų metų stažą, gali pakeisti į 10 metų galiojantį vairuotojo pažymėjimą be papildomų kursų tik tuo atveju, jei per dvejus metus nepažeidė Kelių eismo taisyklių (KET) reikalavimų, už kuriuos numatytas papildomas vairuotojų mokymas, arba nesukėlė eismo įvykio, kurio metu nukentėjo eismo dalyviai.

Dvidešimtmetei šiaulietei teko lankyti kursus po to, kai buvo nubausta už vairavimą neprisegus diržo. Mergina sakė, jog skaudu buvo kišenę patuštinti 484 litais. Tikina, pasimokiusi iš savo klaidos, nes dvejų metų vairavimo stažą jau buvo beveik pasiekusi.

Ir psichologas, ir ekologiškas vairavimas

Papildomus mokymus galima įveikti per dieną ir atgauti teisę užsisakyti nuolatinį vairuotojo pažymėjimą. Mergina pasakojo sugaišusi apie 5-6 valandas Šiaulių Darbo rinkos mokymo centre.

Teko išklausyti 90 minučių trukmės psichologijos paskaitą. Jos metu buvo aptarta vairuotojo asmenybės įtaka elgesiui kelyje, emocijos, jų valdymas vairuojant. Alkoholio, narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimo, taip pat streso, miego trūkumo, nuovargio, ligos įtaka vairuotojo dėmesingumui. Vairavimo, eismo kultūra, pagarba kitiems eismo dalyviams ir atsakomybė už juos ir save.

Po jos išklausė mokymo įstaigos vairuotojų mokytojo vedamą 45 minučių teorijos paskaitą. Jos metu buvo aptartos KET naujovės, kiti klausimai. Toliau – individualus 45 minučių pokalbis su psichologu.

Dar teko 45 minučių trukmės praktinis važiavimas su mokymo įstaigos vairavimo instruktoriumi. Jis mokė saugiai, ekonomiškai ir ekologiškai vairuoti B kategorijos transporto priemonę. Šio praktinio užsiėmimo metu mokiniai nėra testuojami.

„Tai labai naudinga pamoka, tačiau norint išmokti taip vairuoti nuolat, reikia kur kas daugiau laiko ir praktikos“, – „Šiaulių kraštui“ sakė jauna vairuotoja.

Paskutinė dalis – žinių patikrinimo testas. Dauguma klausimų yra iš prieš tai išklausytų paskaitų medžiagos, todėl mergina patarė atidžiai klausytis ir nemiegoti jų metu.

Testą sudarė 25 klausimai. Daugiausia galėjo padaryti keturias klaidas.

Už kokius KET pažeidimus tenka vėl mokytis?

Viešosios įmonės „Regitra“ duomenimis, papildomi mokymai skiriami už vairuotojų pareigų pėstiesiems, lenkimo taisyklių, draudimo vairuotojams naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, eismo reguliavimo signalų nesilaikymą.

Taip pat už įspėjamųjų signalų naudojimo, važiavimo per sankryžas, vairuotojų naudojimosi saugos diržais, motociklininko šalmais pažeidimus, nustatyto greičio viršijimą daugiau kaip 10 km/val. ir transporto priemonių vairavimą, kai nustatomas lengvas neblaivumo laipsnis (nuo 0,2 iki 0,4 promilės).

Už sukeltą eismo įvykį, kurio metu buvo sutrikdyta eismo dalyvių sveikata. Šie kursai privalomi ir motorinių transporto priemonių vairuotojams, kuriems teisė vairuoti buvo atimta dėl KET pažeidimų.

Pradedantysis vairuotojas, pažeidęs KET reikalavimus, privalo baigti papildomus mokymus vairuotojų mokymo įstaigoje per vienus metus nuo pažeidimo padarymo datos.

Jauni vairuotojai – patys problemiškiausi

Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato kelių policijos biuro viršininkas Kęstutis Dičius mano, kad papildomi mokymai – būtina priemonė.

Dėl patirties neturinčių vairuotojų kaltės kyla apie 15 procentų visų eismo nelaimių. Pareigūno teigimu, beveik visi skaudžiausi eismo įvykiai yra sukeliami vairuotojų, gimusių nuo 1990 metų.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

VAIRUOTOJAI: Dvejų metų vairavimo stažo neturintys vairuotojai sukelia didelių problemų keliuose – ir dėl patirties stokos, ir dėl piktybiško Kelių eismo taisyklių nesilaikymo.

FUNKCIJA: Kelių policijos biuro viršininkas K. Dičius teigia, kad griežtinamais įstatymais siekiama atgrasyti vairuotojus nesilaikyti Kelių eismo taisyklių.